אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האם בריכת המלון אמורה לפעול גם בחורף ?

האם בריכת המלון אמורה לפעול גם בחורף ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 18/08/2010 11:58:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סימונה ויוסי אסרף נגד הדקה ה- 90

משפחה שיצאה לחופשה בבית מלון בינואר, טענה כי בניגוד למובטח, לא היה במלון צוות בידור, חוף הים היה סגור והבריכה לא פעלה. ביהמ"ש קבע כי הם יקבלו חזרה שליש מעלות החופשה בגין מצג שווא בעניין הבריכה.

התובעים הזמינו באמצעות הדקה ה 90 להם ולילדיהם בני ה-12 ו-15 חופשת סוף שבוע במלון "גני מוריה" בטבריה לאמצע חודש ינואר. תמורת הנופש שילמו 1,350 שקלים ולטענתם, הובטח להם כי המלון הינו ברמה גבוהה, יש בו בריכה משופצת, חוף ים פרטי וצוות בידור פעיל, אך כשהגיעו התברר כי במלון אין בריכה פעילה וצוות בידור, חוף הים סגור והמלון לא היה ברמה מספקת. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, דרשו התובעים פיצוי של 1,500 שקלים. לתמיכה בטענותיהם, צירפו תמליל שיחה שערכו עם נציגי הדקה ה 90 לאחר שובם.

הדקה ה 90 טענה כי בתור ספקית החופשה, היא אינה אחראית לאיכות השירות הניתן במלון, וכי היא רק מעבירה מידע הקיים באתר האינטרנט של המלון. לגופו של עניין, נטען, כי מאחר ומדובר בעונת החורף, לא היה בסיס לציפיית התובעים כי כל שירותי המלון יפעלו במלואם, והדבר בא לידי ביטוי גם בעלות החופשה, ובכל מקרה, מדובר בתביעה מוגזמת.

הדקה ה 90 אחרית לפער בין המובטח לקיים

השופטת פנינה לוקיץ' קבלה את התביעה באופן חלקי בלבד, וזאת רק לגבי טענות התובעים בעניין קיומה של בריכה פעילה במלון. נקבע, כי יתר הטענות לא הוכחו, ומההקלטה שצורפה אף עולה, כי נאמר לתובעים במפורש כי אין במקום צוות בידור פעיל מאחר ומדובר בעונת החורף.

נפסק, כי ככל שמדובר בהבטחות לגבי מתקנים ספציפיים במלון, הדקה ה 90 אחראית לפער שבין המצג שהציגו נציגיה לבין השירות הניתן בפועל.

"ככל שהנתבעת טוענת כי היא רק מעבירה מידע הקיים באתר האינטרנט של המלון ולפיכך האחריות למידת דיוקו מוטלת על המלון, הרי שעל נציגיה להמנע מלמסור מידע נוסף ורק להפנות לאתר המלון, שכן אדם מן הישוב מצפה כי כאשר סוכן נסיעות או ספקית חופשה מוסרים מידע, מדובר במידע שנבדק או אומת על ידם..." כתבה השופטת.

אמנם, ציינה השופטת, אדם המזמין חופשה בחורף צריך לקחת בחשבון כי יתכן והמתקנים המתאימים לעונת הרחצה לא יהיו פעילים, אך במקרה הנדון, הובטח לתובעים במפורש כי הבריכה פעילה, ולכן הם זכאים לפיצוי מאחר ובפועל לא כך היה.

לפיכך, נקבע כי הדקה ה 90 תפצה את התובעים ב 450 שקלים וכן תשלם להם הוצאות משפט של 350 שקלים.

לפסק הדין בעניין סימונה ויוסי אסרף נגד הדקה ה- 90

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ