אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזיקין >> כלל לא ערכה ביטוח גרירה בטעות- תפצה מבוטח שנתקע עם רכבו

כלל לא ערכה ביטוח גרירה בטעות- תפצה מבוטח שנתקע עם רכבו

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 17/12/2008 09:40:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מימוני עידן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ

בשל טעות טכנית, כלל חב' לביטוח לא ערכה ביטוח גרירה לרכבו של מבוטח. המבוטח נתקע עם רכבו בכביש דימונה, אך מחב' הגרירה לא הגיעו כדי לגרור אותו. ביהמ"ש קבע, כי כלל אחראית לנזקיו של המבוטח, וחייב אותה לשלם לו כ- 1000 שקלים.

בפברואר 2006 רכש התובע מכלל חב' לביטוח ביטוח מקיף לרכבו, הכולל מינוי גרירה ורכב חלופי. לטענתו, בתום תקופת הביטוח פנה לסוכן הביטוח בבקשה לחדש את הביטוח, וביקש כי תנאי הביטוח יישארו כפי שהם.

לטענת התובע, סוכן הביטוח הודיע לו כי הביטוח יישאר ללא שינויים, וזאת מפברואר 2007 ועד לסוף ינואר 2008.

לדברי התובע, באחד מהלילות ביוני 2007 ארעה תקלה ברכבו בכביש דימונה, והוא לא יכול היה להמשיך בנסיעה בחזרה לביתו. התובע התקשר לשירותי הגרירה בהם היה צריך להיות מבוטח על פי בקשתו, כדי שיגררו את רכבו, אולם מחברת הגרירה הודיעו לו כי אין לו מינוי גרירה.

חב' הגרירה הציעה לתובע לשלם בכרטיס אשראי ו/או במזומן לצורך ביטחון, והוא סירב משום שהוא לא החזיק בכרטיס אשראי, וכן כי הוא היה בטוח שיש לו מינוי לגרירה.

התובע נאלץ להתקשר לאביו, אשר גר בגדרה ולבקש את עזרתו. לטענתו, רק בשעות הבוקר המאוחרות הוא ואביו הצליחו להתגבר על הבעיה ברכב.

בנוסף טען התובע, כי הוא עצמאי ועובד כצלם באירועים, ומאחר שחזר מאירוע ביחד עם עובד שלו, הוא נאלץ לשלם לעובד שכר עבור שעות נוספות.

בהתאם לכך, ביקש התובע כי ביהמ"ש יורה לכלל לפצותו בגין הדלק שצרך רכבו של אביו, תשלום עבור שעות העבודה הנוספות של העובד, תשלום סמלי למכונאי ופיצוי בגין עגמת נפש בסך 200 שקלים.

כלל טענה מנגד, כי התובע היה יכול להקטין את נזקיו ע"י מסירת אמצעי תשלום בטחון, וכי הוא לא הוכיח את נזקיו.

על כלל לתת את הדין

השופט זכריה ימיני מביהמ"ש לתביעות קטנות ברמלה קבע, כי מלוא האחריות לנזקיו של התובע שנבעה בשל טעות טכנית מוטלת על כתפי כלל, שכן היה צריך להופיע במחשב שלה שהתובע משלם עבור שירותי גרירה.

" חברת הביטוח צריכה להבין שלא לכל אדם יש ברשותו כרטיס אשראי ולא לכל אדם יש בזמן נתון את סכום הכסף המזומן הנדרש", כתב השופט בפסק-הדין. נקבע, כי התובע עבר מסכת ייסורים קשה, וכי כלל פעלה שלא כראוי ועליה לתת על כך את הדין.

נפסק, כי התובע לא הוכיח את מלוא נזקיו הנטענים, ועל כלל לשלם לו 750 שקלים וכן 300 שקלים בגין הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין מימוני עידן נ' כלל חברה לביטוח בע"מ

למדור נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזיקין באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזיקין

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ