תא"מ
בית משפט השלום נתניה
|
38335-02-13
06/02/2015
|
בפני השופטת:
יעל קלוגמן
|
- נגד - |
תובע:
זיו אגמון
|
נתבעת:
ספיר בריכות שחיה ומערכות ספא
|
פסק דין |
1. התובע, עו"ד זיו אגמון, תבע מהנתבעת, חב' ספיר בריכות שחייה ומערכות ספא בע"מ, פיצוי בסך 75,000 ₪ בגין מערכת של ספא-ג'קוזי, תוצרת חב' SUNBElT SPA, שהנתבעת מכרה לו ואשר לטענתו היתה פגומה.
התובע רכש את מערכת הג'קוזי זמן קצר לאחר שאביו רכש אצל הנתבעת בריכת שחייה.
התובע טוען שמחיר מערכת הג'קוזי היה 50,000 ₪, בעוד שלטענת הנתבעת היה מחירה 41,000 ₪ (כולל מע"מ), כמתועד בחשבונית רכישתה, מיום 2.11.10 (נספח א' לתצהירו של מנהל הנתבעת).
התובע טוען שהנתבעת היתה חסרת ניסיון לגבי מערכת זו ולא הצליחה לתקן את הליקויים בה במשך כשנה וחצי, ועל כן הוא דרש ממנה לקבל את המערכת בחזרה ולהשיב לו את כספו, בצירוף פיצוי בסך 25,000 ₪ בגין טרחה ועוגמת נפש.
2.הנתבעת כופרת בכל טענות התובע. היא טוענת שהמערכת טובה ותקינה, וכי התובע השתמש בה כשנתיים, טרם הגשת התביעה.
הנתבעת כופרת בטענת התובע בדבר ריבוי ביקורים של טכנאיה בשל תקלות במערכת. לטענתה, היו ביקורים ספורים בלבד.
הנתבעת טוענת כי היה צורך להחליף גוף חימום במערכת הג'קוזי, אך התובע לא אפשר לטכנאי לבצע את החלפת גוף החימום, אלא דרש לבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה.
הנתבעת כופרת בטענת התובע כי לא היה לה הידע והניסיון הדרוש לגבי מערכת הג'קוזי. היא טוענת שהתובע לא תחזק את המערכת כנדרש, למרות שנמסרו לו הוראות הפעלה ותחזוק, ולמרות שטכנאי הנתבעת התריע בפניו על התחזוקה הלקוייה של המערכת.
על כן מבקשת הנתבעת לדחות את התביעה.
3.לתצהירו של מר עזרא ספיר, מנהל הנתבעת, צורפו חמישה דו"חות של ביקור טכנאי שנערכו על ידי הטכנאי מטעם הנתבעת, מר אורי אדרי.
הטכנאי, מר אדרי, העיד כי התקנת מערכת הג'קוזי אצל התובע היתה הפעם הראשונה שהתקין מערכת מדגם זה. הוא העיד כי יומיים לפני ההתקנה הופעלה המערכת אצל הנתבעת, וכי הוא ידע כל שהיה עליו לדעת על מנת להתקין את המערכת ולהפעילה. בתגובה לטענת התובע, כי לא היה "ספר הדרכה" למוצר, העיד אדרי כי היה ספר כזה, באנגלית, אשר תורגם לעברית אצל הנתבעת, אך בעת התקנת המערכת בבית התובע התרגום לעברית טרם הושלם.
בטופס של הנתבעת, של דו"ח ביקור טכנאי, מודפסים מראש פרטי הלקוח המזמין, שם הטכנאי והמועד שתואם לביקורו, וכן - התקלה, או הזמנת-האספקה, שבגינה הוזמן הטכנאי.
אדרי העיד שבצאתו לביקור שהוזמן הוא מצטייד בחומרים ובציוד, בהתאם למהות התקלה, או הזמנת-האספקה, שנרשמה מפי הלקוח. לאחר הביקור בבית הלקוח ממלא הטכנאי את השורות הריקות שבטופס הדו"ח, אשר כותרתן "אופן הטיפול (יש לציין אם הוחלפו חלקים כולל מספרים סידוריים)".
מר אדרי העיד כי ביקוריו בבית התובע הם אלה שתועדו בדו"חות שלו, ואינו זוכר ביקורים נוספים. המועדים של חמשת הדו"חות הם בין יום 5.7.12 לבין יום 18.2.13.
ביקורו הראשון של אדרי, ביום 5.7.12, היה לשם החלפת מנגנונים של רמקולים (במערכת הג'קוזי יש גם מערכת-קול).
הביקור השני היה ביום 19.8.12. ברישום המודפס מראש של "פירוט התקלה" נרשמה הזמנה של שתי כריות לג'קוזי, של מספר חומרים לטיפול במים, של ערכת בדיקה ושל הדרכה לבריכה.