אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> צרכן שמחזיר לחנות מוצר שרכש יקבל את מלוא הסכום ששלם בעת הרכישה

צרכן שמחזיר לחנות מוצר שרכש יקבל את מלוא הסכום ששלם בעת הרכישה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 19/12/2007 09:45:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין עמר אילנה נגד "מעיין שטוב"

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי צרכן שמחזיר לחנות מוצר שרכש, יקבל את מלוא הסכום ששלם בעת הרכישה, גם אם בעת ההחזרה הוזל המוצר כתוצאה מקידום מכירות, הנחת סוף עונה או מכל סיבה אחרת.

התובעת הגישה תביעה ע"ס 500 ש"ח כנגד החנות "מעיין שטוב".

לטענת התובעת, היא רכשה בחנות מוצר שמחירו כ-160 ש"ח , וכעבור מספר ימים, בתחילת יולי 2007, כאשר היא שבה לחנות ובקשה להחזיר את המוצר, התחוור לה, כי הזיכוי שקבלה הוא על סך 118.93 ש"ח בלבד, בעוד שסכום העסקה היה, כאמור, כ-160 ש"ח.

לטענתה, נאמר לה על ידי החנות כי המוצר הוזל ושווי הזיכוי הוא לפי מחירו ביום ההחזרה.

התובעת טענה בזהירות רבה, כי בעת הרכישה לא נראה שלט שבו כתוב כי ההחלפה הינה לפי המחיר ביום ההחזרה, וקיימת אפשרות שהשלט הוכן לצורכי התביעה. יחד עם זאת טענה התובעת, כי גם אם היה שלט כזה בעת הרכישה - אין בכך כדי להצביע על חוקיות האמור בו.

מנגד, טענה החנות, כי המדיניות הנקוטה אצלה היא שניתן להחליף מוצר בתוך 14 ימים ושווי הזיכוי הוא לפי מחיר המוצר ביום ההחזרה. החנות טענה, כי פעלה על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, וכי מדיניות ההחזרה האמורה מופיעה באופן בולט ומודגש בשילוט מתאים ליד הקופה וכן על כל קבלה שניתנת ללקוחות.

הכלל: התמורה תוחזר לצרכן שהחזיר מוצר במלואה

השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי נוסחו של חוק הגנת הצרכן, ביחד עם מטרתו, מובילים למסקנה כי הכלל הוא שהתמורה מוחזרת לצרכן במלואה.

לדבריה: "הרי לא יעלה על הדעת לאמץ פרשנות לפיה עוסק שלא מציג כלל מודעה בדבר מדיניות ההחזרה של הטובין או לא פועל לפיה יחוייב להחזיר לצרכן את מלוא התמורה, ואילו עוסק שמציג מודעה ובה, לדוגמא, קובע שהצרכן יקבל רק 1% מהתמורה ששילם, יוכל ליהנות מכך ולמעשה "למחוק" במחי יד את התמורה ששולמה על ידי הצרכן בעת הרכישה".

מדיניות החנות לא הייתה סבירה

בהתאם לכך נקבע, כי מדיניות החנות במקרה הנדון לא הייתה סבירה, וכי היה עליה להחזיר ללקוחה את מלוא הסכום ששולם על ידה בעת הרכישה, גם אם בעת ההחזרה הוזל המוצר כתוצאה מקידום מכירות, הנחת סוף עונה או מכל סיבה אחרת.

החנות "מעיין שטוב" חויבה לשלם ללקוחה תוך 14 ימים, סכום של 500 ש"ח בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

כמו כן המליץ בית המשפט לחנות לשנות את מדיניותה ולהסיר את הכיתוב "החלפה לפי המחיר ביום ההחזרה" הן מן השלט בחנות והן מן החשבוניות והקבלות.

לפסק הדין בעניין עמר אילנה נגד "מעיין שטוב"

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ