אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 38822-12-13 חוטקובסקי נ' קשרי תעופה בע"מ

ת"ק 38822-12-13 חוטקובסקי נ' קשרי תעופה בע"מ

תאריך פרסום : 22/09/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
38822-12-13
18/09/2014
בפני הרשמת בכירה:
אושרית הובר היימן

- נגד -
תובע:
מאיר חוטקובסקי
נתבעת:
קשרי תעופה בע"מ
פסק דין
 

 

התובע רכש, באמצעות הנתבעת, חבילת נופש שכללה טיסות לרודוס וחזרה, שהייה בת 3 לילות בבית מלון בדירוג 5 כוכבים, טיול מודרך, מיסים והעברות.

 

לטענת התובע, אף שבהזמנה צוין שחדר שהוזמן הוא עם נוסף לגן (GARDEN VIEW), ואף שעפ"י פרסומי הנתבעת, מרפסות המלון פונות אל נוף פסטוראלי של חוף ים וגנים, כאשר הגיע עם רעייתו למלון, התחוור לו שמרפסת החדר בו שוכנו פונה אל כיפת הבטון של הכניסה למלון, ופרט לכך לא נשקף כל נוף אחר. כמו כן, החדר היה מצויד בטלביזיה ומזגן ישנים. לטענת התובע, פנה מיד אל נציגי המלון וביקש להחליף את החדר, אך נאמר לו כי הדבר בלתי אפשרי הואיל והמלון בתפוסה מלאה. כתוצאה מכך, נגרמה לתובע ולרעייתו עוגמת נפש קשה אשר פגעה משמעותית בהנאתם מן החופשה. רק למחרת, הוחלף החדר והתובע שוכן בחדר מאובזר ובעל מרפסת הצופה אל נוף שענה לציפיותיו. לטענת התובע, כאשר התעניין במלון נמסר לו, כי החדר בו שוכן בתחילה, אינו מיועד לאורחים, כי אם לעובדי המלון ולעובדים הבאים בקשרים עימו.

 

בגין האמור, עתר התובע, כי אחייב את הנתבעת לפצותו בסך 1027 ₪, המהווה שליש מעלות חבילת הנופש, בפיצוי נוסף בסך 1000 ₪ בגין עוגמת נפש ובהוצאות, סה"כ 2527 ₪.

 

מנגד, טענה הנתבעת, כי היא מסרה לתובע את מלוא המידע שהיה מצוי בידיה ביחס למלון. מידע זה נמצא, בסופו של דבר מהימן, שכן התובע ורעייתו אכן הועברו לבסוף לחדר אשר תאם את ציפיותיהם. נטען, כי אין לנתבעת כל שליטה באשר להתנהלות המלון או השפעה על החלטתו לשכן את התובע ורעייתו דווקא בחדר שאינו מיועד לאורחים, כנטען. זאת ועוד צוין, כי במסגרת הסכם ההתקשרות עם התובעים, נכתב מפורש, כי אין לנתבעת כל אחריות לנזקים הנגרמים ע"י ספקי שירותי הקרקע, כדוגמת בית המלון.

 

 

דיון והכרעה: 

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים בכתב ובראיות שהובאו בפני ולאחר ששמעתי טיעוני הצדדים בעל פה, נחה דעתי כי דינה של התביעה להידחות. ואלו נימוקיי:

 

התביעה נסבה על אי שביעות הרצון של התובע מהחדר במלון בו שוכן בלילה הראשון לחופשתו.

מהתמונות שצורפו לכתב התביעה ואשר הוצגו בפני, אכן עולה כי קיים פער, בין החדר שהוזמן עבור התובע לבין החדר שסופק בפועל, ובינו לבין החדר אליו הועבר התובע ביום השני.

אולם, בעובדה זו אין די בכדי להטיל את האחריות לפיצוי על הנתבעת.

 

הדין הוא שאין להטיל אחריות על סיטונאית שרותים כמו הנתבעת, עבור שיבושים ותקלות מהסוג שהתובע מלין עליהם, אלא אם הוכח שהנתבעת ידעה או היתה חייבת לדעת עליהם מראש.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ