אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> שיטת השיווק של הודעה על 'זכייה' בפרס וחיוב לשלם עבורו - הטעיה

שיטת השיווק של הודעה על 'זכייה' בפרס וחיוב לשלם עבורו - הטעיה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 26/01/2009 08:31:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מירון מלכה נגד חב' מולטי-סייל שיווק בע"מ

התובעת קיבלה שיחת טלפון, והופתעה לשמוע כי זכתה במוצרים שונים במתנה. לאחר שהתברר כי המתנה עולה כסף, הצליחה במאמצים רבים לבטל את העיסקה. בית המשפט קבע כי היא זכאית לפיצוי בסך 400 שקלים.

חברת מולטי-סייל המשווקת מוצרי צריכה ביתיים התקשרה לתובעת, והודיעה לה, כי זכתה במוצרים במתנה. במהלך השיחה התברר לתובעת כי המתנה עולה כסף (1,600 שקל) אשר ינוכו באמצעות כרטיס האשראי שלה ב-12 תשלומים. כעבור דקות אחדות מתום השיחה, הבינה התובעת כי למעשה לא זכתה בדבר והתקשרה לבטל את העיסקה.

למרות שהחברה טענה כי העיסקה טרם בוצעה, חויבה התובעת בכמה מהתשלומים החודשיים, ושליח עם המוצרים אף הגיע לביתה, אך היא סירבה לקבלם. בחלוף למעלה מחודש מביצוע העיסקה הוחזרו לתובעת הסכומים שנוכו מחשבונה, ולא הופיעו חיובים חדשים.

התובעת טענה כי היא זכאית לפיצוי בסך 10,000 שקלים משום שנאלצה להשקיע זמן ומאמץ רבים לביטול העיסקה.

חברת מולטי סייל טענה, כי לא נפל פגם בהתנהלותה לבד מתקלות טכניות שאותן תיקנה והחזירה את מלוא הכספים שנגבו, ואף היתה מוכנה להציע לתובעת פיצוי צנוע.

הטעיה ברורה

השופט שאול מנהיים מבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קבע, כי שיטת השיווק של מולטי סייל לא היתה ראויה מלכתחילה.

"השיטה שבה גורם שיווקי יוצר קשר עם אדם שמעולם לא פנה אליו ולא הזמין ממנו דבר, מודיע לו על זכיה ופרס כלשהו למרות שאותו אדם מעולם לא השתתף בשום הגרלה או תוכנית נושאת פרסים מטעם אותו ספק ולאחר מכן למעשה אינו נותן פרס או מתנה אלא מוכר ללקוח מוצר או שירות גם אם במחיר נוח ואפילו משתלם, היא שיטה בלתי ראויה שיש בה משום הטעיה ברורה" כתב השופט.

נקבע, כי התובעת זכאית לפיצוי שכן היא נאלצה להשקיע זמן ומאמץ ניכרים עד שקיבלה חזרה את כספה. עם זאת, כיוון שהתובעת קיבלה את מלוא הכספים חזרה, ובהתחשב בערכה הכולל של העיסקה, סכום התביעה בסך 10,000 שקלים הינו מופרז בעליל, והפיצוי הראוי הינו בסך 400 שקלים הכולל הן את הפיצוי והן את הוצאות המשפט.

לפסק הדין בעניין מירון מלכה נגד חב' מולטי-סייל שיווק בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ