אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הכרעת דין בתיק ת"פ 3579-08

הכרעת דין בתיק ת"פ 3579-08

תאריך פרסום : 19/09/2011 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום ראשון לציון
3579-08
27/06/2011
בפני השופט:
רפי ארניה

- נגד -
התובע:
מ.י. תביעות ת"א שלוחת איילון
עו"ד שמרלינג
הנתבע:
משה חבושה
עו"ד שמשון וייס
הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, בכך שביום 31.1.2007 בשעה 15.00 או בסמוך לכך, ברח' ניצנה 11 בבת - ים, החזיק סם מסוכן מסוג הרואין במשקל 0.4737 גרם נטו, לצריכה עצמית.

העובדות שאינן שנויות במחלוקת

1.                  הנאשם הינו הבעלים של הבית המצוי במען הנ"ל (להלן: "הבית").

2.                  ביום 31.1.2007, במהלך סיור שגרתי, הגיעו השוטרים רס"מ שי מונדני (להלן: " מונדני") ורס"ר יניב חורש (להלן: " חורש") לבית הנ"ל.

3.                  מונדני וחורש הגיעו לבית משום שהמקום מוכר כמקום מפגש לעבריינים שמשתמשים בסמים, ואולם אין חולק כי לא היה כל מידע מוקדם וקונקרטי ביחס לבית, אלא רק מידע כללי (עמ' 6 ש' 1-3).

4.                  מונדני טוען כי בזמן שהוא וחורש הגיעו לדירה, ועוד כשהיו בחוץ הריחו, הוא וחורש, ריח חריף מאוד של עישון סמים (עמ' 5 ש' 16-17).

5.                  מונדני נקש בדלת, והנאשם פתח את הדלת. בדירה היו שני אנשים נוספים כשעל השולחן היו "כל מיני ניירות כסף". מונדני תפס אריזה ובתוכה סם, ועיכב את כל השלושה (עמ' 5 ש' 18-20). לימים נמצא בבדיקת המעבדה כי המדובר בסם מסוג הרואין במשקל נטו של 0.4737 ג' (ת/4).

6.                  במהלך ביצוע פעולות אלה הודה אחד מהמעורבים, מר אבי תורג'מן כי הסם הינו שלו (דו"ח פעולה נ/1). הנאשם עצמו מסר בתגובה לעיכובו כי הסמים לא שלו (ת/1).

7.                  לאחר מכן הנאשם נחקר במשטרה, ובהודעתו שינה גירסתו והודה כי הסמים שנתפסו בדירה היו שלו (ת/2, ש' 5-6).

טענות ההגנה

8.                        על ג' עמודים נשענת ההגנה:

(א)               החיפוש שערך מונדני אינו חוקי, ועל כן התוצאה היא כי יש לפסול את הסמים שנמצאו בבית כראיה, משום שאינם קבילים.

(ב)                יש לפסול את הודיית הנאשם מחמת היותה בלתי קבילה.

(ג)                 לא הוכחו אחזקת ושימוש הנאשם בסמים.

לגירסת הנאשם כלל לא השתמש בסמים ולא החזיק בהם. השניים האחרים הגיעו לביתו זמן קצר לפני החיפוש. הם ביקשו ממנו כי יכין קפה, ובעת הכנת הקפה נשמעה נקישת השוטרים בדלת. הוא כלל לא שם ליבו לכך שהאחרים הניחו את הסמים על השולחן ושהשתמשו בהם. בוודאי שהוא עצמו לא החזיק בסמים ולא השתמש בהם.

חוקיות החיפוש

    9.               נקודת המוצא לדיון בשאלה זו הינה הוראת סעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפושים), התשכ"ט - 1969. בהתאם להוראה זו:

"שוטר רשאי בלא צו חיפוש, להיכנס ולחפש בכל בית או מקום אם -

(1)               יש לשוטר יסוד להניח שמבצעים שם פשע, או שפשע בוצע שם זה מקרוב"

הוראת חיפוש משלימה מיוחדת לעניין עבירות סמים קיימת בהוראת סעיף 28(א) לפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג - 1973 על פיה:

"סמכויות שוטר לפי סעיף 25 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש)  [נוסח חדש], התשכ"ט-1969, יהיו נתונות לו גם לענין עוונות לפי פקודה זו."

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ