אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בית המלון לא התיר שהות בחדרים אחרי שעת הפינוי - הנופשים יפוצו

בית המלון לא התיר שהות בחדרים אחרי שעת הפינוי - הנופשים יפוצו

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 30/01/2011 15:16:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קפלן-אונפוס נ' פינגווין שירותי תיירות בע"מ

נופשים ששילמו 420 דולר על מנת להשאר בחדר בית המלון עד שעה מאוחרת ביום האחרון של הנופש, טענו כי ביום הפינוי נדרשו לעזוב בשעה 12:00 בצהריים. בית המשפט קבע כי החברה דרכה הוזמן הנופש תפצה אותם ב 4,200 שקלים.

התובעת הזמינה מפינגווין שירותי תיירות בע"מ חבילת נופש לקפריסין עבורה ועבור בני משפחתה - קבוצה של שנים עשר אנשים בגילאים שבין שנה אחת עד 73 שנים. לטענתה, לאור שעת הטיסה המאוחרת במועד החזרה לארץ, ביקשה לעזוב את המלון בשעה מאוחרת ביום הנופש האחרון, ואף שילמה 420 דולר על מנת להבטיח זאת, אך להפתעתה, ביום העזיבה, התבקשו היא ובני משפחתה לעזוב את החדרים בשעה 12:00.

לטענתה, נציגי המלון הסבירו לה כי מעולם לא קיבלו דרישה להארכת השהות במספר שעות, ובכל מקרה, גם אם היתה מגיעה דרישה כזו, היה המלון מסרב לה. התובעת טענה, כי במהלך חילופי הדברים, איימו עליה נציגי המלון כי אם לא יעזבו, יפונו היא ומשפחתה על ידי אנשי הביטחון במלון, ולפיכך נאלצו בני המשפחה להתארגן במהירות ויומו האחרון של הנופש הפך ל"סיוט". בסופו של דבר, הסכים המלון להעמיד לרשות בני המשפחה חדר אחד עד השעה 18:00. בתביעה שהוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, דרשה התובעת החזר של 420 הדולרים ששילמה, וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לה ובני משפחתה.

פינגווין שירותי תיירות הודתה בזכאות התובעת לקבל החזר של 420 דולר, אך טענה כי המלון לא הוזמן ישירות על ידה, כי אם על ידי ספק אחר שאישר כי התקבל אישור המלון לעזיבה מאוחרת, וכי הסכימה להשיב לתובעת 420 דולר בצירוף מכתב התנצלות, אך היא סירבה.

פיצוי בגין עגמת נפש

השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה, וזאת נוכח עדויותיהם של התובעת ואביה והודאת נציגי החברה בדבר הפרת החובה לדאוג לעזיבת החדרים בשעה מאוחרת ביום הנופש האחרון.

השופטת קבעה, כי אמנם העובדה כי המלון העמיד בסופו של דבר לרשות התובעת ובני משפחתה חדר אחד עד השעה 18:00, הקלה במשהו על המצב, אך אין בכך כדי לאיין את עגמת הנפש שנגרמה להם, ולכן יש לחייב את החברה להשיב לתובעת את הסכום ששילמה עבור הארכת השהות בחדרים, וכן לפצותה ב 2,500 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

לפיכך, חויבה פינגווין שירותי תיירות לשלם לתובעת 4,200 שקלים, וכן לשלם לה הוצאות משפט של 250 שקלים.

לפסק הדין בעניין קפלן-אונפוס נ' פינגווין שירותי תיירות בע"מ

למדור: דיני צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ