אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית נגד יס בגין העלאת דמי המנוי בתום המבצע ללא הודעה מוקדמת

בקשה לייצוגית נגד יס בגין העלאת דמי המנוי בתום המבצע ללא הודעה מוקדמת

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 03/11/2010 10:36:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית לופו נ' די.בי.אס (YES) שרותי לווין (1998) בע"מ

בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד "יס" הוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בת"א בגין העלאת דמי המנוי למחיר מחירון לאחר סיומו של מבצע מוזל, מבלי ליידע את המנוי מראש על התקרבות מועד סיום המבצע.

המבקשת, לקוחת יס לשעבר, הגישה באמצעות עו"ד שרון ענבל-פדלון בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד יס בגין חיוב מנוייה בתשלומי מחירון לאחר שהסתיימה תקופת מבצע אליו התחייבה, וזאת מבלי להודיע לה מראש על סיום תקופת מבצע.

המבקשת התקשרה עם יס, בעקבות מבצע על פיו, במשך 24 חודשים תחייב בתשלום חודשי מוזל של 209 ש"ח. לטענתה, בחלוף תקופת המבצע הבחינה כי חוייבה בתשלומי המחירון הגבוהים יותר, וזאת מבלי שיידעו אותה ותוך הפרת חוק הגנת הצרכן, הקובע, כי על החברה ליידע את הצרכן שלושה חודשים טרם סיומו של מבצע עליו הוא חתום.

לטענת המבקשת, משפנתה לשירות הלקוחות של יס, נמסר לה כי היא כבולה לחוזה הקובע, כי עם תום המבצע מחיר השירות עולה אוטומטית למחיר המחירון, אלא אם הודיעה מראש כי היא מעוניינת בעסקה חדשה. עוד טענה, כי רק לאחר שקיימה לא פחות מ 16 שיחות עם מוקד שירות הלקוחות של יס, שארכו כ 3 שעות והזדהתה כעורכת דין, הודתה מנהלת קשרי הלקוחות כי היא זכאית להחזר בגין תשלומי היתר אולם לטענתה, אלה טרם הושבו לה.

לטענת המבקשת, יס סוחטת את לקוחותיה ומעלימה מעיניהם כי תקופות ההתחייבות מתקרבות לסיומן ומקפיצה את מחיר העלות עם סיום המבצע מבלי ליידעם. בהתנהלותה זו, כך נטען, גורמת יס עוגמת נפש בלתי מידתית למנוייה ומאלצת אותם להשקיע משאבים רבים להפסקת ההתחייבות תוך בזבוז זמנם. עוד טענה, כי מסכת ההתקשרויות עם יס עוררה בה התקוממות אדירה על שנאלצה להילחם ולהיאבק על מעמדה כצרכנית מקום בו החוק ביקש להגן עליה מראש.

בית המשפט התבקש לשים סוף להטעיית הצרכנים שנעשית בניגוד לחוק לטענת המבקשת, ולהורות ליס, בין היתר, לפצות את ציבור מנוייה באופן פרטני, בגין תשלומים שנגבו ביתר. בנוסף, נתבקש פיצוי מינימום של 5,000 ש"ח ל 570,000 מנוייה של יס בגין הנזק הלא ממוני שנגרם להם ובסך הכל כ 258,000,000 ש"ח.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית לופו נ' די.בי.אס (YES) שרותי לווין (1998) בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ