אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ביקשו ספינת אהבה, קיבלו דרגשים מתקפלים

ביקשו ספינת אהבה, קיבלו דרגשים מתקפלים

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 19/03/2013 15:10:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין שני ואח' נ' ר.ת. דיסקברי טיול עולמי בע"מ

בעל ואישה הזמינו מחברת הנסיעות 'דיסקברי' טיול יוקרתי לסקנדינביה, אלא שלאכזבתם, נחל הטיול כשלון חרוץ. בתביעה שהגישו נגד החברה, הם דרשו פיצוי של כ 28 אלף שקל. החברה טענה כי אמנם היו תקלות, אולם היא התמודדה עמן במקצועיות. מה קבע ביהמ"ש?

בעל ואישה נרשמו לטיול מאורגן בן 11 ימים לארצות סקנדינביה מטעם חברת הנסיעות דיסקברי, ושילמו עבורו 4,100 אירו. אלא שלטענתם, בטיול היו כשלים רבים, ולמעשה הטיול שהתקיים אינו תואם כלל את מה שהובטח להם בתכנייה.

לפיכך, הם הגישו לבית משפט לתביעות קטנות בעכו תביעה לפיצוי של 28,370 שקלים, הכולל החזר חלק מהתשלום עבור הטיול ופיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה להם.

לטענת הזוג, לא קוים מפגש קבוצתי טרם היציאה לטיול כפי שפורסם, הם לא קיבלו שתייה ואוכל בטיסה, המדריך היה בלתי מקצועי, מסלול הטיול שונה, רמת בתי המלון הייתה נמוכה, וב'ספינת האהבה', בה הובטחו להם לינה ושיט תענוגות, נאלצו לישון על דרגשים מתקפלים.

דיסקברי אישרה כי אכן התרחשו מספר אירועים שהשפיעו על מהלכו התקין של הטיול, אך טענה שפעלה במקצועיות ובמיומנות בהתחשב בנסיבות. כך למשל, טענה כי אמנם המדריכה הקבועה מטעמה חלתה, אך היא הביאה מדריך חלופי ותיק ובעל נסיון. עוד טענה, כי סיור לאחת הערים בוטל משיקולי בטיחות, וכי במהלך הטיול נגנב תיקה של אחת המטיילות, מה שדרש סדרת סידורים (פנייה למשטרה, הנפקת דרכון חדש), שגזלה זמן. עוד טענה, כי את הטרוניות בדבר המזון והמשקאות בטיסה יש להפנות לחברת התעופה, וכי הספינה הייתה ברמה גבוהה וכללה קזינו, דיסקוטק, מסעדות וכיו"ב.

ציפיות גבוהות ומוצדקות

השופטת זהבה (קאודרס) בנר קיבלה את התביעה בחלקה. נפסק, כי הציפיות של התובעים לטיול ברמה גבוהה, ובכלל זה למדריך מקצועי ועמידה ביעדים, היו מוצדקות בהתחשב בתכנית הסיורים שקיבלו, המהווה הסכם לכל דבר ועניין.

עוד נפסק, כי הנתבעת דרשה תמורה גבוהה ביחס לחברות אחרות, וזאת בהסתמך על המוניטין שלה בשוק הטיולים, ולפיכך הייתה צריכה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי התובעים על אחת כמה וכמה.

נקבע, כי אילו הייתה הנתבעת מקיימת את המפגש המקדים עם התובעים, כפי שהייתה אמורה לעשות, היו הצדדים מתאמים ציפיות, מה שיכול היה למנוע או לכל הפחות לצמצם את התלונות כלפיה.

"...שוכנעתי כי לנתבעת ולמדריך אחריות משותפת לכשלון הטיול. זו מצידה לא טרחה להבטיח סידורים ארגוניים מוקדמים ויעילים, וזה מצידו לא מצא את הדרך להתגבר ולהתמודד עם הבעיות הצפויות והבלתי צפויות, שנתגלו במהלך הטיול", כתבה השופטת.

השופטת ציינה, כי היא מתעלמת מטענות התובעים לגבי התנאים ב'ספינת האהבה', כיוון שידוע הוא שתאי הספינות אינם משתווים לחדרי מלון רגילים, אולם הוסיפה, כי גם בעניין זה, יכול היה מפגש מקדים להביא ל'תיאום ציפיות ריאליות'.

נוכח מחדלי הנתבעת כאמור, קבעה השופטת כי הנתבעת תשלם לתובעים פיצוי של 5,000 שקל ותישא בהוצאות משפט של 800 שקל.

לפסק הדין בעניין שני ואח' נ' ר.ת. דיסקברי טיול עולמי בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ