אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הגיעו ארצה באיחור ניכר- אייר פראנס תפצה

הגיעו ארצה באיחור ניכר- אייר פראנס תפצה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 25/05/2008 11:51:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קאהן עדי נ' חברת אייר פראנס ישראל

התובעים, אשר בקשו לטוס מארצות הברית לישראל, דרך פריז, הגיעו ארצה באיחור ניכר, שנגרם גם בשל טיסה מיותרת לאמסטרדם. לפיכך, תשלם אייר פראנס, אשר התרשלה במילוי חובתה, סך של 3000 ש"ח לכל אחד מהתובעים. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

התובעים רכשו כרטיסי טיסה מאייר פראנס ובקשו לטוס מארצות הברית לישראל, דרך פריז, ביום 24.10.05 ולהגיע ארצה ביום 25.10.05.

לטענת התובעים, אייר פראנס נהגה ברשלנות וביחס לא נאות כלפיהם, בטיפול בהבאתם ארצה. זאת לנוכח איחור ניכר בהגעתם ארצה, קרי: רק ביום 27.10.05 , ובגין איחור נוסף, בהגעת הכבודה שלהם ארצה, רק ביום 29.10.05 .

מלבד אובדן הזמן בשל האיחור בטיסה, נאלצו התובעים, לטענתם, לטוס בשתי טיסות מיותרות, מעבר לאלה המתוכננות.

השופטת מרים לישפיץ-פריבס קבעה, כי האיחור ביציאת טיסת דלתא (החברה בשירותיה נעזרה אייר פראנס) מניו יורק לפריז, מוגן על ידי הוראות החוק, שכן מדובר בתקלה לא צפויה, שטופלה בטווח זמן סביר.

ואולם, לא כך הדבר באשר להעברת הנוסעים לטיסה לאמסטרדם, שכן בהעדר מקומות פנויים בטיסה מאמסטרדם לישראל, התובעים נאלצו לטוס לאתונה ורק משם טסו לישראל.

אייר פראנס התרשלה

נקבע, כי אייר פראנס העבירה את התובעים לאמסטרדם לריק, בהתרשלה בהבטחת שמירת מקומות פנויים עבורם, בטיסת אל-על לישראל.

לדברי השופטת: " חוסר תיאום, בין הגורמים האחראים אצל הנתבעת, הביא לכך שנציגי הנתבעת שקיבלו סירוב מאל-על, לא הודיעו על כך, לנציגי הנתבעת בשדה התעופה בפריז. בכך אפשרו נציגי הנתבעת לתובעים, לעלות, לשווא, על הטיסה לאמסטרדם... בכך התרשלה הנתבעת במילוי חובתה, לדאוג להעברת התובעים לישראל, מוקדם ככל שניתן".

נפסק, כי היה על היה על אייר פראנס להימנע מהעברת התובעים לאמסטרדם, משהוברר לה, כי אין בידיה הזמנה מאושרת סופית, לטיסת אל-על.

ביהמ"ש קבע, כי בקביעת גובה הפיצוי, יש להתחשב בטלטול התובעים לאמסטרדם לריק ובאובדן זמן לתובעים, הכרוך בין היתר בהפסד ימי עבודה. לפיכך נקבע, כי אייר פראנס תשלם לכל אחד מהתובעים סך של 3,000 ש"ח.

באשר לאיחור בהגעת הכבודה, נקבע כי יש מקום לפצות את התובעים שקבלו את הכבודה רק יומיים לאחר הגעתם לישראל. נפסק, כי אחראי לכך צד ג' - דלתא, אשר העביר את הכבודה והיה עליו לעקוב אחר מהלכיה. הפיצוי הועמד על סך 500 ש"ח לכל אחד מהתובעים.

לפסק הדין בעניין קאהן עדי נ' חברת אייר פראנס ישראל

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ