אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> החבילה מניו זילנד לא נמסרה והוחזרה לחו"ל - רשות הדואר תפצה

החבילה מניו זילנד לא נמסרה והוחזרה לחו"ל - רשות הדואר תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 18/05/2009 08:31:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין גלייזר מיכאל נגד חב' דואר ישראל בע"מ

חבילה ששלח התובע מניו זילנד לארץ לא נמסרה והוחזרה לחו"ל. בית המשפט קבע כי הדואר יפצה אותו ב 1,200 שקלים.

בתחילת חודש אפריל 2008 שלח התובע למשפחתו חבילה מניו זילנד לישראל באמצעות הדואר. עלות משלוח החבילה היה 102.11 דולר. החבילה שהכילה מתנות וחפצים שונים, הגיעה לישראל בסוף אפריל, והועברה לסניף הדואר בקרית יובל בירושלים. לטענת התובע, אימו, אליה שלח את החבילה, לא קיבלה כל הודעה בדבר הגעת החבילה, ואף פנתה מיוזמתה מספר פעמים לסניף הדואר, אך שם נמסר לה כי החבילה טרם הגיעה וכי זמן הגעת חבילה מסוג זה עומד על כחודשיים. בסוף חודש מאי, נשלחה החבילה חזרה לניו זילנד על ידי דואר ישראל.

התובע הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, בה דרש פיצוי של 3,000 שקלים, הכולל הוצאות, דמי משלוח חוזרים ופיצוי חומרי ונפשי.

דואר ישראל טענה, כי שלחה שתי הודעות בדבר הגעת החבילה, אך איש לא הגיעה לאסוף אותה, ולכן, משלא נאספה החבילה בתוך למעלה מ 30 ימים, נשלחה חזרה לניו זילנד.

רשלנות הדואה אינה חמורה

השופט אברהם טננבוים מבית המשפט לתביעות קטנות בי-ם קבע, כי דואר ישראל התרשלה בכך שהחזירה את החבילה לשולח בלא סיבה מוצדקת, אך הפיצוי לו זכאי התובע, מוגבל לפיצוי הקבוע בחוק.

השופט דחה את טענת הדואר לפיה החבילה לא נדרשה חרף שתי הודעות שהונחו בתיבת הדואר של הנמענת, וקבע כי בנסיבות המקרה, בהן אימו של התובע ידעה על משלוח החבילה ואף פנתה בעצמה על מנת לברר את מועד הגעתה, הרי שלו הייתה מקבלת את הודעות חברת הדואר, ודאי הייתה ניגשת לסניף ואוספת את החבילה.

יחד עם זאת נקבע, כי אי מסירת החבילה והחזרתה לשולח נעשתה בשוגג, ולכן אין לראות ברשלנות הדואר כ"רשלנות חמורה". נקבע, כי התובע זכאי לפיצוי הקבוע בחוק בסך 840 שקלים (205$) , וכן לפיצוי של 360 שקלים בגין הוצאות ועוגמת נפש, ובסך הכל 1,200 שקלים.

לפסק הדין בעניין גלייזר מיכאל נגד חב' דואר ישראל בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ