אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המזוודות נשארו בנמל חיפה- דיזנהויז תפצה

המזוודות נשארו בנמל חיפה- דיזנהויז תפצה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 22/11/2007 07:29:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קנדיוטי קרולין נגד אופיר טורס בע"מ

בית המשפט קבע, כי דיזנהויז, שארגנה הפלגה ליון, תשלם לשני נוסעים, אשר המזוודות שלהם נותרו על רציף הנמל, פיצוי בסך 1,600 ש"ח.

התובעים הפליגו בספטמבר 2003 ליון.

לטענתם, סמוך להפלגת האונייה, הם פנו לפקיד הקבלה על מנת לברר היכן המזוודות שלהם, אך נתבקשו להמתין מספר שעות נוספות עד לבירור העניין. לאחר שהאונייה הפליגה התברר, כי המזוודות נותרו על רציף הנמל. התובעים נותרו ללא ביגוד, כלי רחצה או הלבשה תחתונה. רק לאחר מספר ימים, לקראת עזיבת נמל ביוון, קיבלו התובעים את המזוודות.

התובעים מלינים לא רק על הסבל שנגרם להם בשל אי העלאת הכבודה לאונייה, אלא גם על היחס שקיבלו מצוות האונייה ובפרט ממנהל ההפלגה.

התביעה הוגשה נגד אופיר טורס, סוכנות הנסיעות אשר דרכה הזמינו התובעים את ההפלגה, וכן נגד דיזנהויז, שהינה מארגנת ההפלגה.

השופט גיל דניאל מבית המשפט לתביעות קטנות באשדוד דחה את התביעה כנגד אופיר טורס, וקבע כי אופיר טורס לא יכלה לצפות, ואף לא צריכה הייתה לצפות, את אי העלאת הכבודה של התובעים אל האונייה.

דיזנהויז נכשלה במילוי חובותיה

לעומת זאת, באשר לדיזנהויז נקבע, כי כגורם האחראי על ארגון ההפלגה והנופש, היא נכשלה במילוי חובותיה כלפי התובעים, בכל הנוגע לאי העלאת המזוודות לאונייה.

עוד נקבע, כי דיזנהויז לא הוכיחה כי מקור ההתרשלות בהתנהלותו של צד ג' דווקא, נמל חיפה.

לדברי השופט דניאל: " על הנתבעת מס' 2, כמי שארגנה את ההפלגה, הייתה חובה לוודא, כי מדובר בהפלגה מסודרת, הכוללת גם בדיקה של המצאות הכבודה על האונייה, טרם ההפלגה".

נקבע, כי ההודעה על כך שכבודתם של התובעים חסרה, נמסרה בשלב בו עדיין ניתן היה לעשות דבר אשר ימנע מהם את עוגמת הנפש כתוצאה מהעדר החפצים האישיים.

כן נקבע, כי התובעים אף זכו ליחס לא ראוי מעובדי האונייה ומנהלה, דבר שהגדיל את עוגמת הנפש שנגרמה להם.

שדרוג החדר- פיצוי לא מספק

דיזנהויז טענה, כי התובעים קיבלו פיצוי מלא בכך ששדרגו להם את החדר שהזמינו לחדר שעלותו 520 דולר וכן בכך שניתן לכל אחד מהם פיצוי כספי בסך של 50$ לרכישת מוצרים ראשוניים.

בית המשפט קבע, כי אין די בהטבות האמורות כדי להלום את עוגמת הנפש והסבל שנגרמו לתובעים. עם זאת, נקבע כי יש להתחשב בהטבות אלו, בעת קביעת הפיצוי המגיע לתובעים.

לפיכך נקבע, כי הפיצוי המגיע לכל אחד מהתובעים מדיזנהויז יעמוד על סך של 800 ש"ח. בנוסף, תשלם דיזנהויז לכל אחד מהתובעים הוצאות משפט ואגרת משפט בסך של 650 ש"ח.

לפסק הדין קנדיוטי קרולין נגד אופיר טורס בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ