אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ביקשו לבטל עסקה כ 30 דקות לאחר ביצועה, וישלמו 25% מסכום ההזמנה

ביקשו לבטל עסקה כ 30 דקות לאחר ביצועה, וישלמו 25% מסכום ההזמנה

מאת: שירה הימן,עו"ד | תאריך פרסום : 11/11/2009 08:40:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אדרי נגד בסט רהיט בע"מ

בני זוג שהזמינו סלון בתערוכת רהיטים, ביקשו לבטל את ההזמנה כעבור כ 30 דקות אך החברה סירבה. ביהמ"ש קבע כי ע"פ תנאי ההזמנה עליהם לשלם 25% מהסכום.

התובעים טענו, כי בעת שביקרו בתערוכת רהיטים, בביתן של חברת בסט רהיט, הם התעניינו בסלון שהיה בתצוגה. לטענתם, בעקבות לחץ שהפעיל עליהם נציג החברה, הם חתמו על הזמנה בסך 5,650 שקלים, וזאת למרות שלא היו בטוחים לחלוטין כי ברצונם לרכוש את הסלון, ואכן כעבור כ 30 דקות, הם התחרטו, וביקשו לבטל את העסקה, אך החברה סירבה לכך ואף חייבה את כרטיס האשראי שלהם. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, דרשו התובעים לבטל את העסקה ולקבל פיצוי של 10,000 שקלים הכולל את סכום ההזמנה וכן פיצוי בשל עגמת הנפש אשר נגרמה להם.

החברה טענה, כי לפני ביצוע הרכישה בדקו התובעים היטב את הסלון, הסתובבו בחנות כשעתיים, התייעצו עם אנשי המכירות, ורק לאחר מכן ביצעו את ההזמנה. לטענתה, בשלט אשר הוצג בסמוך לרהיטים, הובהר כי לאחר ביצוע ואישור ההזמנה לא ניתן לבטל את העסקה. עוד טענה החברה, כי הפסידה מכך ששמרה את הסלון לתובעים, ולכן לא יכלה למכרו לקונים אחרים.

טופס ההזמנה עליו חתמו הקונים מחייב אותם

השופטת אנה שניידר קבעה, כי התובעים היו רשאים אמנם לבטל את העסקה, אך עליהם לשלם 25% מסכום ההזמנה. זאת, כיוון שבטופס ההזמנה עליו חתמו, ואשר עומד בניגוד לשילוט אותו הציגה החברה, נכתב, כי ביטול ההזמנה ע"י הקונה יחייבו בפיצוי קבוע ומוסכם מראש בשיעור של 25% מסכום ההזמנה, ללא צורך בהוכחת נזק.

נקבע, כי , התובעים לא הוכיחו כי חתמו על ההזמנה מתוך אילוץ או כפיה מצד נציגי החברה כלפיהם. "אם לא קראו התובעים את תנאי ההזמנה לפני החתימה, אין להם להלין אלא על עצמם" כתבה השופטת, ופסקה, כי תנאי ההזמנה, כולל התנאי בדבר חיוב בשיעור של 25% משווי העסקה, מחייבים אותם.

לפיכך, נקבע, כי החברה תשיב לתובעים 4,237.5 שקלים, שהינם 75% מסכום ההזמנה. למרות שהתביעה התקבלה חלקית, לא חויבה החברה לשלם את הוצאות המשפט של התובעים, וזאת כיוון שהגישו תביעה מנופחת ללא הצדקה.

לפסק הדין בעניין אדרי נגד בסט רהיט בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ