אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> החנות לא פרסמה את מדיניותה? תוכלו להחזיר גם מוצר שאינו פגום

החנות לא פרסמה את מדיניותה? תוכלו להחזיר גם מוצר שאינו פגום

מאת: שירה הימן,עו"ד | תאריך פרסום : 15/06/2010 09:41:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין הרשטיג נגד אופטיקנה האופטי סטור

אישה שרכשה משקפיים מחנות אופטיקנה, טענה כי אינה חשה עימן בנוח וביקשה להחזיר את העדשות, אך החנות סירבה. ביהמ"ש פסק כי משלא התייחסה החנות למדיניות החזרת מוצרים שלא עקב פגם, עליה לאפשר לאישה להשיב את העדשות ולקבל חזרה את כספה.

האישה טענה, כי לאחר שנערכה לה בדיקת ראיה בחנות אופטיקנה, הזמינה שני זוגות משקפיים כולל עדשות. לטענתה, לאחר שקיבלה את המשקפיים, חשה שלא בנוח, ואף ציינה זאת בפני עובדי הסניף, אך נאמר לה, שההסתגלות למשקפיים נמשכת זמן מה .משחוסר הנוחות לא חלפה, שבה האישה לסניף, והתלוננה כי השימוש במשקפיים גורם לה לבעיות שונות כגון כאבים, צריבה בעיניים ואדמומיות. לאחר שנערכה לה בדיקת ראיה נוספת בחנות, הוצע לה לפנות לרופא עיניים, אך גם מבדיקת הרופא עלה, כי אין בעיה בעיניה. האישה טענה, כי משלא נפתרה הבעיה, רכשה בסופו של דבר משקפיים בחנות אחרת, והתופעות לא חזרו. משביקשה לבטל את עסקת רכישת העדשות, ולקבל החזר כספי, סירבה החנות, ולפיכך הגישה האישה תביעה לביטול העסקה.

אופטיקנה טענה, כי ספר ימים לאחר שהתובעת רכשה את המשקפיים, היא שבה לחנות והתלוננה כי אינה רואה טוב. לטענת החנות, בדיקה נוספת שנערכה לה, העלתה כי אין צורך בשינוי העדשות. למרות זאת, הציעה אופטיקנה לפנים משורת הדין, ליצר לתובעת עדשות חדשות לפי המרשם שבידיה.

החנות לא התייחסה למדיניות החזרת טובין

השופטת מעין צור מבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבלה את התביעה.

החוק מחייב עוסק להציג במקום עסקו במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם. אם לא הוצגה מודעה כאמור, נקודת המוצא היא כי העוסק מאפשר את החזרת הטובין.

במקרה הנדון, כך נפסק, משלא התייחסה החנות למדיניותה בנוגע להחזרת מוצרים שלא עקב פגם, ואף לא לשאלה האם יידעה את לקוחותיה בעניין, יש לראותה כמאפשרת זאת. "על כן" כתבה השופטת, "פעלה הנתבעת שלא כדין בסירובה להתיר לתובעת להחזיר את העדשות שרכשה".

לפיכך, נקבע, כי הלקוחה זכאית להשיב את העדשות ולקבל חזרה את הסכום ששילמה עבורן - 872.6 שקלים. בנוסף, חויבה אופטיקנה לשלם לתובעת הוצאות משפט של 200 שקלים.

לפסק הדין בעניין הרשטיג נגד אופטיקנה האופטי סטור

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ