אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> שלחו SMS פרסומי בתום לב, ולא ישלמו פיצויים

שלחו SMS פרסומי בתום לב, ולא ישלמו פיצויים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 13/10/2009 09:40:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין חגי פורת נגד גרייט שייפ בע"מ

מועדון כושר שלח לטלפון הנייד של לקוח לשעבר שני מסרונים פרסומיים מבלי לקבל את הסכמתו. למרות זאת, ביהמ"ש קבע כי הלקוח לא יפוצה כיוון ששליחת המסרונים נעשתה בתום לב.

התובע טען, כי כארבע שנים לפני הגשת התביעה (בשנת 2004), היה לקוח של מועדון הכושר גרייט שייפ, אז נתן את מספר הטלפון הסלולארי שלו למועדון. לטענתו, למרות שמאז לא היה בקשר עם המועדון, קיבל בשנת 2008 ו 2009 שני מסרונים בעלי תוכן פרסומי, וזאת ללא הסכמתו. התובע הודה, כי במסרונים שקיבל נכתב כי הוא יכול לצור קשר עם המועדון אם אינו מעוניין לקבל הודעות, אך טען, כי לא עשה זאת כיוון שלא רצה 'לרדוף' אחרי המועדון. עוד טען, כי מטרתו העיקרית בהגשת התביעה, הינה הרתעת בתי עסק מלפגוע בצרכנים. התובע דרש פיצוי של 2,000 שקלים בגין שליחת המסרונים.

מועדון הכושר טען, כי במסגרת התקנון עליו חותמים לקוחותיה, נכתב כי המועדון רשאי לשלוח ללקוחותיו פרסומים שונים. לטענתו, התובע לא שלח כל הודעת ביטול או הודיע בדרך אחרת על רצונו להפסיק לקבל הודעות מהמועדון. בנוסף נטען, כי טענת התובע, לפיה לא היה בקשר עם המועדון בארבע השנים האחרונות אינה נכונה, שכן התובע חזר להיות לקוח של המועדון בשנת 2007.

בדיון בבית המשפט, ובמענה לשאלת השופט, הבהיר התובע כי בשנת 2004 הקפיא את המנוי במועדון הכושר, ואילו בשנת 2007 השתמש בחודשים שנותרו לו במסגרת המנוי.

הגשת התביעה - חוסר תום לב

השופט אילן דפדי מבית המשפט לתביעות קטנות בת"א דחה את התביעה וקבע, כי התובע אינו זכאי לכל פיצוי, וזאת כיוון שהמועדון פעל בתום לב כאשר סבר כי ע"פ התקנון, הוא רשאי לשלוח את הפרסום.

ע"פ החוק, רשאי עסק לשגר דברי פרסומת אם הודיע על כך ללקוח בעת רכישת המוצר או השירות, ובהתקיים תנאים נוספים הקבועים בחוק. נקבע, כי במקרה זה, כיוון שלא הוצג התקנון בו לכאורה נכתבה הודעה בדבר שליחת פרסומות, הרי שהמועדון לא הוכיח כי עמד בדרישות החוק.

למרות זאת, נפסק כי התובע אינו זכאי לפיצוי, וזאת כיוון שהמועדון פעל בתום לב, וכיוון שהתובע היה לקוח של המועדון, וקיבל אפשרות להודיע על רצונו להסיר את שמו מרשימת התפוצה. עוד נקבע, כי דווקא התובע, הוא שנהג בחוסר תום לב כאשר ניסה להציג לבית המשפט מצג כוזב בדבר קשריו עם המועדון, ובחר לנקוט באמצעים משפטיים ולא להודיע למועדון כבר אחרי קבלת המסרון הראשון, על סירובו לקבל הודעות.

בהתאם לזאת, חויב התובע לשלם למועדון הוצאות משפט של 500 שקלים.

לפסק הדין בעניין חגי פורת נגד גרייט שייפ בע"מ

למדור: אינטרנט וקניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ