אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המפתחות התלכלכו אצל הילדים- המנעולן לא ישא באחריות לבעיה בפתיחת הדלת

המפתחות התלכלכו אצל הילדים- המנעולן לא ישא באחריות לבעיה בפתיחת הדלת

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 23/07/2009 08:20:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין כהן יוסי נ' ארז באן - "ארז מנעולים"

ביהמ"ש דחה תביעה שהוגשה כנגד חברת מנעולים. נקבע, כי לא היה פגם בצילינדר של "מולטילוק", וכי הבעיה בפתיחת הדלת אותרה במפתחות שהיו ברשות הילדים, שנמצאו עליהם "פטריות" כתוצאה מכך שהתלכלכו.

התובע רכש בנובמבר 2006 צילינדר של "מולטילוק" ממנעולן בעל חברת "ארז מנעולים". לטענתו, הוא הזמין טכנאי של החברה מספר פעמים עקב בעיה בנעילה ופתיחה של הדלת, אולם התיקון לא צלח והתקלות חזרו ונשנו. ביוני 2007 פנה ליצרנית "מולטילוק". טכנאי מטעמה בדק את המפתחות ומצא שהם תקינים. בנוסף הופנה למפיץ נוסף של המנעול, שבדק את המפתחות, שייף ולא מצא כל פגם.

התובע פנה ל"אמון הציבור". "אמון הציבור" פנו ל"מולטילוק", שהציעו מנעול חדש. אולם לטענת התובע ההצעה באה מאוחר מידי, שכן הוא כבר החליף את המנעול. התובע הציע שהמנעול יועבר לנתבע - המנעולן והוא ישלם לו 390 שקלים עבור המנעול החלופי שרכש. הנתבע סירב ומכאן התביעה.

התובע, נהג מונית במקצועו, טען כי נגרמו לו עוגמת נפש והפסד ימי עבודה רבים וביקש לפצותו ב- 8390 שקלים.

הנתבע, טען מנגד כי שלוש פעמים היו אצל התובע טכנאים מטעמו, ולא נמצא כל פגם במוצר.

בין היתר ציין, כי שלח לבית התובע מנעולן מקצועי ומנוסה, ושילם לו מכספו עבור הביקור אצל התובע. המנעולן בדק ומצא כי הצילינדר תקין. הבעיה אותרה במפתחות שהיו ברשות הילדים, שנמצאו עליהם "פטריות" (בשפת המנעולנים), שנגרמו כתוצאה מכך שהמפתחות התלכלכו בהיותם אצל הילדים. הדבר גרם לקושי בהכנסת המפתח והפעלת הצילינדר.

הנתבע הוסיף, כי יצר קשר עם "מוליטלוק" לאור חוסר שביעות הרצון של התובע, והונחה כי במקרה של לקוח לא מרוצה, ניתן להחזיר את המוצר בשלמותו ולהזדכות. אולם התובע לא יכול היה להמציא את כל המפתחות המקוריים כנדרש. על כן, לא התאפשרה ההחזרה.

הילדים "אשמים"

השופטת יעל בלכר מביהמ"ש לתביעות קטנות בראשון לציון קבעה, כי התובע לא עמד בנטל המוטל עליו להוכיח כי המוצר שסיפק הנתבע, לרבות המפתחות, היה פגום. לא עלה בידי התובע להפריך את הטענה, כי הבעיות נבעו מכך שהמפתחות שהיו בשימוש הילדים התקלקלו, עקב כך שהתלכלכו ולא נשמרו כנדרש.

" עובדה היא שעם המפתחות שנשמרו אצל התובע, להבדיל מילדיו, לא הייתה כל תלונה או בעיה", כתבה השופטת.

נפסק, כי המדיניות של השבת המוצר בשלמותו כתנאי להחזרת המוצר, סבירה, ומכיון שהתובע לא עשה כן, יש לדחות את התביעה.

יצוין, כי לא ניתן צו להוצאות.

לפסק הדין בעניין כהן יוסי נ' ארז באן - "ארז מנעולים"

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ