אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק ת"פ 14974-05-10

גזר דין בתיק ת"פ 14974-05-10

תאריך פרסום : 13/09/2011 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
14974-05-10
08/09/2011
בפני השופט:
צבי גורפינקל

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד פרוסט ויורמן
הנתבע:
1. אלירן עובד
2. דוד חכמון
3. אדי כבירי

עו"ד מססה וארליך
עו"ד ליאור אפשטיין
עו"ד רט ואפק
גזר דין

החל משנת 2002 היה אריה אברם בעל משרד מורשה העוסק במתן שרותי מטבע בר"ג.

המשרד עסק בהמרות מטבע ונכיון שיקים והועסקו בו גם כרמית נהרדע ומתן רבי.

בשנת 2004 גוייסו הנאשמים 1 ו- 2 ע"י אברם, ועובר לשנת 2005 גוייס גם הנאשם 3, ע"י אחרים להחזיק ולנהל מקום להימורים באמצעות רשת האנטרנט, ע"י הקמת אתר בו יארגנו ויערכו הימורים לא חוקיים וניחוש תוצאות משחקים ותחרויות ספורט. החל מחודש אפריל 2004, תפעלו הנאשמים יחד עם אנשי מקצוע אתר הימורים באנטרנט.

במהלך שנת 2005, פנו הנאשמים בשם האחרים לאלכסנדר קוגן שהוא מתכנת מחשבים שעיסוקו בניית אתרים ותחזוקם, וקוגן שדרג את האתר ע"י יצירת מסד של מערכת הימורים שכללה תפעול, עדכון וניהול ההימורים על המשחקים השונים, ע"י המפעילים הטכנים, ומסד מערכת הניהול, שכללה את ניהול כלל החשבונות באתר, עבור אחרים.

מערכת הניהול הציגה וחישבה לכל בעל תפקיד באתר נתונים הנוגעים לו על פי הרשאה ייחודית.

למהמר הציגה המערכת את הימוריו ומצב האשראי שלו, לראש קבוצה, הציגה את מצב האשראי וההימורים של המהמרים בקבוצתו  ואת חישוב המרותיו.

לנאשמים ואברם ניתנה הרשאה רחבה ביותר לכלל הניהול החשבונאי באתר, הכוללת את ההתחשבנויות השונות שעלו מתפעולו ומהלבנת ההון באמצעותו ואפשרויות ביצוע תשלומים שונים באמצעותו בארץ ובחו"ל.

לשם חישוב סכומי ההימורים והרווחים, נבנתה מחוץ למערכת הניהול תוכנת מנהל כספים חשבונאית לשימוש עובדי המשרד ומנהליו בלבד.

תוכנה זו היתה חיצונית לאתר, והיתה מתעדכנת אחת לשבוע בימי שלישי, בנתונים הכלכליים של ההימורים מהאתר, שלאחר העברת הנתונים לתוכנה היו מתאפסים.  בנוסף לקוגן שתפעל כמתחזק האתר במשכורת חודשית עד סוף 2007, לשם החזקת האתר וניהולו, הועסקו גם מתכנתים לשם ביצוע פרוייקטים עיצוביים, סיוע בעדכון ההימורים ובעיקר שדרוג תוכנת מנהל הכספים החיצונית, וכן לשדרוג האתר בתכנת איתור הימורי ספורט והתאמתו לסביבת עבודה חדשה של תוכנת מיקרוסקופ שעמדה לצאת לשוק בתחילת 2008.

המתכנתים קיבלו את שכרם במזומן וללא דיווח כדין, בין מידי הנאשמים ובין ממשרדו של אברם, וזאת כדי להסתיר ולהסוות את פעילות האתר והרכוש האסור.   במסגרת הפעלת האתר, הפעילו הנאשמים עבור האחרים שני משרדים בהרצליה ובת"א, אותם ציידו באמצעי מחשב וטלפונים.

לשם הפעלת האתר, גייסו הנאשמים מפעילים טכניים לעבודה במשמרות, 24 שעות ביממה.

תפקידם של המפעילים הטכנים היה לאסוף אנפורמציה אודות משחקים, ויחס ההימורים שלהם מאתרי אנטרנט העוסקים בתחום ההימורים, הצבתם להימור באתר, קבלת הימורים טלפונית וסגירת תוצאות המשחקים וחישוב תוצאות ההימורים.

בתום כל חודש, נהגו המפעילים הטכנים לקבל את שכרם במזומן וללא דיווח כדין, מידי הנאשמים או באמצעות משרדו של אברם, כדי להסתיר ולהסוות את פעילות האתר.

הנאשמים גייסו עבור האחרים מהמרים כדי להמר באתר, לכל מהמר נמסר שם קוד, ונפתחה לו באתר "קופסא" - חשבון אשראי שעמד לרשותו לשם ביצוע ההימורים. מהמר יכול היה להמר ישירות באתר או טלפונית באמצעות המפעילים הטכנים או באמצעות ראשי קבוצות. התשלום היה על פי רוב במזומן ובשקלים, אך ניתן היה לבצעו גם בשיקים ובמטבע זר.

הנאשמים גייסו עבור האחרים, ראשי קבוצות מכל רחבי הארץ, ואלה היו מגייסים לאתר מהמרים המוכרים להם ושימשו כערבים למהמרים אלה בפני האתר.

ראשי הקבוצות נהגו להמר באתר, עבור המהמרים בקבוצתם שלא הימרו ישירות, נהגו לאסוף את חובות המהמרים לשם העברתם לרשות האתר, ונהגו לשלם למהמרים את זכיותיהם במידת הצורך. ראשי הקבוצות היו מתוגמלים בקבלת אחוזים מהיקף ההימורים על פי הסדר מראש עם האתר.

מידי יום ג' היה מתבצע באתר חישוב שבועי של זכיות או הפסדים של המהמרים, ועל פי דו"ח מחשב היו שליחים יוצאים לסבב איסוף חובות, או תשלום זכיות באמצעות ראשי הקבוצות או ישירות למהמרים.

תומר טל הוא איש מחשבים העוסק בתכנות מחשב, במהלך שנת 2007 במסגרת הנסיון להרחיב את פעילות ההימורים של האתר אותו החזיקו וניהלו הנאשמים עבור אחרים, גם לתחום משחקי מזל, פנו הנאשמים לטל כדי שיעזור להם ברכישת תוכנת משחק מסוג פוקר שהוא משחק אסור כהגדרתו בחוק העונשין, לשם הצבתו באתר.  טל יצר קשר עם חברה רוסית, והועבר לה סכום של 20,000 יורו, כמקדמה לרכישת התוכנה.

מעצר הנאשמים קטע את השלמת ההרחבה של פעילות האתר גם במשחק האסור.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ