אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הוט צירפה לקוח למבצע ללא הסכמתו וגבתה יותר- תפצה אותו ב- 3,000 ש"ח

הוט צירפה לקוח למבצע ללא הסכמתו וגבתה יותר- תפצה אותו ב- 3,000 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 01/06/2008 11:40:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סלמנדר ברוך נ' הוט מערכות תיקשורת בכבלים בע"מ

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה קבע, כי הוט התנהלה שלא כראוי כלפי לקוח שלה, כאשר צירפה אותו למבצע חדש מבלי לקבל את הסכמתו, וגבתה ממנו תוספת תשלום. על כן, עליה לפצותו ב- 3,000 ש"ח.

בחודש דצמבר 2005 נחתם בין התובע, תושב קרית מוצקין, לבין הוט מערכות תקשורת בכבלים והוט טלקום, הסכם עיסקת חבילה, שכלל חבילת ערוצי טלוויזיה בכבלים, תשתית אינטרנט 750kb, ושירותי ספק אינטרנט בחברת ברק 013, במסגרת מבצע של עובדי חברת החשמל כשהעלות הכוללת של החבילה מגיעה ל- 220 ש"ח לחודש.

לטענת התובע, בחודש ינואר 2007 החלה הוט לפתע לגבות ממנו תשלום נוסף, מעבר למוסכם, בסכום של עשרות שקלים מידי חודש בגין "ממיר/שקע נוסף".

התובע פנה אל הוט, אשר הודתה כי החיוב נעשה בטעות, והנציגה הודיעה לו כי בשל הטעות, תורחב תשתית האינטרנט שלו ל 1.5 מגה בייט ללא חיוב נוסף.

לטענת התובע, בשל אותה הרחבה, לא ניתן היה לגלוש ברשת משך למעלה משבוע, ומאוחר יותר התברר כי הרחבת התשתית מחייבת פנייה לספק האינטרנט ברק 013 להסדרת העניין וביצוע תשלום לאותו ספק.

בתשובה לפניית התובע להוט, נמסר לו כי הוא שויך למבצע החדש של עובדי חברת החשמל, מבצע שהתובע כלל לא ביקש להצטרף אליו.

התובע ביקש להתנתק מהחבילה, ובתגובה נמסר לו כי הוא מחויב לשנה שלמה כך שאין הוא רשאי להשתחרר מהחבילה.

עוד טען התובע, כי הוא גלה כי לאחר שהסתיימה ההתקשרות בין הצדדים התברר לו כי הוא חויב ב"קנס" בגין התנתקותו מהשירות בטרם תום תקופת המבצע, ובלא שתינתן לו הודעה כלשהי על כך.

התובע טען, כי על הוט להשיב לו את סכום "הקנס" ששולם בסך 235 ש"ח וכן לפצותו בגין התנהלותה כלפיו .

מנגד, טענה הוט כי מדובר בתביעה קנטרנית וכי מעולם לא הובטח לתובע שדרוג של מהירות האינטרנט ללא חיוב. עוד טענה הוט, כי היא פעלה בהתאם לזכותה על פי הוראות החוזה עם התובע ותנאי התקנון של המבצע.

הוט לא ספקה את כל המידע

השופטת ג'אדה בסול קבעה, כי אין מסמך עליו חתום התובע להצטרף למבצע החדש עם התחייבות לשנתיים, הצטרפות שהוט טוענת לקיומה. כן נקבע, כי הוט לא הודיעה לתובע עובר לתום תקופת המבצע הראשון כי החיובים עומדים להשתנות לאור סיום תקופת המבצע.

לדברי השופטת: " הנתבעות כגוף גדול אמורות להתנהל בצורה אחרת ועת הן מבקשות לצרף לקוח כמנוי שלהן, זכותו של הלקוח לקבל, וחובתן כספק למסור את מלוא המידע והפרטים אודות ההתקשרות בין הצדדים".

נקבע, כי דין התביעה להתקבל ועל הוט לשלם לתובע 3,000 ש"ח. כן נפסקו לזכות התובע הוצאות משפט בסך 500 ש"ח.

לפסק הדין בעניין סלמנדר ברוך נ' הוט מערכות תיקשורת בכבלים בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ