אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> משרד התחבורה החזיר אגרה שגבה ביתר אחרי שנתיים, ויפצה

משרד התחבורה החזיר אגרה שגבה ביתר אחרי שנתיים, ויפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 01/03/2011 15:55:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין רוט נ' מנכ"ל משרד התחבורה ואח'

אזרח ששילם אגרת רישון נהיגה עבור שנתיים למרות שבמרבית התקופה לא היה רישיונו בתוקף, טען כי קיבל חזרה את כספו רק בחלוף למעלה משנתיים. בית המשפט קבע כי משרד התחבורה יפצה אותו ב 1,000 שקלים.

התובע, תושב ותיק, טען כי בשנת 2007 לאחר ששלח את האישורים הרפואיים הנדרשים מאזרח ותיק לצורך חידוש רישיון נהיגה, קיבל ממשרד התחבורה דרישה לתשלום אגרת רישיון עבור תקופה שברובה כבר חלפה, משנת 2005 ועד שנת 2007, אשר במהלך מרביתה, רישיונו כלל לא היה בתוקף.

לטענתו, למרות שבפועל רישיון הנהיגה עבורו נדרש לשלם היה תקף לחודש אחד בלבד, כיוון שהיה מעוניין בחידוש הרישיון, שילם 136 שקלים עבור כל התקופה וביקש החזר, אך למרות פניות חוזרות ונשנות למשרד התחבורה, לא זכה למענה, וגם לאחר שפנה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, העביר משרד התחבורה את תגובתו כעבור זמן רב, עד שלבסוף בחלוף למעלה משנתיים, קיבל החזר של האגרה במלואה.

בתביעה שהגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים, דרש האיש פיצוי של 1,000 שקלים בגין עגמת הנפש הרבה שנגרמה לו עקב הטיפול בתלונתו, וכן בגין ההוצאות שנגרמו לו עבור משלוח מכתבים ושיחות טלפון.

משרד התחבורה טען כי שלח לתובע טופס לצורך הצגת האישורים הרפואיים כבר בשנת 2005, אך הודה כי אכן נפלה טעות בגביית האגרה, אולם לטענתו, מרגע שהתובע קיבל חזרה את כספו, הוא אינו זכאי לפיצוי. עוד נטען, כי תלונותיו של התובע לא היו ברורות, שכן הוא פנה בנושאים רבים ושונים, ולכן היה קושי אמיתי להתייחס לפניותיו.

הוחמצה הזדמנות לשיפור השירות

השופטת דורית פיינשטיין קיבלה את התביעה במלואה, לאחר שהביעה את צערה על כך שהמדינה לא השכילה להבין כי ראוי לפצות את התובע על הטרחה הרבה ועגמת הנפש שנגרמו לו.

נקבע, כי טעה משרד התחבורה כאשר שלח את הדרישה לתשלום האגרה עבור רישיון שכלל לא היה בתוקף, וטעה שוב כאשר לא התייחס כראוי לפניות התובע, ולא התייחס במהירות הראויה לפניות נציב תלונות הציבור. טעויות אלו, כך נפסק, מעידות על זלזול בציבור הנזקק לשירותי משרד התחבורה.

השופטת דחתה את טענות משרד התחבורה לפיהן תלונותיו של התובע לא היו ברורות.

"היחס של משרד ממשלתי לציבור נמדד ביכולתו לתת מענה לצורכי אוכלוסיות שונות, גם אלו שהעברית לא שגורה בפיהן או שטענותיהם קשות ומעורפלות" כתבה השופטת, והוסיפה כי יש להצר על כך שמשרד התחבורה לא ערך בירור מעמיק של הנושא, ולא ניצל את ההזדמנות ללמוד מטעותו.

נקבע, כי התובע השקיע מאמצים רבים על מנת לקבל חזרה את כספו, ועל כך, כמו גם לצרכי הרתעה, יש לחייב את משרד התחבורה לפצותו.

לפיכך, נקבע כי משרד התחבורה יפצה את התובע ב 1,000 שקלים, וכן ישלם לו 1,000 שקלים נוספים עבור הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין רוט נ' מנכ"ל משרד התחבורה ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ