אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הכרעת דין בתיק ת"פ 1025-09

הכרעת דין בתיק ת"פ 1025-09

תאריך פרסום : 08/09/2013 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
1025-09
03/09/2013
בפני השופט:
הדסה נאור

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד מירי לוינזון
הנתבע:
1. בן רונן
2. עדי וינטר
3. יהונתן מלינגר (נמחק)
4. דורון אפרתי
5. תמיר ולך
6. יואב גורפינקל
7. קרן שעיו
8. תמנה פרץ
9. קובי סניץ
10. אילה שני
11. קרן מנור
12. שי כרמלי
13. אירן נסים (נמחקה)
14. חגי מטר
15. רותם קינברג
16. קים יובל

עו"ד גבי לסקי
הכרעת דין

בפתח הכרעת הדין אני מודיעה, כמצוות סיפת סעיף 182 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב] התשמ"ב-1982, על זיכוי הנאשמים מכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום.

להלן נימוקיי:

א.               רקע :

1                הזמן - עיצומו של מבצע "עופרת יצוקה" ( להלן: " המבצע"), התאריך 2.1.09, שעות הבוקר המוקדמות, החל משעה 6:34, או בסמוך לכך.

המקום - סמוך לכניסה לבסיס חיל האוויר בשדה דב בתל-אביב ( להלן: "המקום" או " הבסיס").

האירוע -. התקהלות של קרוב ל-20 צעירים במקום, ביניהם הנאשמים, להבעת מחאה על פעילות צה"ל בעזה במסגרת ובמהלך המבצע. רוב המתקהלים לבושים חלוקים לבנים מוכתמים בצבע אדום ועוטים מסכות על פניהם, כשבידי חלקם שלטים בגנות המבצע. רוב המשתתפים נשכבו על הכביש, כשהם חוסמים את נתיב הכניסה לבסיס והאחרים, כשבידיהם שלטי המחאה, נעו במקום על כביש הגישה לבסיס, או זרקו, לעבר חיילי הבסיס, שעמדו בשער החיצוני, פליירים בגנות המבצע עליהם נרשם "מספיק לפשעי מלחמה מרץ 2008".

נאשמים 14 ו-16, שאף הם היו חלק מקבוצת המתקהלים, לא עטו על גופם ועל פניהם את תלבושות המחאה, כשתפקידו של נאשם 16 היה לדבר עם הזקיף בשער הכניסה לבסיס, להודיע לו שעומדת להיערך במקום הפגנה ולהרגיעו שהמשתתפים אינם חמושים ותפקידו של נאשם 14 היה לשוחח עם קצין המשטרה הממונה, שיגיע לפנותם, ולבקש ממנו לאפשר להם לזמן קצר להמשיך בהפגנת המחאה.

היערכות המשטרה - המשטרה קיבלה מידע מוקדם על כוונת חבורת הצעירים להגיע למקום במטרה למחות נגד המבצע ונערכה, לאחר קבלת תדרוך מוקדם,  לפיזורה של התקהלות המחאה, בכוחות מתוגברים של שוטרי מג"ב ויס"מ, בפיקודו של רפ"ק יעקב גולן.

ראשון הגיע למקום, בשעה 5:21 צלם מז"פ, רס"ר שי שרעבי, שהתמקם בציפייה לבואם של המפגינים סמוך לשער הכניסה לבסיס.

ב.                כתב האישום :

2                על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים הגיעו יחדיו למקום, חלקם נשכבו על הכביש, בפתח הכניסה לבסיס ו הפריעו במעשיהם לזקיף הצבאי, כאשר האחרים עמדו לצדם, כשהם נושאים כרזות, אשר הכילו כתובות נאצה כנגד חיילי צה"ל, וקרבו אותם למכוניות אשר עשו דרכם לכיוון הבסיס בכוונה להיכנס אליו.

חלק אחר של הנאשמים התקרבו אל פתח הבסיס והשליכו לעברם של רס"ר הבסיס הצבאי, יגאל ממן, והזקיף הצבאי, גזרי נייר עליהם נכתב "מדריך לפשעי מלחמה מרץ 2008".

3                על פי הנטען, במעשיהם, מנעו הנאשמים כניסה של רכבים לתוך שטח הבסיס הצבאי ומנעו מטייסים להגיע לטיסה שהמתינה עבורם כדי להובילם לדרום הארץ.

4                המשטרה הוזעקה למקום על ידי אנשי צה"ל ורפ"ק גולן הכריז אל עבר הנאשמים, באמצעות רמקול, כי פעילותם הינה בלתי חוקית וביקש מהם מספר פעמים לפנות את חסימת הכביש ולמנוע הפרת סדר במקום.

5                הנאשמים סירבו להתפנות ונשארו במקומותיהם, שוכבים ועומדים באופן המפריע את הכניסה לבסיס, בניגוד להוראות החוקיות ותוך התנהגות אשר נתנה לשוטרים ולחיילים יסוד סביר לחשוש שהנאשמים ימשיכו לבצע מעשים אשר יפרו את השלום.

6                על כל אלה ייחסה המאשימה לנאשמים, בפרק הוראות החיקוק את העבירות הבאות:

א.      עבירה של כניסה לא מוסמכת למקום צבאי, על פי סעיף 115(א) לחוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין").

ב.       עבירה של השתתפות בהתקהלות אסורה, על פי סעיף 151 לחוק העונשין.

ג.        עבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, על פי סעיף 275 לחוק העונשין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ