אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ב"ש 6786/06

החלטה בתיק ב"ש 6786/06

תאריך פרסום : 27/03/2007 | גרסת הדפסה

ב"ש
בית המשפט המחוזי ירושלים
6786-06
20/08/2006
בפני השופט:
ג. כנפי-שטייניץ

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד פרקליטות מחוז ירושלים
הנתבע:
1. דוד חיים
2. אנדרי סבסטיאנוב
3. אלן לויט הופמן

עו"ד רונן בנדל
עו"ד יוסי זילברברג
החלטה

1.         זוהי בקשה למעצרם של המשיבים עד לתום ההליכים נגדם.

נגד המשיבים הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות של קשר לפשע, נשיאת נשק בלא רשות על פי דין, והחזקת סכין שלא כדין (לכל המשיבים), החזקת נכס חשוד (למשיב מס' 1 בלבד), והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו (למשיב מס' 3 בלבד).

על פי הנטען בכתב האישום, נפגשו המשיבים, ביום 26.7.06 באזור תל אביב בשעת צהריים, ונסעו יחדיו לירושלים, ברכב בו נהג המשיב מס' 2, במטרה לפגוע באדם שלא כדין באזור שכונת תלפיות בעיר. לשם כך נשאו עמם ברכב כלי נשק: המשיב מס' 1 הצטייד באקדח גנוב ובמחסנית תואמת ובה שמונה כדורי אקדח, שהוטמנה בתוך גרב שנשא על גופו, וכן בזוג כפפות גומי. משיב מס' 2 הצטייד בסכין מתקפלת שאורך להבה כ-10 ס"מ, ומשיב מס' 3 הצטייד באקדח דמה מפלסטיק. עם השלושה נסע גם מאור צפרני.

החל מאזור בית שמש, ועל פי בקשת המשיבים, נהג צפרני ברכב. ליד מושב הנהג ישב המשיב מס' 3, ואילו המשיב 1 ישב במושב האחורי מאחורי צפרני ולידו המשיב מס' 2. בהגיעם לאיזור גינות סחרוב, הבחין המשיב מס' 1 כי כוחות משטרה מבקשים לעצרם לביקורת. המשיב 1 הורה לצפרני לעצור בצד הדרך, ולאחר התייעצות עם המשיב מס' 2, זרק את האקדח הגנוב מתחת למושב הנהג.

השוטר ניר בטאט ניגש לדלת הרכב הסמוכה למשיב מס' 3 וביקשו לפתוח את הדלת שהייתה נעולה. משיב מס' 3 סירב לפתוח את הדלת, ועשה כן רק לאחר שבטאט נאלץ להשתמש שלוש פעמים בפטיש לניפוץ השמשה.

2.         ב"כ המשיבים חולקים על קיומן של ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות למשיבים.

הראיות העיקריות עליהן נסמכת המבקשת הן הודעותיו של מאור צפרני, מי שהתלווה למשיבים בנסיעתם לירושלים, אולם שוחרר ולא הועמד לדין. אסקור, אפוא, את תוכן הודעותיו.

בהודעתו מיום 26.7.06, מסר צפרני כי בצהרי היום הגיע אליו המשיב מס' 1, יחד עם שני בחורים, וביקשו לעזור לו לנהוג, מאחר שהוא חסר רישיון. צפרני הצטרף לנסיעה אף שלא ידע מה מטרתה, ועד הגיעם לבית שמש, ישב במושב האחורי. בבית שמש נפגש המשיב 1 עם "בחור שמן עם מכנס קצר וחולצה שחורה", ומשם המשיכו הארבעה בנסיעתם לירושלים, תוך שצפרני נוהג ברכב.

במהלך הנסיעה מתל אביב ראה צפרני ברכב אקדח פלסטיק בצבע שחור היורה כדורי פלסטיק, שהרוסים (משיבים מס' 2-3) שיחקו איתו. כן ראה סכין בידו של המשיב 2. את האקדח האמיתי לא ראה במהלך הנסיעה ואין הוא יודע מי החזיקו. רק משעצרו בירושלים, שמע את המשיבים מס' 1 ו-2 לחוצים ומדברים על כך שיש "ביקורת", שצריך להחביא "משהו", ולהזיז את "הזה", ואז שמע מאחור נפילה ורעש "כמו של אקדח". עוד שמע את המשיב מס' 2 אומר "מה יהיה, מה עכשיו, מה יהיה".

לגרסת צפרני, בעלייה לירושלים הבין לראשונה שקורה משהו לא תקין ברכב. אז שמע שמדברים על כך שעליהם לפגוש "בן אדם בשוק תלפיות שהוא בחור שמן גדול", ואשר שמו לא ננקב.

מבלי שהדבר נאמר קודם לכן, נשאל צפרני מדוע ביקשו המשיבים לפגוע באדם השמן בשוק תלפיות והוא משיב שאיננו יודע, וכי הבין שיש איזו בוררות איתו. עוד הוסיף כי שמע את המשיב 1 משוחח בטלפון הנייד של משיב 3 עם בחור רוסי, שואלו איפה זה שוק תלפיות, ואומר לו שהוא צריך להיפגש עם בן אדם שמן "ולא ידעתי שיש מטרה כלשהיא".

לאחר שהוא נשאל שוב ושוב בעניין זה, הוא מוסיף כי לפי התנהגות המשיבים בעלייה לירושלים הבין "שהולך להיות משהו מסריח" עם הבחור עמו בכוונתם להיפגש.

בהודעתו מיום 27.7.06, מוסר צפרני כי משיחתו הטלפונית של משיב 1 עם אחד אנדריי,  הבין כי הם רוצים לפגוש את אותו שמן, שהם כועסים עליו ורוצים לפגוע בו. כך הבין בגלל שהמשיב מס' 2 החזיק בידו בסכין נפתחת ושיחק איתה, ובגלל שמשיב מס' 3 שיחק באקדח פלסטיק. את האקדח האמיתי כאמור לא ראה. משיב 1 אמר על השמן מתלפיות "שיש להם איתו עניין בוררות, סכסוך וצריך לטפל בו כאילו לראות אותו לפגוש אותו" "שמעתי שאמרו לטפל בבן אדם".

בהודעתו מיום 28.7.06, כשהוא מתבקש לפרט את השיחות שהתנהלו בתוך הרכב במהלך הנסיעה, הוא חוזר ומספר על שיחתו הטלפונית של משיב 1 בה שאל את בר שיחו על שוק תלפיות ו"אם הוא מכיר בחור שמן גדול שמתעסק בקזינו", ואמר שהוא צריך לפגוש אותו באיזה עניין. עוד שמע את משיב 2 אומר למשיב 1 "אנחנו מספיק אנשים לא צריך שיבואו עוד אנשים", ואז הבין שמשהו לא תקין בנסיעה. כששאלם מה קורה, השיבו לו "שהכל בסדר. הולכים לפגישה". לדבריו, לא האמין כי הולכים לפגישה תמימה עם הרבה אנשים. משנשאל אם התנהלו שיחות נוספות בין יושבי הרכב, הוא משיב "מה שמסרתי זה מה שאני זוכר כרגע".

גם בזכ"ד מיום 27.7.06 של השוטר איציק לוי דווח כי צפרני נשאל "מתי הבנת שהולכים לפגוע בבחור השמן והולך להיות משהוא מסריח עם השמן", והשיב: "אני כבר הרגשתי כאשר אנדריי התחיל לשחק עם הסכין בדרך והבנתי שהולך להיות משהוא רע".

לפי דוחו"ת פעולה של השוטרים מוטי וטורי, ניר בטאט, דניאל סרגה וניסן משיח, ניגשו השוטרים לרכב בעת שעצר ליד גינות סחרוב, בעקבות מידע מודיעיני על החזקת אמל"ח ברכב.

ניר בטאט דרש מן המשיב מס' 3 לפתוח את דלת הרכב, אך זה לא נענה. לאחר שלושה ניסיונות ניפוץ של חלון הרכב באמצעות פטיש, פתח משיב 3 את הרכב.

בחיפוש שנערך ברכב ועל יושביו, מצא בטאט בכיס מכנסיו של המשיב מס' 2 סכין מתקפלת בעלת ידית שחורה. השוטר דניאל סרגה מצא מתחת למושב שליד הנהג אקדח שחור מפלסטיק הנראה כאקדח גלוק ובתוכו מחסנית וכדורים מפלסטיק, והשוטר וטורי מצא מתחת למושב הנהג אקדח עטוף בגרב, ובתוכו מחסנית ובה שמונה כדורים. אקדח זה נגנב ביום 14.3.05 מבית בזכרון יעקב.

בעת ביצוע המעצר, צעק המשיב 1 שהנשק שייך לו וכי הוא מסוכסך עם עבריינים. בחיפוש שנערך על גופו נמצאו בכיס מכנסיו כפפות לבנות מגומי, ומחסנית לאקדח ובה 8 כדורים עטופה בגרב.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ