אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> לא הופיעו ברשימת הנוסעים בטיסה, אל על תפצה ב 1,500 שקלים.

לא הופיעו ברשימת הנוסעים בטיסה, אל על תפצה ב 1,500 שקלים.

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 15/03/2009 08:32:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין זיו נגד אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ

שמם של התובעים לא הופיע ברשימת הנוסעים בטיסה לארץ, ועד הרגע האחרון הם לא ידעו אם יעלו לטיסה. ביהמ"ש קבע כי אל על תפצה אותם ב 1,500 שקלים.

התובעים, הורים ושלושת ילדיהם הקטנים, רכשו מאל על כרטיסי טיסה לארה"ב בעלות של 16,214.5 שקלים. במועד רכישת הכרטיסים, בקשו התובעים לקבל מושבים המתאימים להתקנת עריסה לבתם התינוקת, וכך אכן היה בטיסה לארה"ב. לפני טיסתם חזרה, אישרו התובעים את טיסתם באמצעות אתר האינטרנט של אל על, אך כשהגיעו לשדה התעופה JFK בניו יורק, נדהמו לגלות כי שמותיהם נעדרים מרשימת הנוסעים בטיסה, ונאמר להם כי מקור הטעות הוא בחברת "דלתא", באמצעותה טסו קודם לכן מבוסטון לניו יורק.

לטענת התובעים, הם נדרשו להמתין ליד הדלפק מספר שעות עד שיתברר אם יש מקום על הטיסה, וכי רק ברגע האחרון הודיעו להם כי יעלו לטיסה. כמו כן, טענו התובעים כי לא קבלו מושבים בהם ניתן להתקין עריסה לתינוקת, ולפיכך נאלצו להחזיק את ביתם על הידיים משך כל הטיסה.

התובעים דרשו פיצוי של 5,000 שקלים בגין מחיקתם מרשימת הנוסעים, קבלת מושבים ללא אפשרות להתקנת עריסה, סבל בגין ההמתנה ליד דלפק אל על, ועוגמת נפש.

אל על טענה, כי האחריות למחיקת שמות התובעים מהטיסה הינה של חברת "דלתא", שאף הודתה בכך, וביקשה לפצות את התובעים בשוברי הנחה בסך 100 דולר לטיסות עתידיות לארה"ב, אך התובעים סירבו. עוד טענה אל על, כי היא אינה חייבת לספק מושב זה או אחר במטוס, והכחישה את טענת התובעים כי נדרשו לעמוד במשך שעות ליד הדלפק עד לשעת הטיסה.

אל על אחראית לטעות של 'דלתא'

השופט זכריה ימיני מבית משפט לתביעות קטנות רמלה דחה את טענת אל על לפיה האחריות למחדל הינה של 'דלתא', וקבע כי טעותה של 'דלתא' מחייבת גם את אל על כשותפתה לטיסות המשך.

עם זאת, נקבע כי ע"פ ההסכם שבכרטיס הטיסה, אל על אכן אינה מחויבת להבטיח כיסא כזה או אחר, ולכן נדחתה טענת התובעים בנוגע לאי קבלת עריסה לתינוקת.

נפסק, כי התובעים זכאים לפיצוי של 1,500 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם עקב הצורך לעמוד בלוח זמנים דחוק וקצר, תחת לחץ ודאגה לשלושה ילדים קטנים. בנוסף, חויבה אל על לשלם לתובעים הוצאות משפט של 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין זיו נגד אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ