אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזיקין >> ערוץ 10 חויב לשלם 35,000 ש"ח לרן ארז בגין הצגתו כשותף למזימה פוליטית

ערוץ 10 חויב לשלם 35,000 ש"ח לרן ארז בגין הצגתו כשותף למזימה פוליטית

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 01/03/2011 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ואח' נ' ערוץ 10 הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ואח'

בית משפט השלום בת"א קבע, כי כתבה ששודרה בערוץ 10 והציגה את יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, כשותף למזימה פוליטית להדיח את שרת החינוך דאז, פרופ' יולי תמיר מתפקידה, הינה הוצאת לשון הרע וחייב את הערוץ לפצותו ב 35,000 שקלים.

רן ארז וארגון המורים בבתי ספר העל יסודיים הגישו תביעת דיבה כנגד ערוץ 10, מנכ"ל הערוץ, עורך החדשות, מגיש החדשות יעקב אילון והכתב רביב דרוקר, בה טענו כי בכתבה ששודרה במהדורת החדשות המרכזית בעניין שביתת המורים באוקטובר 2007, הוצג רן ארז כשותף למזימה פוליטית שמטרתה להחליף את פרופ' יולי תמיר, שרת החינוך, בעמי איילון. לטענתם, הכתבה הציגה דברים שקריים, מבזים ומשוללי כל יסוד, אשר פוגעים בשמם הטוב ומשניאים אותם בעיני ציבור ההורים והתלמידים, וזאת מבלי שאמיתות הדברים נבדקה קודם לפרסום.

ערוץ 10 טען מנגד, כי הכתבה נועדה לחשוף מניעים זרים ופסולים שעמדו בבסיס שביתת המורים, וכי דבריה לא יוחסו לרן ארז. עוד נטען, כי המידע שהינו בעל עניין ציבורי ראשון במעלה הוא אמת, וכי עומדת להם הגנת תום הלב.

השופטת ריבה ניב קבעה, כי היא אכן מאמינה לכתב רביב דרוקר, כי באופן סובייקטיבי הוא לא ראה בדברים משום הוצאת דיבה והאמין באמת ובתמים, כי הוא מציג מזימה פוליטית שאינה קשורה לרן ארז, אולם נפסק, כי ע"פ ההלכה, יש לבחון כיצד הבין את הכתבה "הצופה הסביר", אשר אין ספק כי בראותו כתבה קצרה העוסקת בעסקנות פוליטית, אינו שוקל את הדקויות מאחורי הדברים, ובהחלט יכול היה להבין כי ארז שיתף פעולה עם התכנית הפוליטית להחליף את שרת החינוך, וזאת בשונה מדבריו של ארז בפועל, ולפיכך הדברים מהווים לשון הרע.

עוד נקבע, כי לא עומדת לערוץ 10 הגנת תום הלב, שכן גם לאחר שנתבקש לחזור בו מהאמור בכתבה, היא שודרה שוב במהדורה המאוחרת.

לעניין הפיצויים נפסק, כי מאחר ותוכן הכתבה פורסם קודם לכן בעיתון ונוכח העובדה כי מדובר בפרשייה שאבד עליה הכלח, שכן אף אחד מהמעורבים בה אינו נושא בתפקידו היום, למעט ארז, אין הצדקה לפסוק את סכום הפיצוי המקסימאלי, ולפיכך נקבע כי ערוץ 10 יפצה את רן ארז וארגון המורים ב 35,000 ש"ח.

לפסק הדין בעניין ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים ואח' נ' ערוץ 10 הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזיקין באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזיקין
נפגעתי בתאונת דרכים ‒ מה עושים עכשיו?
עו"ד מרים כפרי קהן. צילום: רובי קהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ