אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הוט המשיכה לשלוח מסרונים פרסומיים למרות שהתבקשה להפסיק, ותשלם פיצוי

הוט המשיכה לשלוח מסרונים פרסומיים למרות שהתבקשה להפסיק, ותשלם פיצוי

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 10/11/2009 10:06:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין גל מדובר נגד הוט מערכות תקשורת בע"מ

אדם טען כי הוט שלחה אליו חמישה מסרונים פרסומים ללא הסכמתו ולאחר שביקש ממנה לחדול מכך. ביהמ"ש קבע, כי הוא יפוצה ב 2,000 שקלים.

התובע טען, כי הוט שלחה אליו חמישה מסרונים פרסומיים ללא הסכמתו ובניגוד לחוק. לטענתו, לאחר קבלת המסרון הראשון, שלח להוט מכתב ובו בקשה להפסיק לשלוח לו מסרונים כאמור, וכן בקשה לפיצוי, אך למרות זאת, קיבל ארבע הודעות נוספות - שלוש מתוכן לאחר הגשת תביעה זו. התובע הגישה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, ובה דרש את הפיצוי המקסימאלי הקבוע בחוק - 1,000 שקלים עבור כל מסרון, ובסך הכל 5,000 שקלים.

הוט טענה, כי במסגרת הערכותה ל'חוק הספאם' אשר נכנס לתוקף בדצמבר 2008, שלחה לתובע כמו לכל לקוחותיה הודעה בנדון במסגרת חשבונית חודש דצמבר 2008. לטענתה, המסרון הראשון נשלח לתובע לאחר שלא שלח הודעת סירוב לקבל הודעות כאמור. לגבי המסרונים הנוספים, טענה כי שניים מהם אכן נשלחו לתובע, אך לא מדובר בפרסום אסור, כי אם בהודעה על הטבה (קבלת מגש פיצה חינם בעת הזמנת סרט דרך הוט). לגבי שני המסרונים הנוספים, הכחישה הוט את עצם שליחתם לתובע, שכן שמה לא צוין בהן.

הודעה על הטבה ללקוחות הינה פרסום

השופט אילן דפדי קיבל את התביעה באופן חלקי, וקבע כי התובע זכאי לפיצוי מאחר והוט המשיכה לשלוח את המסרונים למרות סירובו המפורש לכך. נפסק, כי לו היתה הוט מפסיקה את משלוח המסרונים לאחר שקיבלה את הודעתו של התובע, לא היה ביהמ"ש פוסק פיצוי, מאחר והתיקון לחוק התקבל בסמוך לשליחת המסרון הראשון, ולכן התובע אינו זכאי לפיצוי בגינו.

השופט דחה את טענת הוט לפיה הודעה לגבי מתן הטבה (פיצה חינם בהזמנת סרט) אינה בגדר פרסום ע"פ החוק. "אין ספק שפרסומת זו נועדה לעודד את התובע לצרוך את שירותי הנתבעת כמו גם את שירותי הפיצרייה" כתב השופט.

בנוסף נדחתה טענת הוט לפיה ההודעות הנוספות לא נשלחו על ידה, שכן מנוסחן עולה בבירור כי האינטרס בשליחתן הינו של הוט.

יחד עם זאת, נפסק כי סכום הפיצוי הראוי במקרה זה הינו מחצית מגובה הפיצוי המקסימאלי הקבוע בחוק, היינו 500 שקלים עבור כל מסרון, ובסך הכל 2,000 שקלים עבור ארבעה מסרונים. בנוסף, חויבה הוט לשלם לתובע הוצאות משפט של 600 שקלים.

לפסק הדין בעניין גל מדובר נגד הוט מערכות תקשורת בע"מ

למאמר מקיף בנושא חוק הספאם

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ