אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה נגד משרד הבריאות: תינוקת בריאה נפטרה בעקבות לידת ואקום

תביעה נגד משרד הבריאות: תינוקת בריאה נפטרה בעקבות לידת ואקום

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 02/09/2018 16:29:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נזיקין, תביעה נגד משרד הבריאות: תינוקת בריאה נפטרה בעקבות לידת ואקוםתמונת אילוסטרציה: rawpixel, www.unsplash.com

ההורים טענו שהצוות הרפואי ב"אסף הרופא" התרשל כשביצע את ההליך מבלי שהיו לו הניסיון והכישורים הנדרשים, ולא עקב כראוי אחרי העובר במהלך הלידה.

הורים של תינוקת שנפטרה 4 ימים לאחר שנולדה בלידת ואקום טוענים כי שרשרת של מחדלים שביצע הצוות הרפואי ב"אסף הרופא" גרמה למותה. בתביעה שהוגשה לאחרונה באמצעות עורך הדין אבי שמואלי לבית המשפט המחוזי בלוד נגד משרד הבריאות, נטען בין היתר כי המעקב וההתייחסות לאם נעשו באיחור ניכר. כך, רק בחלוף למעלה מ-4.5 שעות מרגע שהייתה בפתיחה מלאה הוחלט לסיים את הלידה באמצעות ואקום, תוך התעלמות מוחלטת מתנוחה העובר – שהפכה את הפרוצדורה למסוכנת במיוחד עבורו.

הלידה התרחשה בנובמבר 2017 בבית החולים "אסף הרופא" בשבוע ה-39 להריונה של האם (31) שהיה תקין לחלוטין. האם, שזו היתה לידתה הראשונה, הגיעה לביה"ח בשל ירידת מים, ועם הגעתה היא נבדקה ואושפזה במחלקת הריון בסיכון להשגחה. בשלב מסויים, לנוכח האטות קלות בדופק העובר, ניתנה ההנחיה להעבירה לחדר הלידה.

השלב הראשון של הלידה התפתח באופן תקין. לאחר 3 שעות היולדת כבר הגיעה למצב של פתיחה מלאה, אך מאז הלידה הפסיקה להתקדם. רק בחלוף 4.5 שעות שבהן ראש העובר נשאר באותו מקום, החליט הצוות הרפואי לראשונה כי יש לסיים את הלידה באמצעות ואקום, וחלפה עוד חצי שעה תמימה עד שהחלו לבצע את ההליך. על פי הנטען בכתב התביעה ההחלטה התקבלה מבלי להתייחס לתנוחה לא תקינה שבה היה ראש העובר – שהפכה את הפרוצדורה למסוכנת ביותר עבורו – ומבלי ליידע את ההורים על האפשרות לבצע ניתוח קיסרי.

מיד לאחר הלידה הצוות הרפואי הבחין בנפיחות חריגה בגולגולתה של התינוקת, חיוורון ובעיות נשימה, וכבר בשלב זה צוינה אבחנה של דימום תוך גולגלתי כתוצאה מהשימוש בואקום. בהמשך אובחן דימום מוחי מסיבי שאף גרם לגידול בהיקף ראשה של התינוקת, ומצבה של הלך והדרדר. ארבעה ימים בלבד לאחר הלידה היא נפטרה כתוצאה מקריסת מערכות כללית.

ניתן היה למנוע

בתביעתם טוענים הורי התינוקת כי הצוות הרפואי בבית החולים לא מסר להם הסבר מקיף על הסיכויים והסיכונים הכרוכים בביצוע לידת הוואקום – שדרשה ניסיון ורמת מקצועיות גבוהה. לשיטתם, ניסיונות המשיכה בוואקום בוצעו באופן חובבני על ידי צוות לא מיומן, באופן שהגביר את הסיכון לדימום שגרם למות בתם. לדבריהם הצוות הרפואי גם לא עקב כנדרש אחרי מיקום הראש של העובר והתקדמות הלידה, ולא תיעד את המצב ברישומיו.

התביעה הוגשה נגד משרד הבריאות כמי שנושא באחריות שילוחית לנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי ב"אסף הרופא", שהתבטאה בין היתר בעיכובים ממושכים בביצוע הבדיקות, ובמעקב כושל אחר מהלך הלידה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה:

"כתב התביעה טרם התקבל, וכשיתקבל נלמד אותו ונגיב בבית המשפט, כמקובל."

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ