אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עקיבא ואח' נ' טופולסקי ושות' בע"מ

עקיבא ואח' נ' טופולסקי ושות' בע"מ

תאריך פרסום : 09/01/2018 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
38940-02-17
09/12/2017
בפני השופטת:
סימי פלג קימלוב

- נגד -
תובעים:
1. מירי עקיבא
2. אלי עקיבא

נתבעת:
טופולסקי בע"מ
פסק דין

 

 

לפני תביעה כספית על סך של 10,031 שהגישה התובעת כנגד הנתבעת.

מכתב התביעה עולה כי ביום 12.8.16 רכשו התובעים אסלה וטוש מהנתבעת בעלות של 7,250 ₪. ביום 6.9.16 נאספו המוצרים על ידי התובע 2 ממחסן החברה ביגור באופן עצמאי. כחצי שעה לאחר הגעת המוצרים לבית התובעים, הבחינה התובעת כי מוט ברזל השייך לאסלה היה פגום ומיד יצרה קשר עם מנהל מחסן המוצגים ממנו נלקחו המוצרים. לטענת התובעים, המוצרים לא נבדקו במועד מסירתם, התובע לא הוחתם על טופס כלשהו המאשר את תקינותם. התובעת פנתה באופן מיידי לנתבעת והובטח לה כי הצינור יוחלף במהרה ואף הובטח לה כי יגיע אינסטלטור  להתקנת האסלה אשר לטענת התובעת מדובר באסלה מיוחדת ויקרה וזאת כאות התנצלות ומחווה על אי הנעימות.

על אף הבטחת מנהל החברה לא נשלח אינסטלטור  להתקנת האסלה ובלית ברירה הותקנה האסלה על ידי אינסטלטור מקצועי מטעם התובעים ועל חשבון התובעים. כשלושה ימים לאחר ההתקנה הבחינה התובעת בסדק בצד ימין של האסלה. מיד לפנתה לטענתה לתובעת לשירות הלקוחות בחברה ושוחחה עם כלנית ובנוסף עם אילנית ולאחר מספר שיחות נשלח אינסטלטור מטעם החברה אשר הגיע כשבועיים שלושה לאחר ההתקנה לבית התובעים.

בינתיים, נוצרו סדקים נוספים באסלה והתגלתה קורוזיה בצינור הארוך המוביל לניאגרה העליונה. האינסטלטור מטעם החברה שהגיע בדק את האסלה ואמר שישלח דו"ח מטעם החברה בעניין ובמעמד הבדיקה הוא ניסה לרמוז כי הסדקים נוצרו בגלל שההתקנה בוצעה עם בטון, ברם האסלה הותקנה ככל אסלה ולו קיימות הוראות מיוחדות להתקנתה היה על החברה להבהיר זאת עם מכירתה. לאחר ביקור האינסטלטור לא יצרה החברה כל קשר עם התובעים. לאחר שהתובעים שלחו מכתב מטעמם לנתבעת, הובטח להם בשיחת טלפון עם חזרת מנהל החברה מחו"ל תתקבל תשובה. בפועל לא התקבלה כל תשובה מאת הנתבעת עד למועד הגשת התביעה. אשר על כן, מבקשים התובעים כי בית המשפט יורה על ביטול העסקה, השבת המוצרים לנתבעת והשבת סכום של 5,031 ₪. בנוסף, מבקשים התובעים כי יפוצו בגין עבודת האינסטלטור ששכרו בסך של 500 ₪ וכן להורות על אי הנוחות שנגרמה להם ועל עוגמת הנפש בסך של 5,000 ₪.

הנתבעת הגישה כתב הגנה וממנו עולה כי לטענת הנתבעת נערכה בדיקה פיסית של המוצרים עם מסירתם והציגה תעודת משלוח חתומה על ידי התובע וטענה כי במועד מסירת המוצר ללקוח הוא היה שלם וללא פגם. עוד מציינת הנתבעת כי התובעת פנתה לחברה לאחר שהסחורה היתה בביתה והתלוננה על כך שהמוט המקשר בין האסלה למיכל העליון יש מכה. לפנים משורת הדין סופק לתובעת מוט חליפי חדש הגם שהחברה סברה שהמכה נגרמה לאחר שהמוצר כבר היה בבית התובעים. הנתבעת מציינת כי מעולם לא הובטח לתובעת כי אינסטלטור מטעמה יגיע על מנת לבצע את ההתקנה של האסלה וכי גם בתכתובות מסרונים אין כל הבטחה כי התובעת תשלח בעל מקצוע מטעמה וזאת נוכח העובדה שהנתבעת איננה מבצעת את ההתקנה של המוצרים. התובעת, באמצעות קבלן אינסטלציה מטעמה התקינה את האסלה באופן לקוי וגרמה לסדק באסלה. בהמשך, נשלח לטענת הנתבעת איש שירות בתחום הכלים והברזים מטעמה. הנתבעת מציינת כי מדובר באיש מקצוע שמתוקף תפקידו מתקן ומבצע עבודות שירות לברזים תקולים או לכלים סניטרים ואינו מתקינם. לטענת הנתבעת זה אבחן כי האסלה בוטנה באמצעות בטון באופן לקוי לחלוטין והתפשטות הבטון הביאה לסדיקה כך גם נאמר במועד הביקור וכך גם נרשם בדוח השירות שמולא בנוגע לביקור זה.

 

בדיון שהתקיים בפני חזרו הצדדים על טענותיהם.

התובעת הציגה לבית המשפט תמונות על מנת להציג את הנזקים שנגרמו למוצר מיד לאחר ההתקנה וטענה כי  היא עוסקת בעיצור פנים וכי קנתה את המוצר אשר אין מחלוקת כי מדובר במוצר יקר וייחודי. התובעת עמדה על טענתה שנציג הנתבעת שהתייצב לדיון אמר לה מפורשות כי הוא מציע לתובעת שנציג מטעם החברה יעזור בהתקנה. לטענת התובעת מיד כאשר הופיע סדק קטן יצרה קשר עם הנתבעת וכי היא עצמה לא בדקה את האסלה לפני התקנתה ועל כן איננה יודעת אם היה סדק לפני כן אם לאו וציינה כי בעלה אכן לקח את המוצרים ואולם הם לא נבדקו במועד המסירה. בהמשך הגיע נציג מטעם החברה על מנת לבדוק את הסדקים שנגרמו לאסלה ונאמר לה כי ההתקנה היתה לקויה.

התובע העיד אף הוא וציין כי מדובר באסלה מיוחדת וכי הוא בעצמו קבלן והאסלה לא הותקנה באופן שונה מהתקנת אסלות אחרות. לא היתה שום הנחיה ושום הוראה ייחודית לגבי התקנת האסלה.

 

נציג הנתבעת מר יובל בש ציין בעדותו כי מבחינת החומר ממנו עשויה האסלה הרי שאין כל הבדל בין אסלה זו לאסלה אחרת וכי יש אינסטלטורים המעדיפים להתקין את האסלה עם בטון ואחרים עם הדבקה. נציג הנתבעת הציג שרטוט שיש בתוך האריזה וטען כי כל התחתית מולאה עם בטון וכי אין מדובר בהתקנה שהיא יוצאת דופן. עוד ציין נציג הנתבעת כי לא היו תביעות או תלונות באשר לפגמים במוצר זה בעבר וכי הוא מאמין שמכרו בערך 20-30 יחידות מהמוצר הזה.

 

בסיום הדיון נתנה ההזדמנות לתובעת להגיש לבית המשפט חוות דעת מטעמה לגבי המוצר שבביתה וכן לגבי מקור הסדקים במוצר ככל שתרצה לעשות כן.

התובעת הגישה מטעמה דוח ביצוע ממנו ניתן ללמוד כי בבדיקה לא נמצא פגם בהתקנת האסלה על ידי בטון וכי כל האסלות מותקנות על ידי בטון. בנוסף, צרפו התובעים חוות דעת מאת ציון ביטון עבודות אינסטלציה. מחוות דעת זו עלה כי נהוג להתקין אסלה מאז ומתמיד בשני אופנים: או על ידי תערובת של בטון או בהדבקה על ידי סיליקון. למיטב ידיעתו של נותן חוות הדעת אין סיבה שאסלה מסוג שנראה בבית התובעים תיסדק עקב ההתקנה. הסיבות שיכולות להיגרם למצב זה הן סדק סמוי או עובי דופן דק מידי.

הנתבעת הגישה תגובה למסמכים שהוגשו על ידי התובעת. בנוסף, הגישה הנתבעת חוות דעת מטעם מר מאיר אטלי איש השירות שהיה במקום והינו בעל ניסיון של למעלה מ- 30 שנה בתחום האינסטלציה וההתקנות. מחוות דעתו ניתן ללמוד כי המתקין מילא ככל הנראה את כל פנים תחתית האסלה החלולה באופן שלא היה לבטון לאן להתרחב או להיתפס ועבודה לקויה זו הביאה בוודאות כמעט מלאה לתופעת הסדיקה.

 

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ובתגובות והמסמכים שהוצגו לי והתמונות מהן ניתן להתרשם מהנזקים שנגרמו לאסלה שוכנעתי כי דין התביעה להתקבל בחלקה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ