אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק פ 6149/07

גזר דין בתיק פ 6149/07

תאריך פרסום : 28/06/2009 | גרסת הדפסה

פ
בית המשפט המחוזי חיפה
6149-07
27/04/2008
בפני השופט:
עודד גרשון

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד פרקליטות מחוז חיפה - פלילי
הנתבע:
1. סאמי בן רסמי מזעל
2. (אנואר עלי) נור בן סעיד עלי

עו"ד רונן בנדל
עו"ד ליאור בר זוהר

הנאשם מס' 1:

בית המשפט צריך להשמיע היום גזר דין ולמרות שהשעה עכשיו 9:25, הסניגור שלי עו"ד בנדל לא הופיע. אני מבקש להסמיך את עו"ד ליאור בר זוהר שישמע במקום עו"ד בנדל את  גזר הדין.

עו"ד בר זוהר:

כקצין בית המשפט, יש לי התלבטות קלה משום שאני מייצג את הנאשם 2 מטעם הסניגוריה הציבורית בעוד שהנאשם מס' 1 מיוצג באופן פרטי ע"י עו"ד פרטי. אני לא רוצה שיועלו טענות כלפי הסניגוריה הציבורית. בשורה התחתונה אני מסכים, לאור בקשתו של הנאשם 1 וכדי לא לבזבז את זמנם של הצדדים ומשום שגם מרשי, הנאשם מס' 2 רוצה לשמוע היום את גזר הדין ולא לדחות למועד אחר.

גזר דין

1.         מלכתחילה כפרו הנאשמים בעובדות כתב האישום המקורי. בעקבות כך נשמעו שבעה עדי תביעה. בפתח הישיבה שנועדה להמשך שמיעת הראיות, הודיעו באי כח הצדדים כי הסכימו על הסדר טיעון.

על פי המוסכם חזרו בהם הנאשמים מכפירתם, כתב האישום תוקן, הנאשמים הודו בעובדות כתב האישום המתוקן והורשעו על פי הודאתם.

            עתה עלי לגזור את דינם של הנאשמים.

2.         עובדות כתב האישום המתוקן שבמסגרת הסדר הטיעון

א.         שני הנאשמים שלפני, סאמי בן רסמי מזעל ואנואר בן סעיד עלי, וכן אמג'ד עלי עלי (להלן - "אמג'ד")  וחלמי אחמד עלי (להלן - "חלמי"), הם בני דודים וכולם מתגוררים בכפר עראמשה.

מזה שנים נטוש סכסוך מר בין משפחות עלי ומזעל, שהנאשמים ודודניהם הנ"ל נמנים עליהם, לבין משפחת סוידאן מכפר עראמשה, עליהם נמנים חסן בן חאמד סוידאן (להלן - "חסן") ובנו זידאן סוידאן.

ב.         ביום 11.8.07 בשעות הצהריים, על רקע הסכסוך, התרחשו בעראמשה אירועי ירי בין משפחות מזעל ועלי, מחד, לבין משפחת סוידאן. כתוצאה מאירועי הירי נפגע ברגלו בן משפחת סוידאן,  ואחמד סעיד עלי (להלן - "אחמד"), אחיו של הנאשם מס' 2 ובן דודם של הנאשם מס' 1 ואמג'ד וחלמי, נפגע באזור המצח והאגן.

ג.          זמן קצר לאחר פציעתו של אחמד באירועי הירי הנ"ל נעצרו זידאן סוידאן ושני אחרים על ידי משטרת נהריה בחשד לביצוע הירי.

ד.         במהלך היום והלילה שלאחר פציעתו של אחמד ומעצרו של זידאן סוידאן, החליטו רבים מבני משפחות עלי ומזעל לנקום בבני משפחת סוידאן על הירי והפציעה של אחמד.

ה.         בהמשך, ועל רקע ההחלטה לנקום במשפחת סוידאן, קשרו ביניהם הנאשמים, אמג'ד וחלמי, קשר לדקור את חסן בפלג גופו התחתון ולגרום לו חבלה חמורה, בעת שיגיע למחרת היום לעכו, לדיון בהארכת מעצרו של בנו זידאן (להלן - "הקשר").  

ז.          במסגרת הקשר הצטיידו הנאשמים, אמג'ד וחלמי בסכינים ויצאו למחרת היום, בתאריך 12.8.07 סמוך לשעה 05:00 בבוקר, בדרכם מעראמשה לעכו. הנאשמים נסעו לעכו במכונית פיאט אונו השייכת לעלאא בן עלי עלי, אחיו של אמג'ד, שהיתה נהוגה בידי אמג'ד.

ח.         הנאשמיםהגיעו לעכו, התמקמו בסמוך לבית המשפט, והמתינו לבואו של חסן, כשהם עומדים בקשר טלפוני שוטף עם בני משפחה אחרים בנוגע לביצוע תוכנית הנקם.   

ט.         לאחר השעה 06:46 קבלו הנאשמים, אמג'ד וחלמי שיחות טלפון מבני משפחה בהן הודע להם כי פארס סוידאן מכפר עראמשה נורה ונרצח במסגרת תוכנית הנקם.

י.          לאחר שנודע לנאשמים, לאמג'ד ולחלמי כי הושגה מטרת הנקמה בבני משפחת סוידאן, הם עזבו את המקום ונסעו לדרכם כשהנאשמים ואמג'ד ממהרים לנסוע לבית החולים נהריה על מנת להגן על אחמד, שהיה מאושפז בבית החולים מפני פגיעה אפשרית בו על ידי בני משפחת סוידאן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ