אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ברקאי נ' עיתון ישראל היום בע"מ

ברקאי נ' עיתון ישראל היום בע"מ

תאריך פרסום : 08/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
39450-02-17
30/07/2017
בפני השופט:
עלאא מסארווה

- נגד -
תובע:
דן ברקאי
נתבע:
עיתון ישראל היום בע"מ
פסק דין
 

 

 

לפניי תביעה בגין הפרת התחייבות חוזית לספק לתובע שירות של חלוקת עיתון יומי עד פתח ביתו במסגרת מנוי חודשי קבוע.

 

התובע טען כי במשך כשנתיים, העיתון אינו מגיע כסדרו לפתח דירתו. באופן ממוקד יותר, טוען התובע כי החל משנת 2015 היו שיבושים חוזרים ונשנים בהפצת העיתון לכתובתו, חרף הבטחותיה של הנתבעת לשפר את איכות השירות. התובע טען כי מציאות זו של שיבושים בהפצת העיתון גרמה לו לעוגמת נפש. סכום התביעה הועמד על סך 33,500 ₪ (גבול הסמכות העליון של בית המשפט לתביעות קטנות).

 

מנגד טענה הנתבעת כי תלונותיו של התובע קיבלו מענה מלא והוא אף זכה לזיכוי כספי או משלוח חוזר לבקשתו ובהסכמתו. לטענת הנתבעת מדובר בתביעה העוסקת בזוטי דברים ובתקלות אשר "טבעי שיתרחשו מידי פעם בפעם ברצף ההתנהלות של חברה גדולה ובעלת היקף לקוחות נרחב כשל הנתבעת".

 

לאחר שעיינתי בכתב התביעה ובכתב ההגנה, שמעתי את הצדדים מצאתי כי דין התביעה להתקבל אך זאת באופן חלקי בלבד.

 

אני מקבל את טענת הנתבעת כי לא כל שיבוש בהפצת העיתון מזכה את הלקוח בפיצוי בגין עוגמת נפש. עוד אני מקבל את טענת הנתבעת כי יש משמעות לעובדה כי בגין רוב התלונות זוכה חשבונו של התובע או שהעיתון נשלח במשלוח חוזר לכתובתו. אלא שיש צדק מסויים בטענת התובע לפיה, כאשר מדובר בתופעה חוזרת ונשנית, יש מקום לחייב את הנתבעת בפיצוי מסויים. אין זה סביר לצפות מהלקוח לפנות שוב ושוב אל ספק השירות בבקשה חוזרת לשפרו. אילו היו השיבושים נקודתיים, הייתי דוחה את התביעה. כאמור מדובר בשיבושים שחזרו על עצמם בעשרות מקרים.

 

מאידך גיסא, סכום התביעה שציין התובע הוא מופרז ואיננו עומד ביחס הולם לעוצמת הנזק. אף שהתרשמתי מהתובע כי השיבושים פגעו בו, על בית המשפט לבחון את הטענות במשקפת אובייקטיבית. כאשר השירות המבוקש עומד על סך כ- 50 ₪ לחודש (כ- 600 ₪ בשנה), אין זה סביר לחייב את הנתבעת בפיצוי בגובה עשרות מונים בגין שיבושים במתן השירות. הדברים נכונים ביתר שאת, כאשר התובע מאשר שחשבונו זוכה בגין מרבית השיבושים.

 

גם אם התביעה נמצאה מוצדקת, הרי שיש לאמוד את רכיב הנזק שנגרם בפועל. בהקשר זה, לא התרשמתי מנזקים ישירים מלבד נזק בלתי ממוני כעוגמת נפש.

 

לאור האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי די בפיצוי "סמלי" בלבד. עלות השירות שקיבל התובע תשמש אותי כאמת מידה אחת מני רבות.

 

לנוכח כל האמור לעיל, אני פוסק כי הנתבעת תישא בתשלום על 500 ₪ לטובת התובע, שישולמו בתוך 45 ימים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ