אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> רוכשי חבילת נופש יפוצו בגין שינוי במועדי הטיסות

רוכשי חבילת נופש יפוצו בגין שינוי במועדי הטיסות

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 25/01/2010 10:56:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין משה נ' השטיח המעופף בע"מ

לקוחות שהזמינו חבילת נופש מהשטיח המעופף הופתעו לגלות כי מועדי הטיסות שצוינו על הכרטיסים שונים ממה שהובטח להם. בית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קבע, כי למרות שמדובר בטיסות שכר החברה אחראית לשינוי, ועליה לפצות את הלקוחות.

הלקוחות הזמינו מחברת השטיח המעופף חבילת נופש משפחתי. לטענתם, עוד בטרם ההזמנה, כאשר מועדי הטיסות לא התאימו להם, שינתה השטיח המעופף את מועד הטיסה לשביעות רצונם. כאשר ביקשו לקבל את כרטיסי הטיסה, דחתה אותם השטיח המעופף והם התקבלו רק חמישה ימים לפני הנסיעה. אז גילו להפתעתם, כי בניגוד להבטחות, השעה המצוינת על הכרטיסים הינה השעה המקורית שהוצעה להם, והדבר נודע להם ברגע האחרון, לטענתם, על מנת שלא יוכלו לבטל את ההזמנה.

כן טענו הלקוחות, כי השטיח המעופף גבתה תשלום בגין מקומות ישיבה צמודים במטוס, כשבפועל הדבר לא קוים, וכן כי השטיח המעופף לא העבירה את פרטי ההזמנה שלהם למלון כראוי, וכתוצאה מכך הם לא קיבלו את מספר החדרים אותם הזמינו, והחדרים לא היו סמוכים זה לזה כפי שביקשו.

בשל אירועים אלה, פנו הלקוחות לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון בתביעה על סך 23,000 שקלים.

לטענת השטיח המעופף, הלקוחות ידעו שהכרטיסים שרכשו הם לטיסת שכר "אשר מעצם טבעה צפויה לשינויים", והיא איננה אחראית על הפעלת הטיסות ועל שינוי המועדים. כן נטען, כי תביעה שעניינה נזק מהובלה אווירית תוגש כנגד המוביל האווירי בלבד.

החברה אינה פטורה מאחריות לכל שינוי במועדי טיסות השכר

השופטת מיכל עמית-אניסמן קבעה, כי אמנם לטיסות השכר "כללים משלהן", והן זולות במיוחד נוכח אי הודאות בזמני הטיסות, אולם הדבר אינו פוטר את החברות המוכרות את הטיסות מכל שינוי שהוא במועדים. במקרה הנדון, מדובר בהקדמה משמעותית של 16 שעות במועד הטיסה חזרה, ועל השטיח המעופף לספק הסבר לשינוי זה. משלא הציגה השטיח המעופף כל הסבר לכך, ואף לא הוכיחה כי נקטה אמצעים לצמצום השינוי, היא הפרה את חובתה כלפי הלקוחות ויש לראותה כאחראית לשינוי .

באשר לטענות בעניין החדרים נקבע, כי השטיח המעופף לא סיפקה כל הסבר גם לעניין זה, ויש לראות בהתנהלותה התרשלות בתפקיד, שכן היה עליה לדאוג גם לכל הסידורים הנלווים. מאידך, התובעים לא הוכיחו את טענתם כי שינוי מועד הטיסה בהתאם לבקשתם היה כוזב, וכן לא התקבלה טענתם באשר למיקום המושבים בטיסה.

לפיכך נפסק, כי על השטיח המעופף לפצות את התובעים בגין עוגמת נפש וקיצור חופשתם בסך של 2,500 שקלים לכל תובע וכן 250 שקלים לכל תובע בגין הוצאות המשפט. בסה"כ 5,500 שקלים.

לפסק הדין בעניין משה נ' השטיח המעופף בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ