אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> סוכנת הנסיעות לא שמה לב שהטיסה נדחתה ביום - תפצה את הלקוח

סוכנת הנסיעות לא שמה לב שהטיסה נדחתה ביום - תפצה את הלקוח

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 25/02/2009 10:17:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין וייברמן מרט נגד שוש טורס (2000) בע"מ

סוכנת הנסיעות לא שמה לב שהטיסה נדחתה ביום. בית המשפט קבע כי סכום התביעה מופרז בעליל, ופסק לנוסעים פיצוי סמלי של 400 שקל.

התובעים הזמינו משוש טורס חבילת נופש זוגית בחו"ל, שכללה טיסה של 'ארקיע' בעלות של קצת פחות מ-6,000 שקלים. יומיים לפני הטיסה, התקשרה סוכנת הנסיעות והודיעה כי הטיסה תצא באיחור של 25 דקות, וכי הטיסה חזרה תאחר בשעה. בדיעבד התברר, כי הסוכנות קיבלה הודעה מארקיע, לפיה לא רק שעות הטיסה הוזזו, אלא גם ימי הטיסות הלוך וחזור נדחו ביום אחד, אלא שהסוכנת הבחינה רק בשינוי השעה, ולא שמה לב לשינוי בתאריכים.

התובעים הגיעו לשדה התעופה, וגילו כי אין טיסה וכי עליהם לשוב למחרת. התובעים טסו אמנם במועדים החדשים ושהו במלון בחו"ל את כל כמות הלילות המובטחת, אך דרשו פיצוי של 4,300 שקלים בגין עוגמת נפש.

שוש טורס טענה כי האחריות למחדל הינו של ארקיע, שהיתה צריכה להודיע לה טלפונית על שינוי תאריך הטיסה, ואף הגישה נגדה תביעה (הודעת צד ג'). עוד טענה, כי כאשר התגלתה התקלה הציעה לתובעים לשלם עבור ההסעה לנמל התעופה ביום שלמחרת, ואף דאגה לברר האם הם מאורגנים לבלות יממה נוספת בביתם.

ביהמ"ש אינו מכשיר לקבלת כספים שאינם מגיעים

השופט שאול מנהיים מבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קבע, כי סוכנות הנסיעות התרשלה בכך שלא קראה את ההודעה על שינוי תאריך הטיסה ביסודיות חרף היותה קצרה מאוד.

יחד עם זאת, נקבע כי סכום התביעה מופרז בעליל, במיוחד לאור העובדה שהסכום מהווה כשני שלישים משווי חבילת הנופש כולה אף שזו לא התקצרה ולא נפגעה כלל.

"הגיעה העת להבהיר שבית המשפט לתביעות קטנות נועד אמנם במידה רבה לתיקון עוולות צרכניות אולם לא נועד להיות מכשיר לקבלת כספים שאינם מגיעים. תובעים צריכים לרסן את סכומי התביעה ולדאוג שתהיה פרופורציה כלשהי בין הנזק שנגרם לבין הסכום שהם תובעים" כתב השופט.

במקרה זה, הנזק היחיד שנגרם הוא עוגמת הנפש, שכן גם את הנסיעה הקצרה הנוספת לשדה התעופה הציעה הסוכנות לשלם, ולפיכך נקבע כי בנסיבות העניין, התובעים זכאים לפיצוי של 400 שקלים כולל הוצאות המשפט.

השופט ציין כי מי שמקבל הודעות אמור לקרוא אותן בעיון, ולכן דחה את ניסיונה של שוש טורס לגלגל את האשם לפתחה של ארקיע, ואף חייב אותה לשלם לארקיע הוצאות משפט של 250 שקלים.

לפסק הדין בעניין וייברמן מרט נגד שוש טורס (2000) בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ