אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> קיבלה 22 פרסומות לדוא"ל, ותפוצה ב 11,000 שקלים

קיבלה 22 פרסומות לדוא"ל, ותפוצה ב 11,000 שקלים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 04/10/2009 10:02:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין חנית אטדגי נגד חברה ברקין תקשורת בע"מ

התובעת קיבלה לתיבת הדוא"ל שלה 22 הודעות פרסומיות מחב' יחסי ציבור, וזאת ללא הסכמתה ולאחר שביקשה להסיר את שמה מרשימת התפוצה. ביהמ"ש קבע כי היא תפוצה ב 11,000 שקלים.

התובעת, עובדת שכירה, קיבלה לכתובת הדוא"ל האישית שהוקצתה לה במקום עבודתה, עשרות הודעות פרסומת ללא הסכמתה מחברת יחסי ציבור בשם ברקין תקשורת. התובעת טענה, כי פנתה לחברה שוב ושוב בדרישה ברורה בכתב, לחדול מלשלוח לה דברי פרסומת, אך ללא הועיל. בעקבות זאת, הגישה התובעת לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים תביעה לפיצוי של 22,000 שקלים בגין 22 דברי פרסומת שנשלחו אליה לטענתה, לאחר שפנתה בכתב אל החברה בבקשה לחדול מכך. התובעת טענה, כי משלוח ההודעות גרם לשיבוש בעבודתה, ואף לטענות מצד מעסיקיה, בדבר שימוש פרטי לכאורה, שהיא עושה בכתובת הדוא"ל שלה.

חברת ברקין תקשורת לא הכחישה את משלוח דברי הפרסומת, או את העובדה שקיבלה פנייה מהתובעת לחדול מכך, אך טענה כי מדובר בטעות בתום לב. לטענתה, בדיקה שערכה בעקבות פניית התובעת, העלתה כי כתובת הדוא"ל של התובעת כלל אינה מופיעה ברשימות התפוצה של החברה, ולכן סברה כי העניין סודר. עוד טענה, כי לאחר שהתברר לה להפתעתה, כי התובעת ממשיכה לקבל דברי פרסומת בדוא"ל, הזמינה טכנאי במיוחד לשם בדיקת העניין, ובכך יצאה ידי חובתה.

בבית המשפט התברר, כי מאז הגשת התביעה, המשיכה התובעת לקבל מהחברה עוד כ 39 דברי פרסומת בדוא"ל, ורק לאחר הדיון בבית המשפט, הדבר פסק.

לא נעשה מאמץ רציני לפתור את הבעייה

השופט אריה רומנוב קיבל את התביעה, וקבע כי התובעת זכאית לפיצויים ללא הוכחת נזק, אם-כי לא בשיעור המרבי הקבוע בחוק.

נקבע, כי החברה לא עשתה מאמץ אמיתי להפסיק את משלוח הדוא"ל, למרות פניותיה החוזרות של התובעת, והדבר נפתר רק לאחר שהתובעת נאלצה לנקוט בהליכים משפטיים.

"יש לשאול, אפוא, מדוע לא ניתן היה לבצע את הפעולה שבוצעה לאחר קיום הדיון, בשלב מוקדם הרבה יותר? התשובה לכך נעוצה בכך שהרושם המתקבל הוא, שהנתבעת לא התייחסה ברצינות הראויה לתלונותיה של התובעת, ועל כך יש להצטער" כתב השופט.

החוק מאפשר לבית המשפט לפסוק פיצוי של עד 1,000 שקלים בגין כל דבר פרסומת שקיבל הנמען ללא הסכמתו.

במקרה זה, כך נקבע, בהתחשב במחדלה של החברה, אך גם בעובדה כי התנהגותה לא נבעה משיקולים מסחריים, אלא מכשל טכני, יש לפסוק פיצוי של 500 שקלים בגין כל הודעת פרסום. לפיכך, נקבע כי החברה תשלם לתובעת 11,000 שקלים בגין 22 הודעת הדוא"ל שנשלחו ללא הסכמתה, וכן תשלום לה 500 שקלים עבור הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין חנית אטדגי נגד חברה ברקין תקשורת בע"מ

למדור: אינטרנט וקניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ