אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק ת"פ 7089-08

גזר דין בתיק ת"פ 7089-08

תאריך פרסום : 05/10/2011 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית המשפט המחוזי חיפה
7089-08
13/07/2011
בפני השופט:
ע. גרשון

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל ע"י פרקליטות מחוז חיפה
עו"ד גב' שרון אייל
הנתבע:
1. ויקטור פלד
2. אבנר פינטו
3. משה סגל
4. יואב יהוד

עו"ד גב' תמי אולמן
עו"ד רונן בנדל
עו"ד יובל זמר
עו"ד אסי בוחבוט (סניגוריה ציבורית)
גזר דין

1.         הנאשם מס' 3, משה סגל (להלן  - "הנאשם") הורשע, לאחר שמיעת ראיות בהכרעת דין ארוכה ומפורטת, בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

            עתה, לאחר שמיעת טענות הצדדים לעניין העונש, ניתן גזר דינו של הנאשם.

2.         תמצית המעשים והעבירות בגינם הורשע הנאשם והשתלשלות העניינים ביחס ליתר הנאשמים שהועמדו לדין על פי אותו כתב אישום

א.         עניינו של התיק הפלילי בו עסקינן הוא בפרשת "עוקץ" מתוחכמת שבה קשרו אנשים אחדים קשר פלילי להונות ספקים ונותני שירותים שונים:

פעילותם של הקושרים נעשתה במסגרת החברה " G-8" (להלן - "החברה"). הם תכננו כי פעילות החברה תסתיים ביום 27.11.07. הם רכשו סחורות ושירותים שונים ושלמו תמורתם בשיקים מעותדים, למועד שלאחר המועד המתוכנן לסיום פעילות החברה, ביודעם שלא יהיה כיסוי כספי לשיקים שמסרו.

סכום הסחורות והשירותים שנתקבלו במרמה, כאמור לעיל, עמד על כ - 1,750,000 ש"ח.

ב.         דומה כי פרשת הקלסרים הריקים שנתפסו במשרדי החברה תמחיש את ה "עוקץ" בצורה הטובה ביותר:   

בישיבת בית המשפט מיום 6.5.09 הוצגו לבית המשפט 33 קלסרים בצבעים בורדו וירוק שנתפסו כשהם ריקים במשרדי החברה בחיפוש שנערך ביום 21.1.08 (המוצג ת/289; הכיתוב על גבי הקלסרים הריקים כלל כותרות שונות, כמו "מס הכנסה", "פתיחות כרטיס לקוח" וכו'. ראו את פירוט הכותרות השונות במוצג ת/290).

העד, רס"מ יוסי יקירי, שתפס את הקלסרים, העיד כי -

"הקלסרים האלה היו מסודרים על מדפים מאוד יפה, כולם ריקים לחלוטין מכל תוכן, ובהתחלה כשנכנסנו לשם חשבנו שהגענו למשרד מאוד מסודר עם המון קלסרים, רק שהסתבר שהקלסרים האלה הם חדשים חדשים וריקים לגמרי" (בעמ' 689 לפרוטוקול הישיבה מיום 6.5.09, שורות 12-14).

בדו"ח הפעולה מיום 21.1.08 עליו חתום רס"ר איתי הנדלסמן, שהעיד בישיבת בית המשפט מיום 2.6.09, נכתב כי "נותרו במקום כדי מים של חברת מי עדן, ועשרות קלסרים עם כיתוב כשהם ריקים ממסמכים" (המוצג ת/300; ההדגשה שלי. ע.ג.).

ג.          כתב האישום שבתיק זה  הוגש כנגד ארבעה נאשמים : הנאשם 1 - ויקטור פלד, הנאשם 2 - אבנר פינטו, הנאשם 3 - משה סגל, הנאשם 4 - יואב יהוד.

כתב האישום כלל 20 פרטי אישום שונים ובכל אחד מהם דובר על עבירות של קשירת קשר לפשע, לפי סעיף 499(א)(1) לחוק העונשין, תשל"ז - 1977 (להלן - "החוק") וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירה לפי סעיף 415 סיפא + סעיף 29 לחוק.

לאחר שהמאשימה סיימה את פרשת התביעה , הודיעו סניגוריהם של הנאשמים 1 ו-2, ויקטור פלד ואבנר פינטו, על כך שהגיעו להסדר טיעון עם המאשימה. הנאשמים 1 ו- 2 הודו בעובדות כתב האישום המתוקן (ממנו נמחקו, במסגרת הסדר הטיעון, האישומים מספר 2, 8 ו-17) והורשעו על פי הודאתם. דינם נגזר ביום 23.9.09:

במסגרת הסדר הטיעון הסכימו המדינה והנאשמים פלד ופינטו כי  בעניינו של פלד תעתור המדינה לעונש של 5 שנות מאסר בפועל, כשעונש מאסר מותנה שהוטל עליו בבית משפט השלום בחיפה ירוצה בחופף ואילו ההגנה תעתור לעונש של שנתיים וחצי מאסר בפועל כשעונש המאסר המותנה הנ"ל ירוצה בחופף, וכן שיוטל על הנאשם פלד מאסר על תנאי לפי שיקול דעת בית המשפט.

בעניינו של הנאשם פינטו הוסכם במסגרת הסדר הטיעון כי התביעה וההגנה יעתרו להטלת עונש של 20 חודשי מאסר בפועל בניכוי התקופה שבה היה פינטו נתון במעצר וכן שיוטל מאסר על תנאי לפי שיקול דעת בית המשפט.

בגזר הדין שניתן על ידי ביום 23.9.2009, דחיתי את הסדר הטיעון מן הטעמים שפורטו שם בהרחבה. הבעתי את דעתי שם כי העונשים שעליהם הוסכם במסגרת הסדר הטיעון "רחוקים מאוד מלהיות הולמים את חומרת העבירות שנעברו על ידי הנאשמים, את אופיין ואת כמותן". על שום כך, החלטתי, שם, לגזור על פלד ופינטו עונשים חמורים מאלה שעליהם הוסכם בהסדר הטיעון:

(1)        על ויקטור פלד גזרתי 7.5 שנות מאסר לריצוי בפועל וכן 30 חודשי מאסר על תנאי.

(2)        על אבנר פינטו גזרתי 30 חודשי מאסר בפועל ו- 30 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ