אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ביקשו לשדרג ברגע האחרון - סוכנות הנסיעות אינה אחראית לתקלות

ביקשו לשדרג ברגע האחרון - סוכנות הנסיעות אינה אחראית לתקלות

מאת: שירה הימן,עו"ד | תאריך פרסום : 14/01/2009 10:19:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין דבש ליאת נגד צבר תיירות נופש ואירועים בע"מ

התובעת הזמינה חבילת נופש משודרגת, אך קיבלה חדר רגיל. בית המשפט קבע, כי סוכנות הנסיעות אינה אחראית לתקלה, שכן התובעת ביקשה לשדרג את חבילת הנופש ברגע האחרון, לאחר שהגיעה למלון.

התובעת הזמינה מצבר חבילת נופש המכונה "וורדים בלבן" במלון "מרידיאן" בים המלח, בעלות של 2,918 שקלים. חבילת הנופש כללה בין היתר חדר בקומה גבוהה ובו שמפניה, פלטת פינוקים, חלוקים ונעלי בית, וכן ארוחות במסעדה. משגילתה התובעת כי למעשה מדובר בחדר האוכל של המלון, החליפה את ההזמנה לחבילת נופש "רגילה" בשווי 1,670 שקלים. בהגיעה למלון, שינתה התובעת את דעתה, וביקשה לחזור לחבילת הנופש "וורדים בלבן". לאחר שעלתה לחדר, גילתה כי החדר אינו ערוך כמובטח, ולכן הודיעה כי ברצונה לחזור לחבילת הנופש ה"רגילה".

התובעת טענה כי לאחר המתנה ארוכה, קיבלה חדר בקומה התשיעית, ללא שמפניה ופלטת פינוקים כמובטח, וכי נגרמה לה ולבן זוגה, עוגמת נפש, בגינה היא זכאית לפיצוי בסך 3,000 שקלים.

צבר טענה, כי פעלה על מנת לקיים את מבוקשה של התובעת, וכי למרות ששינתה את דעתה מספר פעמים, ואף ברגע האחרון, קיבלה התובעת חדר משופר בקומה השלוש עשרה של המלון, ואף קיבלה לחדרה צלחת פירות - הכל שלא במסגרת חבילת הנופש הרגילה. כמו כן, קיבלה התובעת את מלוא ההחזר הכספי עבור ההפרש בין שווי החבילה הרגילה לחבילת "וורדים בלבן".

ההזמנה שונתה בעת ההגעה למלון

השופט אורן שוורץ מבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון קבע, כי אמנם החדר לא היה ערוך כמצופה כאשר התובעת ובן זוגה נכנסו אליו, אלא שאין בכך כדי להביא לקבלת התביעה, שכן צבר פעלה כסוכן נסיעות סביר, על מנת שהתובעת תקבל את חבילת הנופש המשודרגת.

השופט קבע, כי לא ניתן להתעלם מכך שההזמנה שונתה, ביוזמת התובעת, בצהרי היום, בעת ההגעה למלון. "בנסיבות אלה, היה על התובעת ובן זוגה, גם לאחר שנכנסו לחדר וגילו כי לא היו בו התוספות המובטחות, גם לאחר האכזבה הראשונית, לשוב וליתן לנתבעת "הזדמנות" לתקן את המעוות", כתב השופט.

לאור העובדה כי התובעת ובן זוגה לא אפשרו לצבר לפעול לתיקון המצב, וכן קיבלו את מלוא התמורה בעבור חבילת הנופש הרגילה ואף יותר, לא זכאית התובעת לפיצוי.

התביעה נדחתה, אך השופט קבע כי אף אחד מהצדדים לא יחויב בהוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין דבש ליאת נגד צבר תיירות נופש ואירועים בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ