אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ממן נ' ספארק נטוורקס

ממן נ' ספארק נטוורקס

תאריך פרסום : 18/06/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
39903-09-13
14/06/2017
בפני השופטת:
יפעת אונגר ביטון

- נגד -
התובעת:
אורלי ממן
הנתבעת:
ספארק נטוורקס (ישראל) בע"מ
פסק דין
 

 

1.לפני תביעה מתוקנת על סך 33,800 ₪, בגין דרישה לפיצוי התובעת, עקב התנהלות הנתבעת בביטול רכישת מנוי לאתר היכרויות, בשם JDATE ׁ (להלן: "האתר").

 

2.אין מחלוקת בין הצדדים, כי התובעת נרשמה ביום 10.8.2013 לאתר המופעל ע"י הנתבעת. המנוי נרכש לתקופת פעילות באתר, המוגבלת לששה חודשים, בעלות חודשית של 69 ₪ לחודש. אין חולק כי ביום 12.8.13, ביקשה התובעת לבטל את המנוי (להלן: "הביטול").

 

אין מחלוקת, כי התובעת ביקשה החזר כספי מלא, אולם נציגי הנתבעת סרבו, בטענות שונות. לבסוף, הוצע לחייב בגין עלות חודש אחד, ולהחזיר היתרה. התובעת הסכימה לכך תחת מחאה. הזיכוי בוצע למעלה מחודש ימים לאחר הביטול.

 

טענות הצדדים

 

טענות התובעת

 

3.לשיטת התובעת, כבר מלכתחילה, התנהגותה של הנתבעת לכל אורך הדרך, מהווה הפרה של חוק הגנת הצרכן, תשמ"א – 1981 (להלן: "החוק"). נציגי הנתבעת השיבו לבקשת הביטול בסירוב מוחלט, טענו כי הנתבעת אינה מבטלת עסקאות, וכי התקנון הפנימי שלה גובר על החוק. לאחר מכן, עם התעקשותה של התובעת לקבל הסבר, נטען שהנתבעת נכנסת לגדר החריגים לחוק, מאחר והיא נותנת שירותי מידע.

 

4.התובעת מוסיפה ומבהירה, כי פניות ארגון "אמון הציבור" אל הנתבעת, לא נענו. כמו כן פנתה אל הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה (להלן: "הרשות"), שענתה כי מעשי הנתבעת מהווים הפרת החוק, המזכה בפיצוי לפי סע' 32א לחוק.

 

5.לשיטת התובעת, הנתבעת הפרה את חובתה לכבד את זכות הביטול, התנהגה בניגוד לחובתה לספק לצרכן מסמך גילוי ביחס לפרטי העסקה, לרבות אופן מימוש זכות הביטול, והונתה את התובעת לעניין תחולת החריג בחוק. לגרסת התובעת עסקינן בהפרות בנסיבות מחמירות המצדיקות הטלת פיצוי בהתאם לסע' 31א(ג)(1( לחוק, משום שהן חוזרות ונשנות ביחס למספר רב של צרכנים והנתבעת מפיקה רווחי ענק ממעשיה. בהקשר זה, מפנה התובעת לשתי בקשות לאישור תובענות ייצוגיות כנגד הנתבעת.

 

6.לדעת התובעת, יש לדחות את פרשנותה של הנתבעת, לעניין החריג לחוק. לדבריה, הנתונים שנאגרים אצל הנתבעת הנם פרטים אינפורמטיביים בלבד, שנמסרו על ידי הלקוחות והם בבחינת "יצירת" הלקוחות בלבד. הנתבעת איננה יוצרת את המידע אלא מספקת נתיב גישה אליו, ותו-לא. לכן, איננה עומדת בתנאים לתחולת החריג. מאחר ומרבית לקוחות הנתבעת רשומים גם באתרי היכרויות נוספים, אין לה בלעדיות על המידע או נגישותו.

התובעת הפנתה את בית המשפט לחוות דעתה של הרשות, ממנה עולה כי הנתבעת אינה מספקת שירות של מתן מידע כי אם שירות של החלפת מידע ותמסורת הודעות בין הלקוחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ