אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזיקין >> המחוזי דחה בקשה להסרת הפרסומת של 'ביטוח ישיר' - לא מהווה לשון הרע

המחוזי דחה בקשה להסרת הפרסומת של 'ביטוח ישיר' - לא מהווה לשון הרע

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 27/03/2011 11:52:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין צוער ואח' נגד צולר ואח'

בית המשפט המחוזי מרכז דחה בקשה למתן צו מניעה זמני אשר יאסור על הפצת ושידור פרסומת של חברת ביטוח ישיר באינטרנט ו/או בטלוויזיה, לאחר שקבע כי אין בפרסומת לשון הרע כלפי סוכני ביטוח.

מספר סוכני ביטוח ולשכת סוכני הביטוח בישראל, הגישו לבית המשפט בקשה לצו מניעה זמני כנגד שידור הפרסומת של חברת ביטוח ישיר, בה מוצג אדם המבקש לסיים את פוליסת הביטוח שלו אצל סוכן הביטוח, ובתגובה, משיבה מזכירתו של אותו סוכן, הנקרא יהושע (שוקה) טל, כי הדבר יגרום לסוכן הביטוח לירידה ברמת חייו, כגון פיטורי מטפלת, הפסקת קייטנת אנגלית וכו'.

סוכני הביטוח המבקשים (העונים לשמות - יהושע, שוקה וטל), טענו, כי יש בפרסום משום פגיעה בפרנסתם, וזלזול קיצוני, שכן סוכני הביטוח מוצגים בו כפרזיטים, נהנתנים ומגוחכים, כאשר שם סוכן הביטוח שבפרסומת עלול להטעות את הציבור כי מדובר במי מהם. את בקשתם ביססו בין היתר על הפרת חוק איסור לשון הרע, פגיעה בפרטיות ופעולה בניגוד לחוק עוולות מסחריות, כאשר הבקשה הוגשה נגד חברת הביטוח איי די איי, מנכ"ל החברה, וחברת הפרסום.

חברת הביטוח וחברת הפרסום התנגדו לבקשה, וטענו כי מדובר בניסיון של לשכת סוכני הביטוח לחבל בתחרות בענף בו סוכני הביטוח המאוגדים בלשכה, מחזיקים בכ 85% מהשוק, דבר המדגיש את חשיבותו של חופש הביטוי ושידור הפרסומת המציעה למבוטחים חלופה חדשנית בענף הביטוח. עוד נטען, כי סוכנות הביטוח וסוכן הביטוח המוצג בפרסומת הינם פיקטיביים, וכי משרד הפרסום בירר ווידא כי אכן אין סוכן ביטוח בשם זה.

השופט יעקב שינמן דחה כאמור את הבקשה, לאחר שקבע כי אין בפרסומת כל כוונה לפגוע באופן אישי בסוכן ביטוח כזה או אחר, וכי מדובר בפרסומת הומוריסטית שלא נועדה לפגוע באיש, אלא אם הוא בוחר להפגע ממנה.

עוד נקבע, כי נראה כי לשכת סוכני הביטוח שיכנעה את סוכני הביטוח החתומים על הגשת הבקשה לעשות כן, על מנת לצור רושם של פגיעה אישית (וזאת למרות ששמו של אף אחד מהם אינו מוזכר בפרסומת) - דבר שלא רק שלא הוכח, אלא אף הוכח ההפך - אותם סוכני ביטוח אף עשו הון פרסומי בעקבות הפרסומת.

"המדובר לטעמי בפרסומת סאטירית והומוריסטית החוסה תחת כנפי חופש הביטוי, שהינו עקרון על חוקתי, הגובר על הפגיעה בשם הטוב". כתב השופט, וציין כי הפרסומת נבדקה גם ע"י הרשות השנייה, אשר לא מצאה כל עילה להסירה.

להחלטה בעניין צוער ואח' נגד צולר ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזיקין באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזיקין

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ