אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> מדיניות החזרת המוצרים לא היתה גלויה לצרכן-פלאפון תבטל את העסקה

מדיניות החזרת המוצרים לא היתה גלויה לצרכן-פלאפון תבטל את העסקה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 12/07/2009 09:33:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ברוך משה נגד חברת פלאפון תקשורת בע"מ

התובע רכש מפלאפון מכשיר טלפון, אך כעבור ארבעה ימים ביקש לבטל את העסקה. בית המשפט קבע, כי העסקה תבוטל, עקב אי קיום הוראות החוק בדבר גילוי מדיניות החזרת מוצרים.

התובע חתם עם פלאפון על עסקה לשדרוג/רכישת מכשיר טלפון נייד מהדור השלישי. לטענתו, הובטח לו שהשדרוג יעשה ללא עלות וכי הוא יקבל הנחה של 10% עבור סך כל השיחות, אך כעבור ארבעה ימים הוא גילה שעליו לשלם עבור הטלפון החדש, וכי הוא מחויב לדבר ב-149 שקלים לחודש. התובע התייצב במרכז השירות בו רכש את הטלפון הנייד, וביקש לבטל את העסקה, אך פלאפון סירבה לכך.

התובע טען, כי במרכז השירות נאמר לו שניתן לבטל את העסקה רק תוך 24 שעות, וכששאל היכן זה נאמר, הובא שלט "ממקום רחוק". התובע הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, בה דרש לבטל את העסקה בגין הטעייה או מרמה.

פלאפון טענה, כי כל תנאי העסקה מפורטים בחוזה עליו חתם התובע. עוד טענה, כי מדיניות החזרת המוצרים הוצגה במרכז השירות במקום בולט ונראה לעין כנדרש בחוק.

חתם ביום חמישי, ביטל ביום ראשון

השופטת יעל בלכר דחתה את טענות התובע לעניין הטעייה או מרמה, אך הורתה על ביטול העסקה כיוון שפלאפון לא עמדה בחובותיה לעניין פרסום מדיניות החזרת המוצרים.

ראשית נקבע, כי במסמכים עליהם חתם התובע, כתוב במפורש מהי עלות המכשיר, ולכן אין לקבל בעניין זה כל טענת הטעיה מצד פלאפון.

לעניין מדיניות החזרת המוצרים, נקבע, כי פלאפון לא עמדה בדרישות החוק לפיו יש להציג את המודעה במקום הנראה לעין על יד כל קופה ובאופן שהצרכן יוכל לקרוא בנקל את הכתוב בה. פלאפון, כך נקבע, לא הציגה תמונה של השלטים במרכז השירות ושל מיקומם, כך שלא ניתן לקבוע אם אכן יכול הלקוח לראות את השלטים כאשר הוא יושב מול הנציג.

יתרה מכך. נקבע, כי התובע עמד במדיניות החזרת המוצרים של פלאפון, שכן העסקה בוצעה ביום חמישי, ואילו בקשת הביטול הוגשה ביום ראשון שלמחרת. בנסיבות אלה, קבעה השופטת, עמד התובע במגבלת 24 השעות מביצוע העסקה, שכן לא ניתן היה להחזיר את המכשיר בערב שבת ובשבת.

"יתר על כן, בנסיבות בהן העסקה בוצעה ביום ה', והצרכן מתייצב בבקשה להחזיר את המכשיר ביום א' - גם אם חרגה הבקשה ממדיניות החזרת המוצרים של הנתבעת בשעות ספורות, אני סבורה כי מדובר בעמידה על זכות חוזית בחוסר תום לב" כתב השופטת.

בהתאם לכך, הורה בית המשפט על ביטול העסקה ללא חיוב התובע בכל קנס, דמי יציאה וכדומה. בנוסף חויבה פלאפון לשלם לתובע החזר אגרה של 150 שקלים והוצאות משפט של 1,200 שקלים.

לפסק הדין בעניין ברוך משה נגד חברת פלאפון תקשורת בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ