אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק ת"פ 18580-03-11

גזר דין בתיק ת"פ 18580-03-11

תאריך פרסום : 29/03/2012 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
18580-03-11
14/09/2011
בפני השופט:
דוד רוזן

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד אסתי שלאין
הנתבע:
דוד ואנונו
עו"ד ליאור אפשטיין
גזר דין

נסיבות ביצוע העבירות פורטו בהכרעת הדין.

המאשימה :

התובעת המלומדת, עוה"ד אסתי שלאין, עתרה לענישה הנמדדת במספר שנות מאסר במחובר לקנס כספי כבד ומשמעותי. בנוסף עתרה התובעת לחילוט סכום 300,000 ש"ח שניתן לנאשם כשוחד. התובעת בלמדנותה סקרה ההלכה הפסוקה. לגישתה, אין די בעונשי המאסר שנגזרו בשנים האחרונות על מקבלי שוחד. במסגרת המאבק בשחיתות תוקן בשנת 2009 החוק בדרך החמרת הענישה בעבירות שוחד. מדובר בעבירת שחיתות המצויה במדרג החומרה הגבוה ביותר ועונש המאסר בגינה היום הינו של 10 שנות מאסר.

התובעת הדגישה בטיעוניה חומרת נסיבות ביצוע העבירות. התובעת המלומדת ציינה, כי נסיבותיו האישיות של הנאשם, כמו גם כלל מעלותיו ותפקודו התקין, לאורך שנים ראויים לסגת מפני מטרות הענישה בעבירות בהן הורשע, עבירות שמחייבות ענישה מחמירה ביותר.

ההגנה :

הסניגור המלומד, עו"ד ליאור אפשטיין, תיאר התמונה העובדתית העולה מהכרעת הדין, על פי אמות מידה נדרשות וראויות, לגישתו. במיומנותו הרבה ביקש הסניגור הנכבד בטיעוניו לעונש להקהות חומרת מעשיו של הנאשם. הסניגור המלומד הטעים כי עניינו של הנאשם שונה מעניינם של הנאשמים המצויינים ברשימת פסקי הדין שהוגשו מטעם המאשימה. מעמדו הבכיר של הנאשם, אליבא דסנגורו, אינו דומה כל עיקר למעמדם הרם והבכיר של הנאשמים בפסקי הדין שצוטטו על ידי המאשימה. הנאשם לא השתמש בסמכויותיו ולא  סטה מן השורה במתן הקלות לאנשים עמם נכרך והורשע בדין. הנאשם שגה בדרך התנהלותו, ברם אין באלה למחוק תרומתו הרבה לאורך שנים למקום עבודתו ולציבור בכללותו. מדובר באזרח למופת, המקיים משפחה נורמטיבית. חבר נאמן ומסור מאין כמותו (עדות עד ההגנה), אב מסור וחם לילדיו ולבני משפחתו (ראה מכתב רעייתו). הנאשם ניהל את הגנתו במגמה להוכיח את חפותו. זאת עשה ביעילות, מבלי להערים קשיים פרוצדורלים ואחרים. ניהול הגנה זה ראוי שיישקל לזכותו בעת גזירת עונשו.

הסניגור בלמדנותו הרבה הדגיש העבירות מהן זוכה הנאשם.

הסניגור המלומד תיאר את סבלו של הנאשם בתקופת מעצרו. תקופת המעצר אינה דומה לתקופת המאסר, כך הסניגור הנכבד. הנאשם נלקח מביתו ומילדיו והושם מאחרי החומות, לא בשל הסכנה שהיתה צפויה הימנו, אלא אך ורק, בשל חששות, שכולם כאחד נתבדו, לחשיפת מידע רגיש הנצור אצלו בגין תפקידו. לגישת הסניגור המלומד, עו"ד ליאור אפשטיין, שיקול ההרתעה מוצה לא מעט בתיק זה בתקופת המעצר הארוכה של הנאשם קודם הרשעתו.  מאיגרא רמא נפל הנאשם לבירא עמיקתא פיזית, משפחתית וציבורית. הציבור כולו חזה בנפילתו של הנאשם מאזרח מקובל ומכובד הפך לאישיות נרמסת ובלתי רצויה. עולמו חרב עליו. הנאשם, כיום, אינו דומה למי שהיה קודם חשיפת הפרשה.

הסניגור המלומד סבור ומשוכנע, כי בעונש מאסר הנמדד במספר חודשי מאסר יהיה למלא אחר כל מטרות הענישה בתיק זה.

הסניגור נשען על רשימת אסמכתאות שיצויינו בהמשך.

דיון :

הנאשם הורשע בעבירה של קשירת קשר לפשע. הנאשם הורשע בארבע עבירות של קבלת שוחד. הנאשם הורשע בעבירה של העלמת מס במרמה. הנאשם הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט.

הנאשם בהיותו ממלא תפקיד בכיר ברשות המיסים, קשר קשר פלילי עם אדם אחר. במסגרתו רקמו השניים תכנית עבריינית, לפיה יפנה האחר, רן הדר, נישומים ו/או אזרחים שעניינם מטופל ברשות המיסים ל"טיפול" של הנאשם, תמורת קבלת מתת.

הקושרים, הנאשם ורן הדר, פעלו בצורה מתואמת ומאורגנת, כמי שיודעים לטמון בולען בפני אזרחים שנדרשו להסדיר עניינם ברשות המיסים. השניים פעלו בכפיפה אחת, כשלכל אחד מהם תפקיד משלו. הנאשם היה בבחינת "איש הסמכות" הרם שמעל, ורן הדר היה איש הקשר, ה"מתווך", שרקם וטווה עסקאות שוחד. השניים נסתייעו ביואל מוגמי, המשמש "יועץ פוליטי" למנכ"ל מפלגת קדימה, ואישיות פוליטית בפני עצמה. זה כמי שמכיר המערכת הציבורית, ממשלתית, מפלגתית לצידי צדדיה, עזר לשניים לקדם ולשכלל העסקאות ששימשו בסיס לכתב האישום.

הנאשם, כמפורט בהרחבה בהכרעת הדין, ביקש שוחד מהזמר קובי פרץ על מנת להסדיר לאחרון בצורה "נוחה" נטל חובותיו ברשות המיסים.

הנאשם נטל כ- 300,000 ש"ח לצורך הסדרת ענייניו של יוחאי יעיש ברשות המיסים. הנאשם ביקש שוחד מבני הזוג שחורי, לאחר שעו"ד דליה שחורי נסתבכה בהליך משפטי, בסיומו צפויה הייתה לעמוד לדין פלילי. בני הזוג, עו"ד דליה שחורי ובעלה תת אלוף (במיל') משה שחורי, פנו, באמצעות יואל מוגמי, אל הנאשם על-מנת שיעשה לסיום ההליך המשפטי בעניינה של עו"ד שחורי, בדרך של תשלום כופר כספי במקום הגשת כתב אישום.

בעיצומה של חקירת משטרה, לאחר מעצרו של יוחאי יעיש, ניסה הנאשם לשבש חקירת המשטרה באמצעות יואל מוגמי ויפה הדר.

הנאשם מילא תפקיד ציבורי. הנאשם כיהן באחד התפקידים הבכירים ברשות המיסים. החל משנת 2004 שימש הנאשם בתפקיד מנהל היחידה הארצית לאכיפה וגבייה ברשות המיסים. בחודש פברואר 2010 התמנה לתפקיד מנהל היחידה הארצית לחקירות שטח ומודיעין ברשות המיסים. מדובר באחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר ברשות המיסים. הנאשם היה אמון על אכיפת החוק וחשוף ונגיש למידע עדין ומסווג מן המעלה הראשונה לגבי חקירות רשות המיסים, כמו גם תיקי מודיעין ותיקי חקירה של המשטרה הנערכים בשיתוף פעולה עם רשות המיסים. לאמור, לא מדובר בתפקיד ציבורי רגיל, ככל שהיה נכבד ורם מעלה. הנאשם ביצע העבירות מתוככי אחד ממשרדי הממשלה שהינו ממבצרי שלטון וחוק. רשות המיסים הינה משרד ממשלתי הגובה כספים ונוטל מהכנסתם של אזרחים במדינה, הכנסה הנובעת מעבודה, שלעיתים הינה קשה ומייגעת.

הנאשם פעל בתפקידו הרם כאחרון העבריינים. הנאשם פגש "לקוחותיו" בבתי קפה ומסעדות, לעיתים בשעות חשיכה, ומקומות ריקים מאדם, כמו במגרש החנייה של קפה ג' ביום סגריר, בשעת חצות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ