אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> כהן ואח' נ' קלאב הוטל אילת מרכז תיירות

כהן ואח' נ' קלאב הוטל אילת מרכז תיירות

תאריך פרסום : 28/12/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
41821-03-17
05/12/2017
בפני הרשמת הבכירה:
יעל מרמור דומב

- נגד -
תובעים:
1. מנשה כהן
2. יוכבד כהן

נתבעת:
קלאב הוטל אילת מרכז תיירות
פסק דין
 

 

1.התובעים הגישו נגד הנתבעת תביעה בסך 30,000 ₪ בגין עגמת נפש שחוו לטענתם כתוצאה מהתנהלותה במהלך חופשתם.

 

2.התובעים שהו שבוע ימים בשתי יחידות נופש במלון הנתבעת באילת. במהלך הימים הראשונים של החופשה היו תקלות חוזרות בכרטיסי החדרים שלא פתחו את הדלתות, דבר שהצריך פניה לקבלה. ביום שישי שוב לא נפתחו דלתות החדרים, התובע פנה לקבלה פעמיים, אז נאמר לו כי החדרים ננעלו על ידי הבטחון בשל חשד כי התובעים מכרו את יחידות הנופש לאחרים. בהמשך הגיע איש בטחון אשר תחקר את התובע ליד קהל אנשים בדבר זכויותיו ביחידות הנופש. התובע חש מושפל ומבויש, ובסופו של דבר, לאחר ששוכנע איש הבטחון כי אין בחשדות דבר, נפתחו החדרים.

תקלה זו חזרה על עצמה יום לאחר מכן ובגינה שובשו תכניות התובעים וילדיהם. כאשר פנו לקבלה שוב, נאמר להם כי מדובר בטעות. התובעים טוענים כי בדיעבד התברר להם כי בשל התנהלות הנתבעת אחד מילדיהם עבר בין מרפסות החדרים תוך סיכון עצמו.

 

3.לטענת התובעים כתוצאה מהתנהלות הנתבעת נגרמה להם עגמת נפש רבה ונפגמה ההנאה מחופשתם. התובעים עותרים, כאמור, לפיצוי בסך 30,000 ₪: 10,000 ₪ בגין עלות שתי יחידות הנופש, ו-20,000 ש"ח בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

 

4.הנתבעת דוחה את טענות התובעים. לטענתה, שהיית התובעים במלון היתה מתוקף העברת זכויות רוכשים אחרים לפי הסכם, והיא לא קיבלה מהתובעים כל תמורה. לדבריה אכן אירעו תקלות בקידוד הכרטיסים, אולם תקלות אלה הינן שכיחות ולא גרמו לתובעים נזק. לטענת הנתבעת ככל שקצין הבטחון של המלון פנה לתובעים נעשה הדבר מתוקף תפקידו ובאופן מנומס.

5.אשר לסכום התביעה טוענת הנתבעת כי התובעים ניצלו את כל ימי החופשה, וטענותיהם כי עלות יחידות הנופש הינה 10,000 ₪ לא נתמכה בכל אסמכתא. עוד לטענתה התביעה הוגשה פרק זמן ארוך לאחר השהיה במלון, והסכום הגבוה לו עתרו התובעים בגין עגמת נפש מלמדת על חוסר תום לבם. לדבריה התקלה ביום שישי ושבת אירעה גם שבוע קודם לכן, ולא היתה מכוונת לתובעים. עוד לטענתה כתב התביעה מלא בתיאורים מוגזמים שאינם משקפים את הדברים כפי שאירעו.

 

6.לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי במסמכים שהובאו בפני, נחה דעתי כי דין התביעה להתקבל בחלקה.

 

7.אשר לכרטיסים שלא פתחו את הדלתות בימים הראשונים לשהות במלון, אין מחלוקת כי הדבר גרם לתובעים אי נוחות מסוימת. יחד עם זאת, התובעים לא פירטו כמה כרטיסים קיבלו (שכן מספר אנשים שהו בחופשה), אילו מהכרטיסים פעלו ואילו לא פעלו, כמה פעמים היה עליהם לפנות לקבלה בנסיון לקודד הכרטיס, האם ביקשו מן הקבלה לשלוח עובד לפתוח את החדר במטרה לחסוך פניה פיזית לקבלה, וכיו"ב. משלא הוכחה טענה זו כדבעי, כמו גם הנזק שנגרם לתובעים כתוצאה מכך, אני סבורה כי אין בה כדי לזכות את התובעים בפיצוי.

 

8.שונה הדבר בנוגע לתקלה שאירעה בימים שישי ושבת בהם שהו התובעים במלון. אין מחלוקת כי חדרי התובעים ננעלו פעמיים במהלך ימים אלה בנעילה שאין מקורה בקידוד הכרטיס אלא בעדכון מחשב ביחס ליחידות הנופש הספציפיות בהן שהו התובעים. תקלה זו לא היתה אמורה לקרות, בפרט לאור כך שהתובעים שהו במלון כבר מיום ראשון.

 

9.התובע העיד כי בעקבות התקלה פנה לקבלה, אז יצא קצין בטחון, ביקש ממנו תעודת זהות, ושאל אותו שאלות בלובי בנוכחות אנשים נוספים שהמתינו. עדותו של התובע בענין זה היתה אמינה בעיני ואף לא נסתרה על ידי הנתבעת. התובעים שהו במלון מספר ימים טרם הוחלט לברר את מקור זכאותם לשהות ביחידות הנופש, ולפיכך לא ברור מדוע נוצר הצורך בבירור מחודש. מעבר לכך, אני סבורה כי היה על קצין הבטחון, שאין חולק כי זה תפקידו, לנהוג ברגישות, לזמן את התובע לבירור במקום דיסקרטי, ולא לבצע הבירור בנוכחות קהל, אף אם הבירור התנהל בצורה מנומסת.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ