אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הלקוח חויב ביתר וזוכה - YES תפצה ב 1,000 שקלים

הלקוח חויב ביתר וזוכה - YES תפצה ב 1,000 שקלים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 12/10/2010 10:31:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ניר אבידר נגד די.בי.אס. שרותי לווין (1998) בע"מ

לקוח חברת YES טען, כי חויב מספר פעמים באופן שגוי ולא קיבל כפי שהובטח לו ממירים נוספים ללא תשלום. ביהמ"ש חייב את YES לפצותו ב 1,000 שקלים, למרות שבבית המשפט הודה הלקוח כי בסופו של דבר זוכה וקיבל את הממירים.

התובע, לקוח של YES טען, כי חויב מספר פעמים באופן שגוי, ונדרש ממנו מאמץ רב על מנת לתקן את החיוב. עוד טען, כי למרות שבמסגרת מבצע, הובטחו לו שני ממירים נוספים ללא תשלום, הוא לא קיבלם, ולפיכך הגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון תביעה נגד YES.

YES הודתה כי שגתה בשני חיובים שביצעה, אך טענה כי מדובר בשגיאות שנפלו בתום-לב ותוקנו. לגבי הממירים, טענה החברה כי בעת שרכש התובע טלויזיות נוספות, המבצע המקורי כבר לא חל והחברה כלל לא סיפקה עוד את הממירים אותם דרש, אך כמחווה לתובע, הסכימה לספק לו את הממירים הישנים, למרות שאיתורם היה כרוך במאמץ רב.

בבית המשפט, הודה התובע כי בסופו של דבר קיבל את כל הזיכויים המגיעים לו ואת הממירים שביקש, אך למרות זאת, דרש פיצוי של 10,000 שקלים בגין הטרטור שעבר עד לזיכויו.

YES מחויב לספק מענה טלפוני סביר

השופטת ד"ר איריס סורוקר דחתה את מרבית התביעה, לאחר שקבעה כי החברה תיקנה את טעויותיה ואף לא חסכה מאמצים על מנת להשביע את רצון התובע.

עם זאת, השופטת ציינה כי יש להבין לליבו של התובע אשר חויב מספר פעמים ביתר והתקשה להשיג ולשוחח עם נציגי החברה.

"הנתבעת מחויבת ליתן ללקוח שירות יעיל והוגן, ובתוך כך לספק מענה טלפוני סביר. כך גם יש לזכור כי דף החשבון רצוף מספרים אשר אינם תמיד קלים לפענוח (...). גם בענין זה מוטל הנטל על הנתבעת - לספק מידע בהיר ושקוף", כתבה השופטת, והוסיפה כי על החברה מוטלת החובה להבהיר באופן מפורש כאשר מבצע הטבות שהיא עורכת, מוגבל בזמן.

לפיכך נקבע, כי בנסיבות העניין תשלם YES לתובע פיצוי של 1,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה לו.

לפסק הדין בעניין ניר אבידר נגד די.בי.אס. שרותי לווין (1998) בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ