אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 38682-05-14 כהן נ' כהן ואח'

ת"ק 38682-05-14 כהן נ' כהן ואח'

תאריך פרסום : 18/12/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
38682-05-14
11/12/2014
בפני השופט:
רפי ארניה

- נגד -
התובע:
אופיר כהן
הנתבע:
שי כהן
פסק דין
 

 

תביעה כספית על סך של 11,000 ₪.

התובעת הינו בעלים של עסק למכירת ותיקון טלפונים סלולריים.

התובע רכש מהנתבע 1 תכנת ניהול קופה בשם Maxisharp, והנ"ל התקין במחשב העסק את התוכנה.

התובע השתמש בתוכנה כ – 7 חודשים. ביום 24.2.2014 קרס מחשב עיסקו של התובע מטעמים שאינם קשורים לתוכנה הנ"ל. בשלב זה הסתבר לתובע כי אין כל גיבוי לנתונים שהיו על התוכנה ולא ניתן לשחזר אותם.

לטענת התובע, קיומו של גיבוי הינו בסיס להתקשרות החוזית. לטענתו באתר האינטרנט של הנתבעים נאמר כי תכונות התוכנה כוללות גיבוי ושמירה אוטומטיים בסיום יום העבודה, והוא הסתמך על כך ולא ביצע כל פעולת גיבוי נוספת.

לאחר שפניות רבות שלו לנתבע ולעיסקו עלו בתוהו, רכש התובע כעבור 5 ימים תוכנה חלופית, עוד בטרם סיים לשלם את התמורה בגין התוכנה שרכש מהנתבעים.

אש על כן הגיש התובע תביעה זו על סך של 11,000 ₪ הכולל פיצוי בגין הפסד הכנסה ל 5 ימי השבתת התוכנה ו – 1,000 ₪ בגין עגמת נפש.

הנתבע טען כי התובע לא רכש תוכנת Maxisharp אלא תוכנת Getintouch. הנתבע טען שהתוכנה שמכר לתובע אינה מבצעת גיבוי אוטומטי בסוף יום העבודה, אלא על המשתמש לבצע בעצמו גיבוי יומי של הנתונים לתוך ספריה חיצונית (כגון התקן נייד, תקליטור או ענן).

לטענת הנתבע, גם חוזר מס הכנסה מחייב לגבות מערכת חשבונות ממוחשבת באופן חיצוני, דבר שממילא היה על התובע לבצע.

הנתבע לא ביצע גיבוי זה, שממילא אינו יישום שהתוכנה מבצעת בעצמה, ועל כן - אין להיעתר לתביעתו.

לאחר ששמעתי את טענות הצדדים באתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להידחות.

הנתבע צירף לכתב הגנתו את הסכם ההתקשרות עם התובע (נספחי ב'). בהסכם אין נכללת כל הוראה על פיה הממכר כולל גם שירותי גיבוי אוטומטיים. ההיפך הוא הנכון. נאמר שם מפורשות כי:

"דמי השימוש החודשיים כוללים: עדכון מהדורות חדשות, טיפול בתקלות בנתוני החברה, הדרכות להפקת דו"חות (טלפוני בלבד)".

הנה כי כן, אין בהסכם זה כל הוראה על כך ששירותי גיבוי נכללים בעיסקת המכר או בהתקשות המנוי החודשית.

 

שירותי גיבוי אינם מוצר שברור מאליו שהם נכללים בעיסקת רכישת תוכנה, וכלילותם מחייבת הצבעה על הוראה מפורשת בחוזה הרכישה או הסכם ההתקשרות. ראיה לכך הינה העובדה שבהסכם הרכישה של התוכנה החדשה שרכש התובע חלף התוכנה הנידונה (נספח 4 לכתב התביעה) נאמר באופן ברור ומפורש כי השירות החודשי לתוכנה כולל חיבור לענן וגיבוי אוטומטי.

גם בפרטים הטכניים הטכני של התוכנה החלופית (נספח ג' לכתב ההגנה) נאמר באופן מפורש כי התוכנה כוללת יישום של גיבוי בסיס נתונים – הוראה שלא הוכח כי נמצאת בתוכנה נשוא תביעה זו.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ