ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
28854-12-17
27/05/2018
|
בפני השופטת:
אליאנא דניאלי
|
- נגד - |
התובעת:
אפרת מדר
|
הנתבעות:
1. ישראייר תעופה ותיירות בע"מ 2. לאופר תעופה - גהי בע"מ
|
פסק דין |
צד ג' אופיר טורס בע"מ
צד ד' אל-על נתיבי אוויר לישראל בע"מ
בפני תביעה לתשלום סכום של 5,494 ₪ בגין הוצאות ועוגמת נפש שנגרמו לתובעת, אשר רכשה כרטיס טיסה מישראל לסיאטל, ואולם עקב קושי בו נתקלה בשדה התעופה במינכן, ואשר יפורט להלן, בפועל לא טסה ממינכן לסיאטל במועד המתוכנן.
ייאמר כבר עתה כי למעשה אין מחלוקת עובדתית בין הצדדים על כך שהתובעת לא טסה ממינכן לסיאטל במועד המתוכנן. כך גם אין מחלוקת כי התובעת העבירה בשדה התעופה במינכן שעות ארוכות - החל מהשעה 13:00 ביום 21.6.17 ועד הטיסה בפועל למחרת היום בשעה 9:00. בדומה, אין חולק כי עקב כך ביצעה התובעת שיחות טלפון מרובות, אשר בהתאם לפירוט חשבון אותו הגישה חויבה בגינן בסכום של 2,064 ₪. היא אף נאלצה להוציא מכספה עבור רכישת מזון ושתייה בשדה התעופה.
עוד מוסכם על הצדדים שהתובעת רכשה את כרטיס הטיסה לסיאטל ובחזרה מצד ג'. לדבריה, נאמר לה בשיחת הטלפון בעת רכישת הכרטיס, כי המזוודות יועברו באופן אוטומטי לטיסת ההמשך, ואולם בנמל התעופה בן גוריון נאמר לה ע"י דיילי הקרקע, בעת שביצעה צ'ק אין, כי יהא עליה לאסוף את מזוודותיה כאשר תגיע למינכן, ולדאוג בעצמה לכך שהן תועברנה לטיסת ההמשך.
על הצדדים אף מוסכם כי התובעת קיבלה בישראל את כרטיס העלייה למטוס לקטע הטיסה בין ישראל לגרמניה בלבד, ולא קיבלה כרטיס עלייה למטוס עבור קטע הטיסה מגרמניה לארה"ב.
לדברי התובעת, מאחר שזו לה הפעם השניה בלבד בה היא טסה לחו"ל, העדיפה לרכוש כרטיס טיסה דרך סוכנות נסיעות ולא באופן עצמאי.
משנחתה בגרמניה פנתה לאסוף את מזוודותיה, ואולם לאחר כחצי שעה ומשאלו לא הגיעו, נאמר לה כי כבודתה למעשה הועברה ישירות לטיסת ההמשך. או אז, מיהרה התובעת לשער העלייה למטוס ואז התחוור לה לראשונה כי אינה מחזיקה בכרטיס עלייה למטוס. לפיכך נאלצה להמתין לטיסה הבאה, אשר כאמור התבצעה כ-20 שעות מאוחר יותר.
עקב כך טענה התובעת כי נציגי הנתבעות בארץ הטעו אותה, בין היתר בכך שלא אמרו לה כי היא נדרשת לקבל כרטיס עליה למטוס גם עבור הטיסה ממינכן לארה"ב.