אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> מדיניות מלון פקיעין ביחס לביטול הזמנת חדרים- בלתי סבירה בעליל

מדיניות מלון פקיעין ביחס לביטול הזמנת חדרים- בלתי סבירה בעליל

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 24/02/2008 11:45:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין זהבי צבי נגד מלון פקיעין

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי המדיניות של מלון פקיעין ביחס לביטול הזמנת חדרים, אשר מתנה החזר התשלום בהצלחת המלון למכור את החדרים לאחרים, בלתי סבירה בעליל, והופכת את הצרכן ל"שבוי" בידי העוסק.

התובע הזמין ביום 17.7.07 שני חדרים במלון פקיעין אשר בגליל המערבי לתאריכים 15.8.07 עד 17.8.07. ההזמנה נעשתה בטלפון, בעקבות פרסום המלון באינטרנט.

התובע מסר את מספר כרטיס האשראי שלו, כאשר הסכום לחיוב בשל שני החדרים עמד על סך של 2400 ש"ח. באותו יום, נשלחה לתובע על ידי המלון באמצעות הפקס' הזמנה.

ביום 9.8.07, שבוע לפני תאריך ההגעה למלון, הודיע התובע, הן בעל פה והן בכתב, על ביטול העסקה.

המלון השיב לתובע באמצעות הפקס, כי : " הזמנה מאושרת לביטול רק במקרים והחדרים נמכרים לאחרים. המלון שבועיים מראש לא מקבל ביטולים אלא אם מצליח לשווקם לאחרים".

כרטיס האשראי של התובע חויב באותו יום. הואיל וחברת האשראי סירבה להחזיר לתובע את סכום החיוב והפנתה אותו להסדיר העניין ישירות עם המלון, הגיש התובע את התביעה.

עסקת מכר מרחוק

השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי מדובר ב"עסקת מכר מרחוק" כמשמעותה בחוק הגנת הצרכן, וכי בעסקה מסוג זה חייב העוסק לגלות לצרכן, בין היתר, פרטים בדבר זכות הצרכן לבטל את החוזה. כן קובע החוק, כי בעסקת מכר מרחוק מסוג שירות רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

מכאן, קבעה השופטת, באתר האינטרנט של המלון או למצער בטופס ההזמנה שנשלח לתובע ביום 17.7.07 , היה על המלון להודיע לתובע על מדיניות ביטול העסקה כפי שנקבעה בחוק, דבר שלא נעשה.

עם זאת נקבע, כי גם התובע לא עמד בתנאי החוק, שכן הוא בטל את העסקה רק ביום 9.8.07, ולא עד ל- 31.7.07.

השופטת הוסיפה, כי אין בחוק זכר למדיניות שננקטה על ידי המלון קרי, התנאת החזר התשלום בהצלחתו למכור את החדרים לאחרים. לדבריה: " זוהי התנאה בלתי סבירה בעליל, אשר הופכת את הצרכן ל"שבוי" בידי העוסק".

נקבע, כי הואיל ושני הצדדים לא עמדו בדרישות החוק, התוצאה הצודקת תהיה חלוקת הנזק ביניהם באופן שווה.

לפיכך נפסק, כי המלון ישלם לתובע סכום של 1200 ש"ח בתוספת הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום בפועל.

לפסק הדין בעניין זהבי צבי נגד מלון פקיעין

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ