אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> מהו הפיצוי שיקבל לקוח בגין התעלמות הספק מפניותיו ?

מהו הפיצוי שיקבל לקוח בגין התעלמות הספק מפניותיו ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 28/10/2009 08:31:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין כהן חנה נגד ביתלי א.פ עיצובים

אישה טענה כי ריהוט שרכשה סופק עם פגמים, אך כל פניותיה אל החנות לא נענו. ביהמ"ש קבע כי היא תפוצה ב 500 שקלים.

התובעת רכשה מביתלי שולחן אוכל ועשרה כסאות מצופים עור תמורת 10.500 שקלים, סמוך לחג הפסח. לטענתה, הריהוט שסופק לביתה, היה פגום. הפגמים להם טענה היו שוני בגווני צבעו של העץ בחלקיו השונים של השולחן, וכן ציפוי העור שבגב משענת אחד הכיסאות, לא היה מתוח כראוי ונראה נפוח ומקומט. עוד טענה, כי בעת הרכישה הובטח לה שהשולחן כולו עשוי מעץ מלא, אך בדיעבד התברר כי השולחן עשוי מחומרים פשוטים וזולים יותר.

בשל פגמים אלה, טענה התובעת כי לא השתמשה בריהוט בחג הפסח, והדבר פגם בשמחת החג. התובעת פנתה שוב ושוב לחנות, אך לא קיבלה כל מענה. לפיכך, הגישה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים תביעה, בה דרשה לבטל את העסקה ולקבל חזרה את כספה, וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לה.

ביתלי טענה, כי לא קיבלה כל פנייה מהתובעת קודם לקבלת כתב התביעה, שכן משרדיה מצויים בראשון לציון, בעוד שהתובעת פנתה אל מחסני החנות באזור התעשייה בברקן. לגופו של עניין, טענה, כי בעת הספקת הריהוט, הוא נבדק היטב ע"י התובעת, אשר אישרה כי הוא לשביעות רצונה, ולכן דין התביעה להידחות.

בדיון שהתקיים בביהמ"ש, הסכימו הצדדים כי נציג החנות יבקר בביתה של התובעת ויבדוק אלו פגמים יש, אם בכלל, בריהוט. בעקבות הביקור, טען נציג החנות, כי התובעת לא מצאה את הכיסא הפגום, וכי הבדלי הגוון בשולחן נובעים מטבעו של העץ.

הכתובת הנכונה היא זו המופיעה בחשבונית

השופטת תמר בר-אשר צבן קבלה את טענות התובעת ביחס להתנהלות החנות, אך דחתה חלק מטענותיה לפגמים בריהוט.

לעניין הפגם הנובע מהבדלים בצבע השולחן, נקע כי כאשר מדובר במוצר המיוצר מעץ, מטבע הדברים, אין אחידות בגווניו, ולכן השוני בגוונים אינו מהווה פגם. לגבי הכיסא, נקבע כי נראה שלא מדובר בפגם חמור, אך החנות חויבה להחליף את הכסא או לתקנו, ואם הדבר אינו אפשרי, לפצות את התובעת בסכום השווה לשני כסאות - 1,780 שקלים.

לעניין חוסר המענה לפניות התובעת, נקבע כי הכתובת המופיעה בחשבונית אותה קיבלה התובעת, כמו גם הכתובת המופיעה בטופס הספקת המוצר, היא זו של אזור התעשייה ברקן, ולכן יש לדחות את טענת החנות, לפיה היה על התובעת לשלוח את פניותיה לכתובת אחרת. בשל התנהלות זו, אשר הביאה להגשת התביעה, חויבה החנות לפצות את התובעת ב 500 שקלים הכוללים את הוצאות המשפט.

לפסק הדין בעניין כהן חנה נגד ביתלי א.פ עיצובים

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ