אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 41257-09-15 יזרעאלי נ' אבנעל-בתי קולנוע לב ואח'

ת"ק 41257-09-15 יזרעאלי נ' אבנעל-בתי קולנוע לב ואח'

תאריך פרסום : 25/07/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
41257-09-15
21/07/2016
בפני השופט:
הבכיר ירון בשן

- נגד -
תובע:
אליהו יזרעאלי
נתבעים:
1. אבנעל-בתי קולנוע לב
2. דאלי (מיסודה של אבנעל) בע"מ

פסק דין

לתובע מנוי בבתי הקולנוע של הנתבעים. בכתב תביעתו הוא סיפר שהגיע לאחד מבתי הקולנוע של הרשת עם בתו הפעוטה כדי לראות סרט. לדעתו, היתה הבת פטורה מתשלום עבור כרטיס מפני שעדיין לא היתה בת שלוש. למרות זאת, ביקשה הקופאית שישלם גם עבור הבת. הוא "עמד על זכויותיו" והתפתחו חילופי דברים שהסלימו מאד. הוא שאל את הקופאית אם הסרט החל והיא אמרה לו שלא. בהמשך קראה הקופאית לאחראית המשמרת, שדווקא אמרה לו שהסרט כבר התחיל. מכך הוא מסיק שהקופאית שיקרה. התובע כותב שאחראית המשמרת, במקום לברר את הסוגיה עם הממונים עליה "העדיפה להתקשר לקצין הביטחון – מה שכלל לא הרשים אותי, רק העיד על עליבותה של העובדת... מה שהיא כן טרחה לומר (וזה על חשבון זמן הסרט שנגרע ממני ומבתי), שבכלל הם לא רוצים אותי בקולנוע שלהם... היא הצליחה לעורר בי כל אנטגוניזם אפשרי ולהודיע לי שהסרט אינו מיועד לבתי (היא נעשתה גם דמות מחנכת)... אם לא די בכך, הקופאית התערבה, קיללה (כולל את אמא שלי) התנהגה בצורה שהיתה מביישת שוק והגרוע מכל – סירבה להזדהות..." לתובע גם תלונות על תהליך הבירור של תלונתו. בסופו של דבר, מכיוון שהנתבעים הודו שטעו חל עליהם הכלל "טעיתם – תשלמו" והוא תובע 3000 ₪ בגין אובדן זמנו ועד 5,000 ₪ עבור פגיעה צרכנית בו.

הנתבעים סבורים שהתובע פשוט איחר להגיע לסרט. הם אכן טעו כשביקשו שגם הבת תרכוש כרטיס, אלא שבשל תגובת היתר הקיצונית של התובע הפך ענין של מה בכך, לאירוע קשה, רווי תוקפנות ואלימות מילולית. בסופו של דבר יכול היה התובע להקטין את נזקו מאד. אילו היה משלם את הכרטיס ואח"כ פונה באופן מסודר, חשבונו היה מזוכה בערך הכרטיס (כפי שנעשה בפועל). שעת תחילת הסרט נקבעה לחמש. התובע הגיע למקום בשעה זו, בשעה חמש ועשרה הוא רכש את הכרטיסים ובחמש ורבע נכנס לאולם. הם מציינים כי לפני תחילת הסרט מוקרנים "טריילרים", כך שבפועל החמיץ התובע רק מעט מהסרט.

התובע עומד על זכויותיו כצרכן בקפדנות. לצערי, הוא לא מגלה רגישות דומה לכבודם של עובדי הנתבעים. כתב התביעה רצוף ביטויי זלזול (מקצתם צוטטו קודם) והתובע נחפז להטיח האשמות בלתי מבוססות. ענין אחד ידגים זאת והוא רלבנטי לשאלה העיקרית. התובע הגיע לקופה ברגע האחרון. הוא שאל את הקופאית אם הסרט כבר התחיל ונענה בשלילה. בהמשך, לאחר שהתפתחו חילופי דברים, הוא שאל את אחראית המשמרת אם הסרט כבר התחיל ונענה בחיוב. מזה הוא הסיק שהקופאית שיקרה לו. זהו ביטוי בוטה מאד שאינו מביא בחשבון את העובדה שבינתיים חלף זמן (כך שבאמת יתכן שבינתיים הסרט התחיל), או את האפשרות שהאחת התייחסה לשעת ההתחלה הרשמית והאחרת לשעה שבה מתחילה הקרנת הסרט עצמו.

זה העיקר: התרחש אירוע סתמי, יומיומי. כל אדם מתנסה באירועים דומים לו. בתגובות רגילות של אנשים רגילים אירועים כאלה אינם מותירים רישום כלשהו. התובע רצה לראות סרט עם בתו והגיע לקולנוע ממש ברגע האחרון. מי שנוהג כך מסתכן שלא ימצא כרטיסים, או שעקב התארכות תהליך הרכישה יחמיץ את תחילת הסרט. עצם העובדה שהקופאית טעתה וחשבה שעל התובע לשלם גם עבור הבת, היא אחת התקלות שעלולות לקרות בתוך תהליך רכישת כרטיסים. התובע יכול היה להתמודד עם התקלה בכמה דרכים: הוא יכול היה למהר לסרט - למחול על הענין ולשאת בעלות כרטיס, או לשלם ולהתווכח לאחר מעשה. כמנוי, ממילא מחוייב חשבונו וכפי שקרה בפועל, ניתן גם לזכותו בדיעבד. התובע העדיף את העמידה על זכויותיו הצרכניות בו במקום ובכל התוקף על ההנאה מהאירוע המשפחתי. הוא העדיף את הויכוח המיידי. זו זכותו, אך לעמידה עליה בדרך זו ובעיתוי זה היו תוצאות. התובע מדגיש בטענותיו שהוא בא על מנת להנות עם בתו ומצא עצמו באירוע שפגם בהנאתו ופגע בכבודו. דומה שאינו מבין, כי הפגיעה שסבל נובעת מהדרך הקיצונית והבלתי מידתית שבה הוא בחר להתמודד עם טעות של הנתבעים ולא מהטעות עצמה. התביעה נדחית. אין צו להוצאות.

על פסק-דין זה ניתן לבקש רשות ערעור מבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתוך 15 יום.

ניתן היום, ט"ו תמוז תשע"ו, 21 יולי 2016, בהעדר הצדדים.

Picture 1

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ