אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 39544-10-14 ירון נ' אספרסו קלאב בע"מ ח.פ 513868320

ת"ק 39544-10-14 ירון נ' אספרסו קלאב בע"מ ח.פ 513868320

תאריך פרסום : 22/06/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
39544-10-14
18/06/2015
בפני הרשם בכיר:
ניר זיתוני

- נגד -
התובע:
יאיר ירון
הנתבעת:
אספרסו קלאב בע"מ ח.פ 513868380
פסק דין
 

 

1.ביום 29.10.14 הגיש התובע נגד הנתבעת תביעה על סך 5,000 ₪ בגין טירחה , הוצאות כספיות והרגשה כאדם מרומה אשר נגרמו לו לאחר שהנתבעת לא נתנה לו שרוול חסר של 10 קפסולות , למרות שמילא את התצהיר אותו דרשה הנתבעת לעניין זה.

 

2.ביום 26.11.14 הגישה הנתבעת כתב הגנה במסגרתו טענה כי השווי של המארז של הקפסולות הוא 22 ₪, כאשר זיכוי בסכום זה, הועבר לתובע ביום 21.10.14. הנתבעת טענה כי התובע הוא לקוח שלה משנת 2009 כאשר לאורך השנים הוא מתלונן כי חסרים לו מוצרים במשלוח באופן קבוע , שיטתי ותמוה. הנתבעת מסבירה כי המדיניות שלה היא לקבל את טענות הלקוח בכל מצב ללא דין ודברים ואם מתקבלת טענה לחוסר , לספק את המוצר בימים הקרובים או לכל המאוחר בהזמנה הבאה.

נטען כי במקרה דנן, התובע שיתף פעולה עם הנתבעת באופן חלקי ולא היה מוכן לקחת את המארז הנוסף מאחת מנקודות המכירה של הנתבעת או להמתין לקבלתו בהזמנה הבאה.

 

3.הנתבעת טענה כי הליך הבירור , שכלל דרישה לחתימה על תצהיר לקוח , לא מבטא הפגנת אי אמון אלא הליך לגיטימי שמבוצע עם לקוח שהיא מתלונן סידרתי הפונה לשירות הלקוחות בתלונות כאלה ואחרות חדשות לבקרים.

 

4.בדיון שהתקיים היום התברר כי אין כל בסיס עובדתי לטענת הנתבעת לפיה התובע הוא מתלונן סידרתי. נציג הנתבעת לא סתר את טענת התובע לפיה מכונת הקפה הועברה אליו מבנו רק בסוף שנת 2013 או בשנת 2014. כמו כן, נציג הנתבעת לא יכול היה לסתור את טענת התובע לפיה גם לבנו היה רק מקרה אחד בו לא קיבל את כל המשלוח ונדרש לגשת לנקודת חלוקה בצומת אלונים כאשר הוא גר בחיפה. כל שנאמר הוא שאין לנתבעת נקודת שירות או חנות בצומת אלונים מבלי לשלול את האפשרות לפיה המוצרים נרכשו מזכיין חיצוני . כמו כן, לא נסתרה טענת התובע לפיה החלפת שם הלקוח מבנו אליו עודכנה אצל הנתבע.

 

5.אני נותן אמון בעדותו של התובע לפי לא ידע במועד הגשת התביעה כי כמה ימים קודם לכן קיבל זיכוי בגין עלות המוצר החסר ולכן לא ציין זאת בכתב התביעה.

 

6.לאחר ששקלתי את טענות הצדדים אני קובע כי ההתנהלות של הנתבעת כלפי התובע כלקוח אינה תקינה במידה המצדיקה פיצוי בגין טירחה ועוגמת נפש בסך של 500 ₪.

 

7.אין מקום להקל ראש בכך שהנתבעת, חברה גדולה ומובילה בתחומה , מצאה לנכון לכנות את התובע לכל אורך כתב ההגנה כמתלונן סידרתי כאשר בדיון מתברר כי אין כל בסיס עובדתי לטענות אלה.

 

8.ביהמ"ש רואה בחומרה את העובדה כי הנתבעת טוענת שהתובע הוא לקוח שלה משנת 2009, כאשר בדיון נציג הנתבעת לא סותר את טענת הנתבע לפיה הוא החל להיות לקוח של הנתבעת רק מס' חודשים לפני האירוע נשוא התביעה.

 

9.לשיטתה של הנתבעת עצמה כיוון שהתובע הוא לא מתלונן סידרתי , הנתבעת אמורה היתה לשלוח לו את המוצר החסר ללא דין ודברים ומבלי לפקפק בנכונות טענתו. כיון שהנתבעת לא עשתה כן נגרמה לתובע טרחה ותחושה לא נעימה המצדיקה פיצוי. יודגש כי אין כל פגם בכך שהנתבעת דורשת מלקוחות המופיעים ברישומיה כמתלוננים סדרתיים על חוסרים לצרף תצהיר לקוח. עם זאת, התובע הוכיח בדיון כי הוא אינו מתלונן סידרתי ולכן היה על הנתבעת לשלוח לו את המוצר החסר בהזדמנות הראשונה, לאור האמור בסעיף 9 של כתב ההגנה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ