אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פלאפון לא שילמה את קנס ההתנתקות מסלקום, ותפצה את הלקוחה

פלאפון לא שילמה את קנס ההתנתקות מסלקום, ותפצה את הלקוחה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 12/08/2010 09:30:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אהרון אבריאלה נגד פלאפון בע"מ

חברת פלאפון סירבה לשלם ללקוחה שעברה אליה את קנס ניתוק הקשר מסלקום מאחר וטענה כי המסמכים שהציגה הלקוחה לגבי סכום הקנס אינם מספקים. ביהמ"ש חייב את פלאפון לשלם את הקנס ופיצוי בגין עגמת נפש, וקבע - פלאפון נהגה בחוסר תום לב.

התובעת טענה, כי בעת שהיתה לקוחה של חברת סלקום, נציג שהגיע לביתה שכנע אותה לעבור לחברת פלאפון ולצורך כך לנתק את קשריה עם סלקום. לטענתה, פלאפון התחייבה להשיב לה כל סכום עד 3,000 שקלים שתצטרך לשלם לסלקום כפיצוי על ניתוק הקשר, בתנאי שתתחייב לפלאפון לתקופה של לפחות 24 חודשים.

התובעת טענה, כי בפועל אכן שילמה לסלקום 3,000 שקלים על מנת להתנתק, אך למרות פניות חוזרות ונשנות, סירבה פלאפון לשלם לה את סכום הקנס מאחר ודרשה ממנה חשבונית שבה יפורט באופן חד משמעי סכום הקנס, ואולם סלקום סירבה לספק מסמך בודד בעניין זה, והנפיקה את החשבוניות הרגילות שלה. לטענת התובעת, סירובה של פלאפון עולה כדי הפרת ההסכם עימה, ולכן כעבור 18 חודשים ניתקה עימה את הקשר ועברה לחברת אורנג'.

בתביעה שהגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, דרשה האישה פיצוי של 7,000 שקלים המורכב מסכום הקנס ומסכום של 4,000 שקלים בגין עוגמת נפש, זלזול וטרטור.

פלאפון טענה, כי זכותה לדרוש מסמך חד משמעי וברור לגבי סכום הקנס, ומשלא הוצג לה מסמך שכזה והתובעת לא עמדה בתקופת ההתחייבות, הרי שהיא אינה זכאית לקבל את ההחזר.

הלקוחה התמודדה עם שני גופים ענקיים

השופט הרווי גרובס קיבל חלקית את התביעה, לאחר שקבע כי פלאפון היתה צריכה לקבל את המסמך שהציגה התובעת לצורך החזר הקנס, וכי לו חשדה באמיתותו, יכולה היתה לברר את העניין מול סלקום.

"עמדת הנתבעת לא מקובלת עלי בכל הנוגע למסמך שעל התובעת לספק לה" כתב השופט, "וזאת מהטעם שהתובעת מתמודדת עם סלקום מצד אחד ועם הנתבעת מצד שני, שני גופים ענקים בעלי עוצמה, ואין היא יכולה להכתיב לסלקום להנפיק לה מסמך לפי רצונה". התנהגות פלאפון, כך נפסק, היתה חסרת תום לב בעניין זה.

לפיכך נקבע, כי פלאפון סירבה שלא כדין לשלם ללקוחה את סכום הקנס, ולכן התובעת היתה רשאית לבטל את ההסכם כעבור 18 חודשים.

פלאפון חויבה להשיב לתובעת 3,000 שקלים עבור הקנס, וכן לפצותה ב 1,500 שקלים בגין הטרדה וההוצאות שנגרמו לה.

לפסק הדין בעניין אהרון אבריאלה נגד פלאפון בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ