אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> לא הגיעו לטקס לכבוד חסידת אומות העולם - חברת התעופה תפצה

לא הגיעו לטקס לכבוד חסידת אומות העולם - חברת התעופה תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 02/08/2010 11:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין וייס נגד נתיבי אוויר אוסטריים

משפחה אשר היתה אמורה לטוס לוינה על מנת להשתתף בטקס לכבוד חסידת אומות העולם אשר הצילה את חיי סב המשפחה, לא הגיעה לטקס מאחר והטיסה בוטלה. ביהמ"ש חייב את חברת התעופה לפצותם ב 5,000 שקלים.

התובע, רעייתו, בניו, נשותיהם ונכדיו, רכשו תריסר כרטיסי טיסה לוינה באמצעות חברת נתיבי אוויר אוסטרים, על מנת להשתתף בטקס לכבוד חסידת אומות העולם, אשר הצילה את חיי הסב. התובעים טענו, כי כאשר הגיעו לשדה התעופה, הודיעו להם כי הטיסה בוטלה עקב תקלה במטוס שיצא מוינה לישראל, ובמקום נוצרה מהומה. בשל אי הסדר בדלפקי חברת התעופה, התפנתה נציגת החברה לטפל בתובעים כאשר היה מאוחר להעבירם לטיסות אחרות, ולטענתם הנציגה סירבה לאפשר להם לטוס למחרת בשעות הבוקר. גם שיחה עם מנכ"ל הסניף הישראלי של החברה לא הועילה, ובסופן של דבר, בשל חוסר האפשרות להגיע לטקס, נאלץ הסב לבטלו.

בתביעה שהגישו בני המשפחה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשו פיצוי של 1,510 שקלים בגין נזקיהם הממוניים, ופיצוי נוסף של 26,544 שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה להם, ואשר בנסיבות המקרה היתה חריגה ויוצאת דופן.

חברת התעופה טענה, כי הטיסה בוטלה עקב שבר בחלון תא הטייס בטיסה שיצאה מוינה לת"א, וכי עיתוי קבלת ההודעה על כך בארץ, לא אפשר לה להודיע לנוסעים מראש על הביטול. עוד טענה, כי נציגיה פעלו ככל הניתן על מנת להקל על אי הנוחות שנגרמה לנוסעים, וכי לא ניתן היה להעביר את התובעים לטיסות אחרות מאחר והתפוסה בהן היתה מלאה, ובהתחשב בעובדה כי מדובר היה בצהרי יום שישי. החברה ציינה כי זיכתה את התובעים במחיר כרטיסי הטיסה, וכי היא אינה אחראית לביטול הטיסה מאחר ונגרם עקב נסיבות חריגות ויוצאות דופן. לחילופין טענה, כי לתובעים רשלנות תורמת מאחר והיה עליהם לצאת מוקדם יותר לחו"ל בהתחשב בחשיבות האירוע.

פיצוי בגין עגמת נפש

השופט ערן קוטון קיבל את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבע כי חברת התעופה לא הוכיחה את טענותיה כי ניסתה לעזור לתובעים להגיע למחוז חפצם במועד ובשעה הנדרשת.

"משהוברר כי הטיסה בוטלה, גם עקב כוח עליון, היה על הנתבעת להוכיח, כי ניסתה לעזור לתובעים בצרתם. הנתבעת כשלה בהוכחת טענותיה אלה, וכאמור, טענות נציגתה בפני נטענו מבלי שנשמעה ולו עדות אחת או הוצגה ראיה כלשהי לתמיכה בהן." כתב השופט.

בנוסף, דחה השופט את הטענה לאשם תורם של התובעים, וקבע כי הם תכננו צעדיהם כהלכה.

לעניין הפיצוי, נקבע כי משקיבלו התובעים חזרה את כספם, הם זכאים אך לפיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם. עם זאת, בהתחשב בעובדה שהטיסה בוטלה עקב נסיבות חריגות שלא היו בשליטת החברה, נקבע כי הפיצוי הראוי בנסיבות העניין הינו פיצוי כולל של 5,000 שקלים. כן חויבה החברה לשלם לתובעים הוצאות משפט של 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין וייס נגד נתיבי אוויר אוסטריים

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ