אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חקיקה >> כללי רשות השידור (מתן אפשרות תגובה לנפגע), התשנ"ז-1997

כללי רשות השידור (מתן אפשרות תגובה לנפגע), התשנ"ז-1997

כללי רשות השידור (מתן אפשרות תגובה לנפגע), התשנ"ז-1997 1
בתוקף סמכותו לפי סעיף 33 לחוק רשות השידור, התשכ"ה-1965, ובאישור השר קובע הועד המנהל את הכללים הבאים:
פרק א'
1. הגדרות
בכללים אלה -
"הרשות" - רשות השידור;
"המנהל הכללי" - המנהל הכללי של הרשות;
"הממונה" - הממונה על קבילות הציבור ברשות לפי כללי רשות השידור (ממונה על קבילות הציבור), התשנ"ז-1996 (להלן - כללי הממונה);
"פגיעה" - נזק ממשי לאדם, לשמו הטוב, לרכושו, או לכבודו, לרבות חשש של ממש לנזק שכזה;
"תגובה" - הכחשה, תיקון או הבהרה של פרט לא נכון, מטעה או לא מדויק או דברים שהוצאו מהקשרם.
פרק ב' - מתן אפשרות תגובה לנפגע
2. זכות התגובה
עמדה הרשות לשדר מישדר אשר יש בו לכאורה משום פגיעה באדם (להלן - המישדר) תנקוט הרשות צעדים סבירים, בנסיבות הענין, כדי לברר ולקבל את תגובת האדם לפני שידור המישדר ותשדר את התגובה יחד עם המישדר, באופן ובנוסח שתמצא לנכון, אלא אם כן ראתה כי התגובה אינה ראויה לשידור או כי נעשה שימוש לא ראוי באפשרות למתן תגובה.
3. שידור בהעדר תגובה
סירב האדם ליתן תגובה או שלא ניתן היה להשיג את תגובתו טרם שידור המישדר תודיע הרשות על כך במישדר, ותשדר את תגובתו לכשתתקבל במועד קרוב, ככל האפשר, למועד שידור המישדר.
4. שידור תגובה
סבר אדם כי הרשות בשידוריה פגעה בו ולא ביקשה או שידרה את תגובתו ובבירור תלונתו לממונה, מצא הממונה כי תלונתו מוצדקת והורה למנהל הכללי לשדר תגובת המתלונן, יורה המנהל הכללי או מי שהוא הסמיכו לכך על נוסח התגובה ואופן שידורה, בשים לב להמלצת הממונה; אין בהוראה זו כדי לגרוע מהוראות כללי הממונה לענין ממצאי הממונה לפי הכללים האמורים.
_________________________________
1 ק"ת תשנ"ז, 466.
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות












כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ