אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> קיבלה דו"ח למרות שהשאירה פתק לפקח - עיריית חיפה תפצה

קיבלה דו"ח למרות שהשאירה פתק לפקח - עיריית חיפה תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 11/01/2011 13:23:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין דרי נ' עיריית חיפה אגף הפיקוח הכללי מחלקת חנייה

אישה שהתקשרה למוקד העירוני כדי לברר מה עליה לעשות אם המדחן אינו פועל, טענה כי במוקד ייעצו לה להשאיר פתק לפקח, אך למרות זאת קיבלה דו"ח. בית המשפט קבע כי העירייה תפצה אותה ב 1,500 שקלים.

התובעת טענה, כי החנתה את רכבה באחד מרחובות חיפה לאחר שרכשה תו חנייה מתאים. לטענתה, לקראת תום תוקפו של התו, ניגשה להוציא תו חדש, אך המדחנים שהיו בקרבת מקום לא עבדו, ולכן התקשרה למוקד העירוני על מנת לברר מה עליה לעשות, ובעצת הטלפנית השאירה פתק לפקח בו הסבירה כי המדחנים לא עובדים, אך כאשר שבה לרכבה כעבור עשר דקות, גילתה כי קיבלה דו"ח חניה.

לטענתה, חיפשה את הפקח והסבירה לו את השתלשלות העניינים, ובהתאם להנחייתו, שלחה למחרת מכתב למחלקת החניה של העירייה, בו ביקשה לבטל את הדו"ח, וחשבה כי בכך הסתיים העניין, אך למעלה משנה ושלושה חודשים לאחר מכן, קיבלה דרישה לתשלום הדו"ח בתוספת קנס, ולמרות שביקשה שוב לבטל את הדו"ח, הסכימה העירייה לבטל לה את הקנסות בלבד.

התובעת טענה, כי נדהמה מתשובה זו, שכן פעלה בהתאם לייעוץ שניתן לה על ידי המוקד העירוני, אך למרות בקשות חוזרות מצידה לבטל את הדו"ח, המשיכה העירייה לשלוח דרישות תשלום, עד שבסופו של דבר, הועבר הדו"ח לחברת גבייה ולאחר שרכבה עוקל, נאלצה לשלם 570 שקלים על מנת לבטל את העיקול. בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשה האישה לחייב את העירייה בהשבת הסכום ששילמה וכן פיצוי על עוגמת הנפש והטרטורים שנגרמו לה.

העירייה כפרה בסמכותו העניינית של בית המשפט לדון בתביעה, ולגופו של עניין טענה, כי תקלה במדחן, המוכחשת כשלעצמה, אינה מהווה עילה לביטול דו"ח חניה.לחילופין, הציעה העירייה להשיב לתובעת את סכום הדו"ח, וזאת לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה.

התובעת פעלה בהתאם להנחיות העירייה

השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה והדגישה, כי אינה מתייחסת לשאלת האשם של הערייה או לשאלת תוקפו של הדו"ח, אלא אך ורק לשאלה הנזיקית. לעניין זה, נקבע כי אלמלא הייעוץ שניתן על ידי טלפנית המוקד, לא היתה התובעת משאירה את רכבה באותו מקום, וסביר להניח כי לא הייתה מקבלת את הדו"ח.

" התובעת התנהגה ככל אדם שומר חוק. לקראת סיום זמן החניה, התובעת ניגשה לרכבה לחידוש התו. חיפשה בקרבת מקום ולא היה מדחן שעבד. יצרה קשר עם המוקד העירוני של הנתבעת ופעלה בהתאם להנחיות שניתנו לה מטעם הנתבעת. חרף זאת, התובעת קיבלה דו"ח חניה" כתבה השופטת, וקבעה כי לפיכך, על העירייה להשיב לה את סכום הדו"ח וכן לפצותה בגין עוגמת הנפש שנגרמה, ובסך הכל תשלם העירייה לתובעת 1,500 שקלים.

לפסק הדין בעניין דרי נ' עיריית חיפה אגף הפיקוח הכללי מחלקת חנייה

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ